| کد خبر: 96202 |

در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد:

◄ ارائه گزارش شورایاری منطقه ۸

تین‌نیوز| اعضای ستاد شورایاری‌های منطقه 8، با حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران، گزارشی از مشکلات منطقه ارائه کردند.

به گزارش تین‌نیوز، محمدرضا رئیسی دبیر دبیران شورایاری منطقه 8 با اشاره به این موضوع که یکی از نیازهای اصلی محلات این منطقه افزایش فضاهای سراهای محلات است، اظهار داشت: احداث پل غیرهمسطح اتوبان باقری و رسالت، ایجاد مجموعه‌های ورزشی و اداره مجموعه‌های ورزشی منطقه به وسیله شورایاری‌ها از جمله نیازهای اهالی این منطقه است.

در این جلسه، احداث پل عابر پیاده تقاطع گلبرگ شهید مدنی، تغییر محدوده وضع طرح زوج و فرد ترافیکی از بزرگراه امام علی (ع) تا بزرگراه شهید صیاد شیرازی، احداث تقاطع غیرهمسطح تقاطع دماوند و مسیل باختر به خیابان نیرو هوایی، تغییر میدان میوه و تره‌بار به خانه کارآفرینی فدک، احداث پردیس سینمایی شرق تهران و احداث بیمارستان از دیگر نیازهایی بود که توسط دبیر شورایاری‌های منطقه 8 به آنها اشاره شد.

در ادامه این جلسه غلامرضا انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این‌که «شورایاری‌ها نماد بارز مردمسالاری دینی هستند»، گفت: هر چه به سمت مردمی‌تر شدن شورایاری‌ها گام برداریم، به نفع شهر و مردم آن است، تمام مسائل و امور مربوط به شورایاری‌ها باید توسط این بخش انجام شود.

وی با تاکید براین‌که ایجاد کمیته انضباطی و آئین‌نامه آن در صحن شورا باید مورد بررسی قرار بگیرد،تصریح کرد: این کمیته با حضور نمایندگان شورایاری‌ها تشکیل شود و کمترین مداخله را شورا در آن داشته باشد ولذا پیشنهاد می‌شود برای آن‌که شائبه دخالت شورا در امور داخلی شورایاری‌ها وجود نداشته باشد، در جلسه‌ای ویژه مشکلات شورایاری‌ها بررسی شود.

انصاری با انتقاد از ابلاغ نشدن مصوبه تقویت شورایاری‌ها، گفت: مشخص نیست چرا هیات رئیسه این مصوبه را ابلاغ نکرده است، در حالی که باید هر کمیسیون بر اساس این مصوبه یک عضو در شورایاری‌ها داشته باشد.

در ادامه این جلسه اقبال شاکری پیشنهاد تقویت امنیت محلات با ایجاد 5 کلانتری در سطح منطقه 8 را ارائه داد و گفت: ایجاد پارکینگ طبقاتی در محدوده شهید آیت  یکی از نیازهای اصلی این منطقه است.

احمد حکیمی‌پور یکی دیگر از نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران بود که با بیان این‌که برخی از شورایاری‌ها احساس می‌کنند تداخل مسئولیتی با مدیریت محله دارند، ابراز داشت: برای حل این مشکل باید شورا راه حلی پیدا کند، بنابراین درخواست می‌شود برای جمع‌بندی مشکلات شورایاری‌ها، مرتضی طلایی رئیس ستاد جلسه ویژه این موضوع در شورا برگزار کنند تا مسائل بحث و بررسی شود زیرا نباید شورایاری‌ها که منتخب مردم هستند احساس کنند مدیریت محله جایگاه آنها را مخدوش کرده‌اند.

علی صابری نیز در این جلسه با اشاره به پیامکی که به برخی از کاندیداهای شورایاری‌ها که در انتخابات رای آوردند، گفت: در این پیامک از این داوطلبان خواسته شده که با ستاد همکاری کنند. تنها برای اطلاع می‌خواهیم در این رابطه شفاف‌سازی شود. و نیز خواستار جلسه‌ای برای بررسی آیین‌نامه‌های انضباطی شد.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.