| کد خبر: 92132 |

تکمیل راه‌آهن میانه - اردبیل مطالبه مردمی است

تین نیوز | نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تکمیل راه‌آهن میانه- اردبیل گفت: باید پروژ‌ه‌های بزرگراهی در استان اردبیل به سرانجام برسد.

 

صدیف بدری در نشست علنی امروز (دوشنبه، 24 خرداد) مجلس شورای اسلامی، پس از گزارش وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی، گفت: با توجه به اینکه سیاست های حمل و نقل جاده‌ای در دستورکار است باید موضوع راه‌آهن اردبیل – میانه در اولویت باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان اردبیل از موقعیت استراتژیک جغرافیایی برخوردار است و با کشورهای حوزه قفقاز و روسیه در ارتباط است بنابراین باید راه‌آهن اردبیل- میانه به سرانجام برسد.

بدری ادامه داد: طول راه‌آهن اردبیل- میانه حدود 175 کیلومتر است و با وجود اینکه ساخت آن از سال 84 آغاز شده و حدود 42 درصد پیشرفت فیزیکی داشته به سرانجام نرسیده است. باید سوال کرد آیا وزیر راه و شهرسازی از پروژه مذکور بازدیدی انجام داده است؟

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در سفر سال 93 دولت به استان اردبیل مصوب شد از طریق فاینانس به مبلغ 207 میلیون یورو مشکل راه‌آهن میانه- اردبیل حل شود و باید توجه داشت پروژه مذکور مشکل فنی ندارد و نکته دیگر اینکه باید گزارشات به رئیس جمهور ارائه شود.

وی افزود: پروژه راه‌آهن اردبیل- میانه یک مطالبه جدی از سوی مردم است که باید پیگیری شود و موضوع دیگر اینکه با وجود 1700 کیلومتر جاده در استان اردبیل تنها 130 کیلومتر از این جاده‌ها به صورت بزرگراهی است و با توجه به دو طرفه بودن جاده‌ها هر ساله جان بسیاری از مردم به خطر می‌افتد.

نماینده اردبیل در مجلس افزود: باید باند دوم محورهای اردبیل- سرچم، نیر- سراب، اردبیل- نمیر- آستارا، اردبیل- پارس‌آباد، اردبیل- گرمی و اردبیل- خلخال و محور پیله‌سوار تکمیل شود و همچنین به مشکلات فرودگاه اردبیل از لحاظ کمبود امکانات و مسائل متعددی که در خصوص تعداد و ساعت پرواز در این فرودگاه وجود دارد رسیدگی شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.