| کد خبر: 96176 |

رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر تهران، عنوان کرد:

◄ شورای شهر، پلیس و مساله‌ای به‌نام جای پارک معلولان

تین‌نیوز| رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر تهران بر لزوم توجه هرچه بیشتر نسبت به اشغال جای پارک معلولان در شهر تاکید کرد.

محمد حقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، با اشاره به جایگاه پارک و پارکینگ در کلان‌شهر تهران، اظهار داشت: همان‌طور که فضای پارک خودرو برای افراد سالم از جایگاه خاصی برخوردار است، باید به جای پارک معلولان نیز توجه ویژه صورت بگیرد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ارائه تسهیلات بیشتر به معلولان جسمی و حرکتی و جانبازان به‌جهت تردد راحت‌تر در سطح شهر، تصریح کرد: این دسته از شهروندان به دلیل شرایط خاص نیازمند توجه بیشتر هستند.

سخنان محمد حقانی در حالی گفته شد که از سال 93 پلیس راهور در واکنش به اشغال فضای پارک ویژه معلولان و جانبازان، گفته بود: خودروهایی که در محل پارک معلولان هستند اعمال قانون و به پارکینگ منتقل می‌شوند اما دیده می‌شود که برخی افراد بدون توجه به این بخش از قانون راهنمایی و رانندگی هم‌چنان اقدام به پارک خودرو در این نقطه محل‌ها می‌کنند.

حال جای این پرسش است که آیا به واقع متخلفان استفاده کننده از جای پارک معلولان جریمه می‌شوند؟ سرهنگ حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در رابطه با عدم رعایت حقوق معلولان و استفاده از محل پارک خودرو آن‌ها توسط افراد عادی گفته بود که طبق جلساتی که با نمایندگان جانبازان و معلولان در پلیس راهور برگزار شد، مقرر شد تا مناطق ما نسبت به شناسایی محل‌هایی که این افراد بیشترین مراجعات را به آنجا دارند اقدام کنند.
 
نصب تابلوهای محل با جرثقیل و جا‌به‌جایی و انتقال خودروهایی که به صورت غیرقانونی و غیر مجاز در این محل‌ها پارک خودرو معلولان از جمله اقداماتی است که پلیس وعده اجرای آن را به این دسته از شهروندان داده بود که باید دید تا چه میزان رعایت شده که این موضوع بار دیگر توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.
 
به گفته عابدی در سال 93، شهروندان از این پس باید قوانین مربوط به این تابلوها و محل پارک خودروی معلولان و جانبازان را رعایت کنند و حتی نباید توقف اضطراری نیز در محل‌های مختص پارک معلولان و جانبازان داشته باشند. در این‌گونه موارد در صورت وجود راننده در ماشین نیز بعد از دادن تذکراتی از طرف ماموران راهنمایی و رانندگی به‌طور قطع راننده اعمال قانون و خودروی وی به پارکینگ منتقل می‌شود و این در حالی است که با گذشت دوسال از این ابلاغ کماکان افراد معلول و جانباز با این مشکل در سطوح مختلف شهر مواجه هستند.
 
مبلغ جریمه افراد متخلف 40 هزار تومان اعلام شده بود که به نظر کافی نمی‌رسد زیرا تجربه نشان داده این قیمت‌ها در سبد خانوار گنجانده شده و ترسی از این موضوع متوجه رانندگان خاطی نیست گفته می‌شود در این ارتباط، تمهیدات ویژه‌ای برای افراد معلول و جانباز در صورت نیاز آن‌ها به پارک خودرو با همکاری سایر سازمان‌ها اندیشیده خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.