| کد خبر: 99687 |

با حضور جمعی از ساکنان حومه تهران مطرح شد

مترو آزادگان را به اسلام‌شهر برسانید

تین‌نیوز| ساکنان شهرستان اسلام‌شهر که در کنار نداشتن جاده مناسب در مسیر اسلام‌شهر-تهران، از نبود سیستم حمل و نقل عمومی مناسب برای تردد به تهران گلایه‌ دارند، معتقدند بهترین روش حمل و نقلی آنها مترو است و خواستارند هر چه زودتر ایستگاه آزادگان در مترو خط ۳ به اسلام‌شهر متصل شود.

جمعی از‌ ساکنان شهرستان اسلام‌شهر استان تهران، روز گذشته با حضور در خبرگزاری فارس، خواستار همکاری برای اطلاع‌رسانی توسعه سیستم حمل و ‌نقل عمومی از اسلام‌شهر به تهران شدند.

یکی از اهالی اسلامشهر به عنوان نماینده جمع حاضر به خبرنگار فارس گفت: دسترسی مردم اسلام‌شهر به سیستم‌های مختلف حمل و نقل عمومی برای انتقال به تهران و بالعکس بسیار ضعیف است، ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی اسلام‌شهر به تهران با این جمعیت فراوان اسلام‌شهر و مناطق اطراف، کفاف تقاضای مسافران را نمی‌دهد ضمن آنکه نبود ناوگان اتوبوسرانی BRT بین تهران و اسلام‌شهر مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: شهرستان اسلام‌شهر به تنهایی 500 هزار نفر جمعیت دارد،‌ همچنین مردم نسیم‌شهر از امکانات حمل و نقلی اسلام‌شهر استفاده می‌کنند، از سوی دیگر شهرستان رباط‌کریم هم به اسلام‌شهر چسبیده است، اغلب ساکنان مناطق مذکور در تهران شاغل هستند و همین امر موجب افزایش تقاضای حمل و نقل در این منطقه بزرگ از استان تهران، به تهران شده است.

این آموزگار اسلام‌شهری ادامه داد: شهرستان اسلام‌شهر حتی جاده مستقل به تهران ندارد و همه از جاده احمدآباد مستوفی استفاده می‌کنند در حالی که در این جاده ناوگان سنگین زیادی تردد می‌کنند و از نظر سوانح رانندگی مشکل‌آفرین است، برخی ساکنان این مناطق در حال حاضر به جاده ساوه پناه آورده‌اند.

وی بیان کرد: مردم اسلام‌شهر و مناطق مذکور یا مجبور هستند از خودرو شخصی برای تردد به سمت تهران استفاده کنند و آنهایی که بضاعتی ندارند، به اجبار از ناوگان عمومی استفاده می‌کنند که ازدحام فراوانی دارد و در اغلب مواقع با تأخیر در محل کار خود در تهران حاضر می‌شوند.

‌این فرد ساکن اسلام‌شهر افزود: در سیستم حمل و نقل ریلی هنوز قطار حومه‌ای راه‌اندازی نشده است و اگر هم راه‌اندازی شود در ایستگاه آپرین خواهد بود که فقط برای بخشی از مسافران مناسب است و دسترسی بقیه مسافران به ایستگاه مشکل است‌،ضمن آنکه اگر هم باشد‌ تازه وارد میدان راه‌آهن تهران می‌شویم و از آن پس باید به سمت مبدأ از ناوگان دیگری استفاده کنیم زیرا راه‌آهن که در دیگر نقاط تهران ایستگاهی ندارد؛ از این رو معتقدیم بهترین روش حمل و نقلی‌ از اسلام‌شهر برای تردد به تهران در حال حاضر تکمیل خط سه مترو تهران و اتصال ایستگا‌ه‌ آزادگان به اسلام‌شهر است، در این صورت مردم نسیم‌شهر هم به راحتی می‌توانند به این سیستم حمل و نقل عمومی دسترسی یابند و جابه‌‌جایی‌ها تسهیل می‌شود.

وی اظهار داشت: ‌شهرداری و شورا‌ی شهر‌، امام جمعه و نماینده شهرستان اسلام‌شهر در مجلس و همچنین شهرداری چهار دانگه مکرر پیگیری موضوع راه‌اندازی مترو تهران به اسلام‌شهر هستند تا ایستگاه آزادگان به اسلام‌شهر متصل شود، اما هنوز این هدف محقق نشده است ولی ساکنان اسلام‌شهر بی‌صبرانه منتظر اجرای مترو هستند و از شهرداری تهران می‌خواهند این هدف زودتر محقق شود.

وی بیان کرد: در صورت اتصال مترو از ایستگاه آزادگان در خط سه به اسلام‌شهر، تعداد 6 ایستگاه در این مسیر در نظر گرفته خواهد شد که موجب تسهیل دسترسی مسافران در مناطق مختلف جنوب تهران می‌شود‌.

این ساکن اسلام‌شهر تأکید کرد: به هر حال لازم است به منظور کاهش ترافیک شهری از طریق وسایل نقلیه‌، کاهش تولید آلاینده زیست‌محیطی، کاهش‌ تصادفات رانندگی و هزینه‌های جانبی آن برای کشور، سرعت در انتقال مسافران و با توجه به تردد بین شهری شهروندان اسلام‌شهر به تهران، اتصال متروی تهران به اسلامشهر به زودی اجرایی ‌شود‌.

‌وی یادآور شد: با ‌توجه به انجام روزانه بیش از 250 هزار ‌تردد بین‌ اسلامشهر و تهران و بالعکس و پیش‌بینی افزایش آن در برنامه‌های توسعه‌‌ای شهرستان‌، پیش‌بینی می شود با اجرای پروژه عبور خط 3 متروی تهران از داخل اسلامشهر بیش از 80 درصد سفرهای شهروندان از طریق قطار درون شهری به انجام برسد‌.

روز هشتم ‌تیرماه 94 بود که شهردار تهران اعلام کرد ‌که‌ خط 3 به اسلامشهر می‌رسد‌.

محمدباقر قالیباف با بیان اینکه جمعیت شهر اسلامشهر به دو میلیون نفر می‌رسد، گفته بود که‌ به همین منظور قصد داریم خط 3 را به اسلامشهر برسانیم؛ حجم قابل توجهی‌ خودرو ‌بین اسلامشهر و تهران تردد دارند و مقدار سوخت بالایی مصرف می‌شود‌ که با رساندن این خط می توانیم آلودگی هوای شهر را کاهش دهیم.

بنا به گفته وی ‌جلساتی با شورای شهر و شهرداری اسلامشهر در خصوص‌ اتصال خط 3 مترو به این شهرستان برگزار شده است که امیدواریم با ظرفیت‌های فنی و با کمک دولت بتوانیم به مردم اسلامشهر که مردمی محروم هستند، کمک کنیم؛ به هیچ عنوان دست دولت را برای ساخت مترو رد نمی‌کنیم و با جان و دل کمک‌های دولت را می‌پذیریم زیرا برای ساخت پروژه‌های عظیم به کمک مجلس و دولت و اعتباراتشان نیازمند هستیم.

قالیباف این را هم گفته بود که ‌ما به مردم جنوب شهر مدیون هستیم، ‌‌امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم با ساخت مترو در جنوب شهر به مردم کمک کنیم.

بنا به گفته شهردار تهران، در دولت قبل بخش حومه تهران را از شهرداری تهران گرفتند و عنوان کردند که خودمان کار را ادامه خواهیم داد و ما هم با آنها موافقت کردیم اما در سالیان گذشته در حومه تهران در خصوص احداث خطوط مترو هیچگونه اتفاقی رخ نداد و همچنین در سال های پایانی دولت دهم مجداً تصمیم گرفته شد که متروی تهران و حومه را به شهرداری واگذار کنند و ما نیز دوباره کار را در ورامین و فرودگاه امام آغاز کردیم.

بنابراین گزارش طبق اعلام شهرداری اسلامشهر، فعالیت‌ برای تحقق این هدف انجام شده است که شامل‌، انعقاد قرارداد طراحی خط مذکور با شرکت متروی تهران، انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت متروی تهران درخصوص نحوه همکاری جهت احداث خط مذکور و مبادله موافقت‌ نامه اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (‌اعتبار دولتی طرح‌) است.

شهرداری اسلامشهر در این‌باره اعلام کرده است که‌ با توجه به مبادله موافقت‌نامه‌ با عنوان اتصال شهر اسلامشهر به متروی تهران به زودی عملیات اجرایی متروی اسلامشهر به همت شرکت متروی تهران آغاز خواهد شد‌؛ مشخصات خط سه مترو ‌از ایستگاه آزادگان تا میدان نماز 8 کیلومتر با تعداد 3 ایستگاه و طول مسیر از میدان نماز تا میدان قائم 5 کیلومتر با تعداد 3 ایستگاه خواهد بود.

بخش میانی و ‌جنوبی خط سه‌ مترو تهران پس از چهارراه ولیعصر از میدان راه‌آهن ادامه مسیر داده و سپس به سمت فرودگاه قلعه مرغی و بزرگراه آزادگان در جنوب غربی تهران متمایل می‌شود؛ مقرر شده است در بخش توسعهٔ جنوب و جنوب‌غربی این مسیر، خط از ایستگاه آزادگان به سمت اسلامشهر امتداد مسیر داده و در نهایت به شهر جدید پرند متصل شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 7 1

    مردم اسلامشهر چون قشر ضعیفی هستند به مشکلاتشون رسیدگی نمی شود... مردم اسلامشهر بیش از یک دهه است که خواستار اتصال خط ۳ مترو به اسلامشهر می باشند و روزانه ۳ الی ۴ ساعت از عمرشان رادر مسیر اسلامشهر به تهران و بالعکس سپری میکنند و مقدار زیادی از درآمدشان را صرف کرایه ماشین ها میکنند.. آیا مردم مظلوم اسلامشهر باید تاوان نگاه سیاسی مدیران به این پروژه را پرداخت کنند... اسلامشهر اگر حومه تهران است پس چرا امکانات تهران را ندارد و اگر شهرستان است چرا امکانات یک شهرستان را ندارد… امیدوارم با اتصال خط ۳ مترو به اسلامشهر لبخندی بر لبان مردم مظلوم اسلامشهیر نقش ببندد.. به امید آن روز

    • مهسا 6 1

      سلام دوستان ادرس دقیق ازپاکدشت به اسلامشهرمیخوام?????

  • جواد 3 2

    مامترو نمی خواهیم این رابگم جاده ساوه از پاسگاه تا رباط کریم ۳۰ کیلومتراست خیابان ولیعصر چندکیلو است چرا جاده ساوه بزرگ راه نمی شود ۰چون جنوب شهر است

  • امید 9 2

    سلام زودتر این کار را عملی کنید چون مردم اسلامشهر بیش از این زجر میکشن چقدر عمرمان را در این راهها صرف کنیم

    • سعید 5 1

      سلام جسارتا کرایه از مترو ازادگان به سمت اسلامشهر چقدر هستش ؟؟؟

  • زهرا 0 0

    یه فکری به حال مردم اسلامشهر شهرک واوان کنید که هیچ امکاناتی ندارد