| کد خبر: 90630 |

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور اعلام کرد:

◄ تلاش برای انتقال حمل بار از جاده به ریل

تین‌نیوز| مدیركل راه‌آهن شمال‌غرب كشور از برقراری جلسه‌ای تا ۱۵ روز آینده  با تولیدكنندگان عمده شهرك شماره یك علی‌آباد زنجان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و صاحبان بارهای حجیم خبر داد تا در صورت توجیه اقتصادی بودن حمل بارهای آنان، خط ۹ كیلومتری راه‌آهن شهرك تا ایستگاه راه‌آهن را تکمیل کنند.

به گزارش تین‌نیوز؛ علی خدایی با بیان اینكه اداره‌كل راه‌آهن زنجان در حال پیگیری برای سوق دادن بار استان به‌سمت خطوط ریلی است، گفت: برای این منظور جلسات متعددی را با اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره كل اقتصادی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تشكیل داده‌ایم.

او با اشاره به این موضوع كه در ۹ كیلومتری راه‌آهن زنجان شهرك شماره یك علی آباد زنجان با ۳۰0 شركت تولیدكننده قرار دارد، عنوان كرد: راه‌آهن زنجان درصدد است با تكمیل خط راه‌آهن ۹ كیلومتری از شهرك  تا راه‌آهن، بارهای حجیم را از طریق ریل جابه‌جا و به مقاصد مختلف منتقل كند.

به گفته مدیركل راه‌آهن شمال‌غرب، به‌زودی كارخانه‌ای تولیدكننده كاغذ در این شهرك افتتاح می‌شود و بر این اساس جلساتی را ترتیب داده‌ایم تا بار كاغذ، از سوی راه‌آهن جابه‌جا شود.

او اظهار كرد: درآینده نزدیک با تولیدكنندگان عمده این شهرك و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و صاحبان بارهای حجیم خواهیم داشت تا در صورت داشتن توجیه اقتصادی بارهای آنان، خط ۹ كیلومتری را تكمیل كنیم.

بر اساس اعلام شرکت راه‌آهن شمال‌غرب کشور ۸۰در صد زیرسازی كامل این خط را شهرك و استانداری انجام داده‌اند، و روسازی آن توسط راه‌آهن انجام خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، برای پایان زیرسازی خط مذكور نیاز به ۳ میلیارد تومان دیگر اعتبار وجود دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.