| کد خبر: 93886 |

۳۰ میلیارد ریال برای توسعه فرودگاه کنارک هزینه شده است

تین‌نیوز| رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: 30 میلیارد ریال در 2 سال اخیر برای توسعه فرودگاه کنارک در بخشهای ترمینال، لاینتینگ، فابیون، روشنایی باند، امکانات سرمایشی و رفاهی برای خدمات دهی بهتر به مسافران داخلی و خارجی توسط منطقه آزاد هزینه شده است.

 

حامدعلی مبارکی اظهار داشت: برای نخستین بار بعد از گذشت 2 دهه از راه اندازی منطقه آزاد چابهار تعداد پروازهای فرودگاه نظامی کنارک با همکاری و مساعدت این منطقه افزایش و پرواز شب نیز بر قرار شد.

وی افزود: پروازهای مسقط عمان و دبی امارات متحده عربی نیز از فرودگاه کنارک برقرار شده است.
وی گفت: حدود 15 پرواز در طول هفته در ساعت های مختلف شبانه روز در فرودگاه کنارک انجام می شود که در طول چندین دهه پس از افتتاح این فرودگاه بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: با افزایش پروازها هزینه های مسافرت داخلی و خارجی به چابهار کاهش پیدا کرده است و به خوبی اساتید دانشگاه، بیماران و مسافران می توانند سفرهای رفت و برگشت به پایتخت و مرکز استان سیستان و بلوچستان را در یک روز انجام دهند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: به دلیل نبود پرواز در گذشته در برخی روزهای هفته یک پرواز برقرار بود و مسافران مجبور بودند 2 تا سه روز وقت خود را در تهران و یا چابهار تلف کنند که این امر سبب افزایش هزینه برای افراد بود.

مبارکی افزود: بسیاری از سرمایه گذاران، اساتید دانشگاه و شهروندان چابهار و مناطق همجوار در یک روز کارها را انجام و شب دوباره به مقصد بر می گردند.

وی گفت: بعد از سالها مسکوت ماندن و بلاتکلیفی ساخت فرودگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار مجوز این فرودگاه در سالجاری توسط کمیته فضایی کشور صادر شده و در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی بیان کرد: فرودگاه کنارک حدود 45 کیلومتر با مرکز شهرستان چابهار فاصله دارد و این مشکلات زیادی را برای سرمایه گذاران و مسافران داخلی و خارجی ایجاد کرده است.

وی گفت: فرودگاه چابهار در زمینی به مساحت 2 هزار و 300 هکتار در نزدیکی گیت شمالی منطقه آزاد احداث می شود.

چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.