| کد خبر: 9266 |

◄اطلاعیه رجا در مورد برخورد قطار مسافربری تهران - مشهد با قطار باری؛ یک کشته و ۳۱ مجروح

تین نیوز | روابط عمومی شركت حمل و نقل ریلی رجاء در پی سانحه قطار مسافری تهران-مشهد با قطار باری در روز پنج شنبه ۱۵ خرداد در ایستگاه امروان شهرستان دامغان، در خصوص مصدومان و وضعیت رسیدگی به آنها و سایر مسافران، اطلاعیه‌یی صادر كرد.
روابط عمومی رجاء ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده مسافر فوت شده در سانحه فوق اعلام كرد: متأسفانه در این حادثه یك مسافر مرد حدود ۶۰ ساله به نام آقای تیموری جان خود را از دست داد.

بر اساس این اطلاعیه، در حادثه روز گذشته قطار مسافری ، ۳۱ نفر مصدوم شده اند كه با حضور مأموران امداد و نجات استان سمنان به بیمارستان‌های دامغان و سمنان منتقل و مورد مداوا قرار گرفتند.

طبق اعلام روابط عمومی رجاء، تاكنون ۲۰ نفر از مصدومان پس از درمان سرپایی و رسیدگی‌های اورژانسی، ترخیص شده‌ و مابقی مصدومان تحت درمان هستند، كه بنا بر اعلام مدیر اورژانس استان سمنان حال مصدومان رضایت‌بخش است.

از مجموع مصدومان سانحه شب گذشته، ۱۵ نفر زن، ۱۴ نفر مرد، و ۲ نفر كودك هستند كه ۳ نفر از خدمه قطار نیز جزو مصدومان هستند.

روابط عمومی رجاء اضافه كرد: پس از امداد رسانی و انتقال مصدومان سانحه به بیمارستان، كلیه مسافران با دو قطار به مشهد اعزام و هم‌اكنون به مقصد رسیده‌اند.

روابط عمومی رجاء ضمن اعلام این خبر كه كلیه مسافران این قطار تحت پوشش بیمه هستند، اعلام كرد: با حضور مدیران و نمایندگان این شركت در محل حادثه و بیمارستان‌های سمنان و دامغان از مصدومان سانحه به نحو مقتضی دلجویی می‌شود.

روابط عمومی رجاء افزود:‌‌‌ بررسی علت بروز سانحه در حوزه تخصص و مسؤولیت كمیسیون عالی بررسی سوانح راه‌آهن است كه به محض مشخص شدن دلیل یا دلایل وقوع سانحه، موضوع از سوی كمیسیون مذكور اطلاع رسانی خواهد شد .

اسامی مصدومان سانحه:

۱- معصومه فتاح مقدم ۲- مسعوده خطیب‌زاده ۳- محمد جعفر احمدی ۴- توران خانجانی ۵- اسحاق محمدزاده ۶- غلامحسین حجار ۷- شوكت داداشی ۸- محمد گل‌وردی ۹- زهرا حجار ۱۰- ابراهیم برفی‌زاده ۱۱- سعید عسگرزاده ۱۲- مهراد بختیاری ۱۳- ملیحه وحدتی ۱۴- فاطمه گرگیج ۱۵- امیرحسین علی جعلی ۱۶- فرزانه جلالی ۱۷- مجتبی ثابت كوشكی ۱۸- راضیه گلشن ۱۹- علی طاهری‌فر ۲۰- سعید ستایش ۲۱- فاطمه نیشابوری‌پور ۲۲- داود شفیعی ۲۳- فاطمه شفیعی ۲۴- فاطمه مددی ۲۵- مقصود نریمانی ۲۶- ازهار عبدالخانی ۲۷- كلثوم مال‌دار شكوری ۲۸- علی مال‌دار شكوری ۲۹- رضاگلشنی پایداری ۳۰- زهرا عبدی ۳۱- مرتضی صادقی

به گزارش تین نیوز مدیر کنترل عملیات و هماهنگی سازمان امداد و نجات هلال احمر آخرین نیز در خصوص آخرین وضعیت امداد‌رسانی به حادثه‌دیدگان تصادف قطار تهران - مشهد ساعاتی پیش به فارس گفته بود: سه نفر از مصدومین حالشان وخیم است. 
مرتضی مرادی‌پور با بیان اینکه امداد‌رسانی به حادثه‌دیدگان قطار تهران _ مشهد خاتمه یافته است، تاکید کرد: در این حادثه 390 نفر دچار سانحه شدند که 350 نفر آنها مسافر و 40 نفر از خدمه قطار بودند.
 به گفته مدیر عملیات امداد و نجات هلال احمر 35 نفر نیز در این حادثه مصدوم شده که حال سه نفر آنها وخیم گزارش شده است. 
مرادی‌پور افزود: در این عملیات 11 تیم امدادی شامل 50 نفر از سازمان امداد و نجات شرکت داشتند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز در این مورد گفت: حادثه قطار مسافربری تهران - مشهد مقارن ساعت 23 پنجشنبه در ورودی ایستگاه امروان دامغان رخ داده است.
احمد طاهری در گفتگو با مهر ضمن بیان اینکه قطار عادی مسافربری شماره 324 که ساعت 17 تهران را به قصد مشهد ترک کرده بود در زمان ورود به ایستگاه امروان نرسیده به دامغان واقع در اداره کل راه آهن شمالشرق کشور با یک قطار باری متوقف شده در ایستگاه برخورد کرد، افزود: خوشبختانه قطار باری که حمل کننده سوخت بوده در آن لحظه خالی بوده است. 
طاهری با بیان این که نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس منطقه با حضور به موقع در محل حادثه ضمن تخلیه مسافران از درون واگن ها به مداوای سانحه دیدگان، پرداختند، گفت: ایستگاه امروان از جاده اصلی 15 کیلومتر فاصله دارد که در این راستا مسافران به وسیله اتوبوس به مسجد ایستگاه دامغان منتقل شده و یک گروه مجهز پزشکی برای چکاپ کامل این عزیزان در محل حاضر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مسیر تردد قطارهای تهران مشهد و بلعکس با حضور مدیر کل راه آهن شمالشرق و کمیسیون سوانح این اداره کل باز شده و تردد به حالت عادی برگشته، افزود: با برنامه ریزی انجام گرفته قرار است تا یک قطار نیز از سمنان به ایستگاه دامغان اعزام شده تا باقی مسافران را به مقصد برساند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان در خاتمه تصریح کرد: استاندار سمنان نیز در راس هیئتی در محل سانحه و همچنین بیمارستان های ذکر شده حضور بافته و بر نحوه امدادرسانی و رسیدگی به حال مسافران نظارت دارند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    علت این سوانح بی انگیزگی نیروهای سیر و حرکت اعم از لکومتیورانان روسای قطار و سایرین میباشند اقایان مدیران ارشد بفرمایند ادامه خصوصی سازی رو انجام بدند سرعتها رو ببرند بالا مشکلات معشتی مامورین قلب سیر و حرکت رو بی اهمیت ترین بخش ناوگان در نظر کرفته اند عاقبت هم عده ای بیکناه رو در این نوع سوانح مقصر میکنند در صورتی که مشکل از ریشه است عدم اموزش نیرو های بیمانکاری وشرکتی …برای زود به کار گرفتن نیروها

  • محمد 0 0

    بر اورد من مقصر اول نگهبان ایستگاه امروان است که اقای زارع بوده است وبعد از ان لکوموتیوران که چرغ قرمز را رد کرده است البته عدم اجرای قوانین و مقررات توسط نگهبان علت اصلی سانحه می باشد

  • علی احمدی 0 0

    تعجب ما از اینه که لکوموتیوران قطار که کشته شده است رو جزو کشته شده ها به حساب نیاوردن!!!!!!!!!!!! علرغم میل راه آهن این سالها اخبار سوانح کم و بیش به بیرون درز پیدا میکند که با عثتوجه به وضعیت وخیم حمل و نقل ریلی مشود. گرچه هنوز حتی یک سوم از سوانح هم در خبرگزاری ها مخابره نمیشود.

  • کاوه علی پور 0 0

    با سلام اگر نظر من را درج می کنید می نویسم نتیجه ۸ سال سوء مدیریت در سطح اول مملکت همین است که می بینیم سوال من اینست که معیشت مردم را کدتم دولتها خراب کردند؟ وضعیت راه آهن را به دلیل سوءمدیریت چه کسانی خراب کردند آیا انتظار اینست که خراب کاری های هشت ساله ۱ ساله ترمیم شود قطعا چنین موضوعی اتفاق نمی افتد امیدوارم راه آهنی ها دست به دست هم دهند تا از مرحله گذر کنیم متاسفانه شرایط خوبی در سخت افزار ودر نرم افرارها نداریم

  • امیدوار 0 0

    جناب آقای محمد تخصص من هوانوردی است و از سوانح راه آهن چیزی نمیدانم اما نصیحت من به شما آن است که با آبروی مردم بازی نکنید به صراحت مقصر را اعلام کرده اید در حالی که این نظر شماست و شاید نظر نهایی چیزی غیر این باشد و فقط شرمندگی برای شما باقی خواهد ماند. کمی صبور باشید و از همکار خود عذر خواهی کنید.

  • کارشناس ریلی راه آهن - سهرابی 0 0

    با سلام و احترام یادم هست که وقتی صحبت از ایمنی در وسیله سفر میشد همه از قطار به عنوان ایمن ترین وسیله ریلی نام میبردند …اما حال چی؟؟؟ اما مسبب این سوانح چیست؟؟؟ تا چندین سال قبل اگر سانحه ای به این مهمی در راه اهن ایران رخ میداد سریعا پرونده سانحه تشکیل و تکمیل میشد و احکام مقصرین امر نیز به صورت بولتن در بین تمام نواحی و حتی ایستگاهها پخش میشد که هشداری برای همه مامورین سیرو حرکت باشد … صادقانه بگوئیم چه برخوردی با مقصرین سانحه ریلی قطار مسافری بزد در سال گذشته شد؟؟؟؟ چه برخوردی با مقصرین سانحه واژگونی قطار مسافری ایستگاه بکران در ایام عید سال ۹۳ شد؟؟؟؟ همان برخورد با مقصرین این سانحه و سوانح بعدی خواهد شد!!!! آقای دکتر آقائی سانحه به این مهمی اتفاق می افتد و رئیس کمیسیون عالی سوانح در محل به اتفاق اعضا کمیسیون عالی سوانح حضور ندارند … از مدیرکل ایمنی راه آهن بپرسید در طول ماه چندین بازدید نامحسوس از ایستگاههای شبکه دارند؟؟؟؟؟؟؟ دبیر ستاد ارتقا ایمنی راه اهن کیست؟؟؟؟؟؟؟؟ جوانی که هنوز تعریفی از سانحه بلد نیستند … چه شده؟؟؟؟؟؟؟ چه بلائی سر راه اهن آمده؟؟؟؟ همه دنبال افزایش حق دسترسی لکوموتیو و یا واگن مسافری هستند … بترسید از روزی که اعتماد مردم به ایمنی سفر در راه آهن از بین برود …

  • مشاور 0 0

    متاسفانه وقتی گذشته را نقد کردیم و به خودمون مغرور شدیم عاقبت کار همین میشه. وقتی هم حادثه رخ می دهد مدیران ارشد که حقوق های کلان می گیرن و در زیر هوای خنک برای توسعه شبکه ریلی فکر می کنند. مقصر را کارکنان خسته می دانند که بایستی اشتباه را به گردن بگیرن. این دومین حادثه در این سال میباشد و در این ناحیه. باید کلان نگری کرد با این شیوه برخورد مدیرعامل و رسیدگی به معاش مدیران و فراموش کردن خستگی های طول خط نباید دنبال دلایل در سطح حادثه گشت بایستی لااقل در این مورد عمیق تر نگاه کرد. وقتی پروژه افتتاح میشه زیرساخت های راه آهن عالی اعلام میشه وقتی حادثه پیش میاد زیرساخت و نیروی انسانی زیر سوال میره. پس کی داشت مدیریت می کرد این شبکه رو … مدیران ارشد در نقش مدیریت نیروی انسانی کجا بودند. وقتی پاداش خوب می گیرن لااقل بیان وسط و بگن ما هم مقصریم.

  • دون پایه راه آهن 0 0

    مشاورجان!!!ایوووول داری!!

  • 0 0

    به نظر می اید که مدیرکل منطقه می بایستی برکنارشوندتا اینکه استعفادهندچون ایشان هم مانند تک تک افرادی که برکنار ویامعلق گردیده اند مسئول مستقیم دراین حادثه هستندومی بایستی جوابگوی خانواده کشته ومصدومان باشند.

  • لکوموتیوران خسته 0 0

    مشاور عزیز ممنون. من لکوموتیوران باید بیخوابی بکشم. استرس داشته باشم. به مدت زیاد دور از خانواده باشم. عید و تابستان و تعطیلات نداشته باشم. خانواده من تفریح نداشته باشند و…ولی با این همه سختیها حقوق ما از سایر ارگانها که مدرکشون از ما پایینتر است و کار اداری انجام میدهند کمتر است. هنگامی که در داخل دیزل با همکارمون هستیم فقط صحبت ما این است آیا نرخ کیلومتراژ بعد از هفت سال اصلاح شد؟!آیا نوبت کاری درست شد؟!و…به خدا اصلا انگیزه ای برای کار کردن نداریم. مدیران هم فقط به فکر ثبت شرکت به نام خانواده شان هستند و بازنشستگانی که با عصا راه میروند را با حقوق کم به کار گیرند و جیبشان پر شود. این شغل واقعا سخت و طاقت فرساست. وباید بیست ساله بازنشست شویم. با تشکر درد دل یک لکوموتیوران.

  • reza 1 0

    من با علی موافقم که در صورتی که مشکل از ریشه است عدم اموزش نیرو های بیمانکاری وشرکتی … مخصوصا در ناحیه شمال که من خودم هیچ اموزشی و … پس از جذب نداشتم در حالی که در قرارداد راه آهن و شرکت، راه آهن باید آموزش بده ولی میگن باید پیمانکار باید آموزش بده اون به ناحیه پاس میده که ناحیه هم به اداره کل در تهران پاس میده و اوناهم می گن پیمانکار باید پول خرج کنن که اون هم چون خصوصیه و بفکر پول و درامد و شاید بعد چند سال بره و امتیازشو به یکی بدهند این کار رو نمی کنه ولی همه چیز پول شده و جدیدن هم اینطور شده که آقایون در ناحیه مسئولین آموزش خودشان مثل مرکز پلی تکنیک در ساری و یک مرکز دیگه که اسمش یادم نیست یکی دو ساله راه اندازی کردن که اونهم که اولین دوره اش که در زمستان ۹۱ بود به کسی اعلام نکردن نزدیک ۳۰یا ۴۰ نفر از فامیل های خود آقایان رو گرفتن و آموزش دادن(چند پیشگی) و در راه آهن هم بصورت پیمانی در ترافیک و مانورچی و … جذب شدن.

  • reza 0 0

    ما هر چه داریم از بزرگان و سالمندانمان داریم و خدا حفظ شان کنه ولی مسئولین بیان نگاه کنن که بیش از ۵۰ درصد مانورچی ها بازنشسته ها حدود ۵۵ تا ۶۵ می باشند که دیگر پیر شده اند و از مجبوری و گرانی دارن کار می کنن و شادابی و دلگرمی جوان رو ندارن

  • راه آهنی فقیر 0 0

    سلام جناب روابط عمومی رجا! شرکت محترم رجا اول تعریف به فرمایید بالاخره رجا متعلق به کیست دولتی خصوصی خودمانی وبالاخره چه کسی چه ارگانی رجا را در اختیار دارند چرا مدیران کنونی راه آهن نسبت به رجا تعصب دارند وسایر شرکتهای خصوصی در بخش ریلی نادیده گرفته میشوند؟ جناب روابط عمومی لطف فرمایید جهت تنویر افکار عمومی و نمایندگان محترم مجلس یک آمار صحیح از عمر ناوگان وقطارهای در سیر متعلق به رجا را لیست فرمایید مثلا قطارهای باصطلاح سبز سیمرغ خلیج صبا مراغه تبریز گرگان ساری طبس خواف نیشابور ویا همین قطار سانحه داده طوس و…آیا این واگنها عمری کمتر از بیست سال دارند آیا جناب آقای رییس کمسیون عالی سوانح محترم راه آهن اشراف به مشکلات فنی وپوسیدگی وخطرات در سیر بودن این واگنهادارند آیا اطلاعات وبازخوردهای درست وصحیح به مقامات بالای مملکت برای تصمیم گیریهای درست میدهند یا نه همه چی آرومه بله برادر فرسودگی ناوگان وبکار گیری افراد بازنشسته در پستهای حساس باعثتشدید وتکرار سوانح میشود واگنهای پوسیده که با اندک تلنگری بیشترین صدمه را میبینند وجان مسافران وماموران را به خطر میاندازد تاکی کتمان تاکی دروغ گویی وماست مالی مشکلات ونارساییها آیا در تابستان خانوادهای خودتان را با ترنستها به مشهد میفرستید اگر میخواهید با مردم همدرد باشید حتما این کارو بکنید تا بفهمید مسافران محترم زن وبچه وسالخوردگان چه مرارتی میکشند به هر حال شاید چند صباهی با دروغ پردازی وتضعیع حقوق مردم پول وثروتهای کلان به جیب بزنید وهمه چیز را مطلوب جلوه بدهید اما به زودی در پیشگاه مردم وخدای باریتعالی باید پاسخگو باشید خداوند قدمهای خدوم را استوارتر وپاهای نابکاران و غارتگران بیت المال را زبون ولرزان سازد

  • همشهری 0 0

    متاسفم که نمایندگان سکوت اختیار کرده اند و کجای دنیا دیده شده هر ماهه در راه اهن سانحه رخ دهد چه کسی مسئول سوانح بیشماره و زنجیر وار در شرکت راه آهن می باشد