| کد خبر: 91502 |

اولین پرواز تجاری تهران - آستاراخان

تین نیوز | معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران از راه‌اندازی اولین پرواز در مسیر تهران - آستاراخان روسیه خبر داد و گفت: این پرواز به منظور توسعه و تسهیل تجارت میان دو کشور برقرار شده است. محمدرضا مودودی با اشاره به اینکه مجوز پروازهای بین تهران و آستاراخان صادر شده است، گفت: امروز شاهد اولین پرواز از تهران به آستاراخان روسیه خواهیم بود.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای توجه هرچه بیشتر به موضوع تجاری و بازرگانی بین دو کشور انجام شده و توسط هواپیمایی تابان به منظور کمک به تجار ایرانی راه‌اندازی می‌شود. هرچند محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و افراد غیرتاجر نیز می‌توانند از این فرصت پروازی استفاده کنند. معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه این اقدام پس از درخواست بازرگانان ایرانی از وزیر صنعت، معدن و تجارت مدنظر قرار گرفت، تصریح کرد: چراکه بازرگانان ایرانی معتقدند آستاراخان یکی از مهم‌ترین بندرگاه‌های متصل به ایران است و باید راه هوایی بین دو کشور به منظور کاهش هزینه‌ها و نیز توجه هرچه بیشتر به زمان ایجاد می‌شد.

مودودی همچنین با اشاره به اینکه پروازهای ترانزیتی علاوه بر اتلاف وقت موضوع افزایش هزینه‌ها را نیز در برداشت گفت: با پرواز مستقیم تهران به آستاراخان این مشکل حل شده و تسهیل رفت و آمد بازرگانان و تجار به شکل ویژه‌ای مدنظر قرار گرفته است. به گفته معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران بخشی از هزینه پروازها توسط این سازمان به‌عنوان یارانه پرداخت شده و از محل مشوق‌های صادراتی سال 1394 تامین اعتبار شده است. مودودی درباره زمان پروازهای انجام شده بین تهران و آستاراخان اعلام کرد: شروع این پروازها از تاریخ 7 ژوئن مصادف با 18 خردادماه سال‌جاری و در روزهای سه‌شنبه و جمعه هر هفته خواهد بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.