| کد خبر: 96233 |

راشدی در یازدهمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مطرح کرد:

تکمیل ساخت ۲۵ نمازخانه در ایستگاه های راه آهن تا شهریور ماه

تین‌نیوز| محمد راشدی معاون مسافری راه آهن از تکمیل ساخت ۲۵ نمازخانه در ایستگاه های راه آهن تا اوایل شهریورماه خبر داد و گفت: برای تجهیز نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

محمد راشدی با اشاره به اقدامات شرکت راه آهن در جهت بهبود تسهیلات سفر اظهار داشت: در این رابطه ۵۰ میلیارد برای تجهیز نمازخانه ها و سکوها و ۲۰ میلیارد تومان برای بازسازی سرویس های بهداشتی اختصاص یافته است.

وی افزود: ۲۵ نمازخانه در دست احداث است که طبق برنامه تا اوایل شهریورماه به بهره برداری خواهد رسید.  

معاون مسافری راه آهن پیشنهادی مبنی بر گزاری جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در قطارهای مجهز به واگن جلسات مطرح کرد و گفت: این جلسه می تواند تاثیر قابل توجهی در جذب مردم برای استفاده از حمل و نقل ریلی و قطار باشد.  

راشدی با اشاره به آمار حوادث و تلفات ناشی از تصادفات در جاده های کشور تاکید کرد: با توسعه گردشگری از طریق حمل و نقل ریلی می توان میزان تلفات و تصادفات در کشور را کاهش داد.

وی با بیان اینکه "رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی بر توسعه حمل و نقل ریلی و قطار حومه ای تاکید دارند" خاطرنشان کرد: در حال حاضر قطار حومه ای تهران-کرج-هشتگرد با قیمت بسیار نازل معادل ۱۰۰۰ تومان به جابجایی مسافر می پردازد و در صورتی که پلیس راهور به تغییر فرهنگ استفاده از مٌد حمل و نقل از جاده به ریل را مد نظر قرار گریرد.

معاون مسافری راه آهن با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان کرمانشاه بیان کرد: با اتصال راه آهن کرمانشاه به شبکه ریلی کشور کمک بزرگی به توسعه جابجایی مسافر صورت خواهد گرفت.

گفتنی است این جلسه به میزبانی سازمان هواشناسی و حضور داود پرهیزکار معاون وزیر راه و شهرسازی، رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، ‌ گردشگری و صنایع دستی، محسن حاجی اسماعیلی مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری، سرهنگ جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا، ناصر چرخساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و جمعی از نمایندگان سایر سازمان های عضو این ستاد برگزار شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.