آن چه در گردشگری ایران مورد غفلت قرا رگفته و هیچ توجهی به آن نشده است مدل دیگری از سفر است که در صورت رواج آن، افرادی که قصد سفر دارند می توانند خانوادگی و با آرامش بیشتری به سفر بروند.
سامانه معابر تهران در همه جا تراموا پذیر نیست، مثلا نواحی پر شیب و بسیار متراکم مرکزی، ولی به عنوان مکمل مترو می تواند از تردد اتوبوس ها و خودروهای تک سرنشین بکاهد.
آیا هم اکنون ترکمنستان اجازه ورود کامیون خالی ایرانی را به کشورش برای حمل کالا به بندرعباس را می دهد؟! کامیون پلاک ترکمن به صورت خالی با اخذ مجوز تا بندرعباس تردد می کند تا بار ترانزیت رابه عشق آباد حمل کند.
شرکت های حمل و نقل بدون کوچکترین آگاهی از میزان هزینه نگهداری و تعمیرات ناوگان و بیمه شخص ثالث و لاستیک و غیره هر آنچه دلشان بخواهد از رانندگان تحت عنوان کمیسیون، پول دریافت می کنند.
شماری از کارشناسان معتقدند در شرایط فعلی اقتصادی کشور که کمبود منابع مالی شدت یافته است، صرف هزینه برای تکمیل آزادراه تهران شمال و ساخت قطعه سوم آن در اولویت نیست.