| کد خبر: 85969 |

مدیرکل فرودگاه لارستان در گفت‌وگو با تین‌نیوز خبر داد:

◄ ​راه‌اندازی پرواز لارستان – عتبات برای نخستین‌بار

تین‌نیوز| مدیرکل فرودگاه لارستان از راه‌اندازی پرواز لارستان – عتبات عالیات برای نخستین در اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

عنایت انصاری‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز درباره راه‌اندازی مسیر هوایی لارستان – عتبات عالیات توضیح داد: با توجه به علاقه‌ اهالی این منطقه برای سفر به عتبات عالیات با 2 شرکت هواپیمایی ایران ایر و العراقیه مذاکراتی کرده‌ایم که تصمیم نهایی برای راه‌اندازی این مسیر و همکاری با کدام شرکت هواپیمایی را سازمان حج و زیارت تعیین می‌کند. در واقع این سازمان بر اساس دستورالعمل‌ها و شرایط خود با یکی از این شرکت‌های هواپیمایی توافق می‌کند.

وی ادامه داد: اما آنچه که مسلم است این پرواز در اردیبهشت امسال برقرار می‌شود. پرواز لارستان – عتبات عالیات هفته‌ای یکبار نشست و برخاست می‌کند و نحوه رفت و آمد آن  Back to Backاست به این معنا که مسافران لارستانی را هفته‌ای یکبار به عتبات منتقل کرده و پس از هفت روز آن‌ها را با همان هواپیما به لارستان بازمی‌گرداند.

مدیرکل فرودگاه لارستان درباره طرح‌های قابل بهره‌برداری این فرودگاه در فصل بهار امسال گفت: ساختمان CCTV یا مرکز سامانه تصویری این فرودگاه احداث و تجهیز شده است که به زودی افتتاح می‌کنیم. این ساختمان با مساحت 180 متر مربع از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ساخته شد. اعتبار احداث ساختمان برابر با 250 میلیون تومان و اعتبار خرید تجهیزات آن 600 میلیون تومان است.

وی افزود: مرکز سامانه تصویری فرودگاه در توسعه ایمنی و امنیت فرودگاه‌ها نقش به سزایی دارد. اکنون طی این پروژه 50 دوربین مدار بسته در 50 نقطه فرودگاه لارستان نصب شده است.

وی یادآور شد: در فرودگاه لارستان ساختمان فرستنده و 2 ایستگاه ایمنی زمینی ساخته شده‌اند و در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسند. همچنین سیستم سوئیچینگ این فرودگاه را با هدف ارتقای سطح هوانوردی نصب و راه‌اندازی کردیم. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.