| کد خبر: 93947 |

افق اقتصادی استان البرز ترسیم هاب صادرات هوایی در کشور است

تین‌نیوز|  مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری البرز گفت: در صدد هستیم بر اساس ظرفیت ها و قابلیت های موجود در استان، این منطقه به هاب صادرات هوایی در کشور تبدیل شود.
 

صمد بهزاد در حاشیه کارگروه صادرات غیرنفتی استان البرز که پیش از ظهر چهارشنبه برگزار شد اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تقویت واحدهای تولیدی با رویکرد درون گرا از یک سو و حضور در بازار جدید بین المللی با نگاه برون گرا از سوی دیگر، همچنین رویکرد دولت در خروج از وابستگی به درآمدهای نفتی از طریق توسعه صادرات غیر نفتی، طبق بررسی های انجام شده، در حال حاضر بازار روسیه به عنوان بازار بسیار مناسبی برای انتقال و فروش کالاهای تولیدی استان ارزیابی شده است.

وی در ادامه افزود:  نشست هایی بین هیئت اقتصادی ایران و روسیه ترتیب داده شده بیانگر تمایلات بیشتر  طرف روس برای ادامه تعاملات و معاملات تجاری با استان البرز است.
بهزاد گفت: یکی از مذاکرات مهمی که در جریان سفر اخیر هیئت اقتصادی البرز به ریاست استاندار البرز به مسکو انجام شد، بحث صادرات کالاها از منطقه ویژه اقتصادی پیام به عنوان تنها فرودگاه باری کشور بود.

وی ادامه داد: به همین منظور در صدد آن هستیم تا زمینه  مهیا شود تا کالاهای صادراتی کشور از طریق خطوط هوایی مرکز پیام که در استان البرز واقع است حمل و نقل شود.
بهزاد در پایان تصریح کرد: بخش عمده ای از سبزیجات و صیفی جات که در البرز تولید می شود در مسکو طالب و خریدار دارد، لذا برنامه ریزی های ما نیز بر این اساس خواهد بود تا محصولات تولیدی استان در شاکله ای بازار پسند منطبق با استانداردهای روز بسته بندی به مسکو و سایر نقاط صادر شود.

سمینار ملی سرمایه گذاری ایران و  روسیه در استان البرز برگزار می شود
در ادامه این کارگروه سرپرست معاونت توسعه امور منطقه ای و اقتصادی استانداری البرز از برگزاری همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری روسیه در جمهوری اسلامی، خبر داد و گفت: این همایش مهرماه سال جاری با حضور سرمایه گذاران  و هیات  اقتصادی روس در استان البرز برگزار خواهد شد.

عباداله کامکار با اعلام این خبر گفت: پیرو سفر اخیر هیئت اقتصادی البرز به کشور روسیه و انعقاد تفاهم نامه مشترک تجاری و اقتصادی، به منظور توسعه، تقویت و تحکیم روابط، مهرماه سال جاری همزمان با روز ملی صادرات همایش «سرمایه گذاری روسیه» در استان برگزار می شود.

وی افزود: با مزیت های رقابتی که این استان دارد و ابعاد ملی این همایش شاهد حضور مسئولان کشوری در کنار سرمایه گذاران داخلی و خارجی از کشور روسیه و نقاط همسایه خواهیم بود.

کامکار در پایان با بیان اینکه در حال حاضر برنامه ریزی ها برای برگزاری این همایش هستیم گفت: معرفی ظرفیت های استان در برگزاری این همایش مد نظر قرار گرفته است و قطع به یقین در این سمینار فرصت های سرمایه گذاری مشترکی فرا روی استان البرز و کشور روسیه گشوده خواهد شد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.