| کد خبر: 93906 |

◄ رشد ۷۲ درصدی بارگیری آهن‌آلات در بندر امام

تین‌نیوز| معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، از رشد 72 درصدی بارگیری انواع آهن‌آلات در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.
 
به گزارش تین‌نیوز، گرایلو اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری با بارگیری 558 هزار  و591 تن  آهن‌آلات در منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره)، رشد مطلوبی در زمینه بارگیری این نوع محمولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته صورت گرفته است.
 
وی در ادامه افزود: در کنار رشد مثبت بارگیری این نوع کالاها، دز بازه زمانی مذکور  شاهد کاهش میزان تخلیه آهن‌آلات به میزان 50 درصد هستیم که نشان از تغییرات مهم در رویه مبادلات این کالای استراتژیک از سوی صاحبان صنایع تولیدی دارد.
 
گرایلو در تشریح دلایل رشد مطلوب بارگیری آهن‌آلات و کاهش تخلیه آن، این موضوع را ناشی از اعمال سیاست‌های حمایتی دولت از صنایع پایین دستی و ایجاد ارزش افزوده عنوان کرده و افزود: در همین راستا بازارهای جدیدی برای این محصولات در کشورهای مختلف یافته شده و موجب ترغیب و تشویق بیشتر صاحبان صنایع تولیدی جهت صادرات آن گردیده است.
 
بر اساس اعلام روابط‌عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، وی همچنین کاهش قیمت جهانی سنگ آهن، حذف ارز مبادلاتی از واردات محصولات فولادی در کنار رفع تحریم‌های بین‌المللی  علیه کشورمان را از جمله عوامل مؤثر در افزایش صادرات این محصولات برشمرد.
 
وی در ادامه برنامه‌ریزی عملیات بندری، ارائه خدمات بندری مطلوب به صاحبان کالا در خصوص کاهش ماندگاری کالا در اماکن بندری، افزایش سرعت بارگیری به کشتی‌ها و نهایتا کاهش هزینه حمل صادرکنندگان محمولات آهن‌آلات از طریق مسیرهای دریایی و زمینی منتهی به بندر امام خمینی(ره) موجب ترغیب و تشویق بیشتر صاحبان صنایع تولیدی جهت صادرات آن از طریق این بندر گردیده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.