| کد خبر: 80170 |

کریدور سبز موجب توسعه مناسبات می شود

تین نیوز | مشاور رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: استاندار آستاراخان برای راه‌اندازی کریدور سبز و توسعه مناسبات به مازندران سفر می‌کند.


محمدرضا نادری صبح پنجشنبه در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در استانداری مازندران، بابیان اینکه فرصت برای توسعه مناسبات فراهم است گفت: استاندار آستاراخان قصد سفر به مازندران را دارد.

وی با عنوان اینکه بندر امیرآباد از کریدور شمال – جنوب به بندرعباس متصل می‌شود تصریح کرد: راه‌اندازی کریدور سبز سبب توسعه مناسبات می‌شود و دغدغه‌ای در استان مازندران نداریم.

وی ادامه داد: درزمینهٔ ارزش‌گذاری محصولات صادراتی از طریق گمرکات نیز راهکارهای تهیه‌شده است و باید شکل معامله تغییر یابد، همچنین برای ارزش‌گذاری بخشنامه‌ای صادرشده است تا مواردی که شامل ارزش صادراتی نیست، اظهارنامه صاحب کالا مدنظر قرار گیرد.

استاندار مازندران نیز بابیان اینکه ۲۵ درصد از مساحت استان مورد پایش و اکتشافات معدنی قرار می‌گیرد گفت: سرمایه‌گذاری بیش از سه هزار میلیارد تومانی در این بخش صورت می‌گیرد.

ربیع فلاح جلودار به جایگاه معدن در اقتصاد مقاومتی اشاره و اضافه کرد و گفت: جایگاه معدن فراتر از نفت در اقتصاد است و باید از ظرفیت‌های معدنی بیشتر بهره‌برداری شود.

وی درباره بحث زغال‌سنگ البرز مرکزی گفت: برای رفع مشکلات بازنشستگان و مطالبات آنان برنامه‌ریزی و پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه درزمینهٔ زغال‌سنگ باید کار جدی صورت گیرد تصریح کرد: فرآوری محصولات معدنی از لازمه‌هایی است که باید در آن زمینه برنامه‌ریزی و نسبت به بازاریابی آن اقدام شود.

استاندار مازندران، سرمایه گذاری در زمینه ذخایر معدنی را لازم برشمرد و گفت: فلورین از مواد معدنی است که بیشترین ذخایر آن در مازندران وجود دارد و باید در این حوزه سرمایه گذاری شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.