| کد خبر: 9937 |

اعلام آمادگی همکاری مشترک با شرکت های ژاپنی در زمینه " حمل و نقل عمومی سریع "

تین نیوز | مدیریت شهری تهران آمادگی هرگونه همکاری مشترک در جهت توسعه خطوط مترو و حمل و نقل عمومی سریع را با شرکت های ژاپنی دارد.

به گزارش  تین نیوز از اداره کل روابط عمومی و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ محسن سرخو- رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورا در دیداری  با نماینده شرکت پدکو آقای موتوتوشی کاکی یوچی بر همکاری های مشترک در زمینه طرحهای خدماتی  زیر ساختی در حوزه حمل و نقل شهری تاکید کرد و افزود: افزود: در گذشته مدیریت شهری  تجربه کار و سابقه همکاری خوبی با برخی شرکت های ژاپنی  از جمله جایکا  داشته است. امیدواریم این همکاری ها در زمینه طرحهای زیرساختی و خدماتی حمل و نقل شهری مانند مترو و بی. آر. تی نیز ادامه داشته باشد.

رئیس کمیتـه حمل و نقل وترافیک شورا با بیان اینکه در حال حاضر شهر تهران 152 کیلومتر مترو در دست بهره برداری دارد گفت : در برنامه 5 ساله شهرداری تهران که چند ماه پیش به تصویب رسید 150 کیلومتر  مترو پیش بینی شده است که سالانه 30 کیلومتر از آن  به بهره برداری می رسد. و در مجموع تهران و حومه تهران حدود  700 کیلومتر خطوط مترو نیاز خواهد داشت .

همچنین در ادامه این جلسه رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورا تاکید کرد: درزمینه توسعه اتوبوسرانی ما برنامه جامعی را داریم که یکی از بخش های آن بی‌آرتی است و امیدوار هستم که  در این زمینه ها از همکاری شما بهره مند شویم.

نماینده شرکت پدکو  "موتوتوشی کاکی یوچی" نیز  ضمن ابراز خرسندی از این نشست گفت:  اولین بار است که به کشور ایران سفر می کنم هدف از بودنم انجام فعالیت بیشتر و انجام پروژه های بیشتر برای جایکا است.

وی در ادامه افزود: پدکو یک شرکت مطالعاتی ، مشاوره ای است در حقیقت 30 سال سابقه کار دارد این مرکز مشاوره ای معمولا خدمات زیرساختی را  ارائه می دهد. در گرجستان و آسیای مرکزی خدمات زیر ساختاری و مشاوره ای ارائه داده است.

نماینده شرکت پدکو  بر طرف کردن محدودیت ها و شناسایی محدودیت ها را به عنوان اولین اقدام همکاری نام برد و افزود: این کارها  گام بعدی را برای ما آسان می کند تا بتوانیم گام های بعدی بهتر و سریعتر برداریم.

 وی همچنین پیشنهاد داد که شرکت جایکا در رابطه با همکاری های  زیرساختی و مسائل مترو و بی‌آرتی  می تواند سرمایه گذاریهایی  داشته باشد.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورا نیز در رابطه با طراحی خطوط مترو اظهار داشت: خطوط مترو از قبل طراحی شده اند که بخشی از آن داخل شهر و بخش دیگر تهران را به شهرهای مختلف وصل می کند. در داخل شهر همه زیرزمین و خارج از شهر نیز در سطح زمین طراحی شده است و این گونه نیست که کار متوقف شود هم اکنون خطوطی که 2 سال آینده قرار است به بهره برداری برسد تونل آن در دست حفاری است.
 
همچنین در خصوص ساخت افزود: به طورکلی همه کارهای ساختمانی و تونل  توسط شرکت های ایرانی انجام می شود. درباره قطارها یک مجموعه های تولیدی وجود دارد که به طور مشترک با سایرکشورها کار تولید را  انجام می دهند پیش از 50 درصد  این قطعات در ایران ساخته می شود البته درمورد قطارهای پرسرعت چون یک تکنولوژی جدید است باید از طرف خارجی تامین شود.

سرخو همچنین در مورد قطارهای سریع السیر خاطر نشان کرد:  پروژه هایی نیز درمورد قطارهایی با سرعت بالا  داریم. من امیدوارم که در بخش راه آهن تندرو  اگر آمادگی دارید با شما همکاری داشته باشیم .
 
وی گفت: پروژه ای به طول 100 کیلومتر بین تهران و دریای خزر داریم که مطالعات اولیه و فاز صفر آن انجام شده است و در آن پروژه  پیش بینی شده از قطارهای با سرعت بالا استفاده شود که حداکثر ظرف 20 دقیقه این مسیر 100 کیلومتری را طی کند و آمادگی داریم که در این زمینه از مشارکت و فاینانس خارجی استفاده کنیم و اگر شما با سرعت بیشتری تصمیم بگیرید ما مایل هستیم که با شما همکاری داشته باشیم و این پروژه منحصرا مربوط به شهرداری تهران نیست چون خارج از شهر تهران است به حوزه های دیگرهم  مربوط می شود.
 
رییس کمیته حمل ونقل و ترافیک شورا  در پایان اظهار داشت: امیدواریم در آینده مطالعاتی برای بستر همکاری بزرگتری در زمینه مترو و حمل و نقل عمومی داشته باشید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.