به منظور رفاه حال کسبه های رودباری تصمیم بر این شد تا مسیر بازگشت از داخل شهر رودبار عبور کند ولی اگر به نتیجه برسیم که مسیر بازگشت این آزادراه افتتاح شود، قطعا آن را انجام خواهیم داد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت گفت: راه آهن درود-خرم آباد-اندیمشک یکی از طرح های ریلی مهم کشور در کریدور شمال- جنوب است و در یک سال و نیم گذشته عملیات اجرایی آن با ۱۸ جبهه کاری فعال به صورت شبانه روزی با هدف اتصال مرکز استان لرستان به شبکه ریلی در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از افتتاح ۲۴۲ کیلومتر مسیر آزادراهی، ۲۳۲ کیلومتر راه آهن و بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
در لایحه بودجه ۱۴۰۳، در بخش بودجه های عمرانی و ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، برای مشارکت در احداث آزادراه تهران - شمال ۱۶۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از برنامه ریزی برای توسعه شبکه آزادراهی با مشارکت سرمایه های مردم، گفت: کشور نیازمند شبکه آزادراهی به طول ۱۰ هزار کیلومتر است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: آزادراه ها باید مجهز به عوارض الکترونیکی باشند، در غیر این صورت برخورد حقوقی انجام می دهیم و از۲۵ اسفندماه تمام عوارضی ها الکترونیکی شدند.