ترافیک باند برگشت آزادراه منجیل رودبار در تعطیلات عید فطر هم گریبان بسیاری از هم وطنان را گرفت و این درحالی است که مسئولان علت احداث یکطرفه این آزادراه را رعایت کسب و کار زیتون فروشان عنوان کرده اند.
تصمیم به استفاده از لایه های آسفالت در ساخت و ساز خطوط راه آهن، چه برای خطوط پرسرعت و چه برای خطوط معمولی، اغلب بر اساس تجزیه و تحلیل هزینه فایده با درنظر گرفتن هزینه های ساخت اولیه، الزامات نگهداری و عمر مورد انتظار است.
چاله ها و دست اندازهای آزادراه قم کاشان اصفهان آن قدر آزاردهنده شده است که مسافران و رانندگان را عصبی می کند. میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن درباره خرابی جاده ها سخنانی گفته که بسیار بجا و درست است.
از بودجه ۶۳۴۷ میلیارد تومان مصوب برای سال جاری ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی مقرر شده که از این مقدار سهم بودجه وزارت راه و شهرسازی ۶۷ هزار و ۳۰۷ میلیارد و ۷۸۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان جهت هزینه های عمرانی پیشبینی شده است.
دبیر اسبق انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی در حالی که معتقد است توان مالی بخش خصوصی در ایران بسیار بالاست، حضور بخش خصوصی در حوزه ریلی و سرمایه گذاری آنها را مشروط به ارائه مدلی جذاب و سودآور برای بخش خصوصی می داند.
در لایحه بودجه ۱۴۰۳، در بخش بودجه های عمرانی و ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، برای مشارکت در احداث آزادراه تهران - شمال ۱۶۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.