| کد خبر: 80011 |

دریای خزر با چالش بزرگ آلودگی روبروست

تین نیوز | رئیس سازمان حفاظت محیط زیست :‌ دریای خزر با چالش بزرگ آلودگی و تخلیه زباله روبروست .

معصومه ابتکار در جلسه هماهنگی اجرای فاز دوم طرح مسیر سبز، ساحل پاک با بیان اینکه بر اساس تحقیقات ، در صورت ادامه روند کنونی تخلیه زباله در دریاها، در 30 سال آینده 50 درصد تنوع زیستی و گونه های دریایی از بین خواهد رفت؛ افزود : دریای خزر هم متاسفانه در این حوزه با چالش های بزرگی مواجه است.

ابتکار ، از تلاش استانداران در زمینه رفع چالش پسماند به ویژه در استان های شمالی کشور به رغم چالش های اعتباری موجود قدردانی کرد.

وی گفت: هم اکنون به علت برخورداری بیشتر استان ها از برنامه پنج ساله مدیریت پسماند، اقدام عملیاتی در این حوزه تسریع خواهد شد.

ابتکار تاکید کرد: در برنامه بلند مدت مدیریت پسماند استان ها، مسائل به صورت فنی تر و تخصصی تر پیگیری خواهد شد که البته وزارت کشور در این زمینه همکاری بسیار مناسبی دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تلاش می کنیم مدیریت پسماند در کشور، اقتصادی، علمی و برخوردار از فن آوری های نوین ملی و بین المللی شود، گفت: در بخش فرهنگی، اجتماعی و مشارکت جویانه پسماند نیز ارزیابی ها نشان داد، اجرای طرح مسیر سبز، ساحل پاک، در فروردین 93 موفق و ضروری بوده و از این رو برای فروردین 95 نیز ادامه خواهد داشت.

ابتکار افزود: احتمال ادامه اجرای این طرح در سال آینده به ویژه در تابستان به دلیل حجم بالای سفرها و افزایش تخریب و آلودگی به ویژه در استان های ساحلی شمالی وجود دارد از این رو افزایش مشارکت مردمی و بهبود و ارتقاء آموزش های ارائه شده در این طرح ضروری است.

وی ضمن اشاره به کارگروه مشترک صدا و سیما و سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پیش از این رایزنی هایی با رئیس رسانه ملی به منظور پوشش فرهنگی و آموزشی این طرح از طریق صدا و سیمای ملی و مراکز استان های درگیر در پروژه صورت گرفته است.

معاون رئیس جمهور افزود: محتوای آموزشی که قرار است از سوی شهرداری ها، وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست تهیه شود می تواند در برنامه های صدا و سیما مورد استفاده قرار گیرد.
ابتکار گفت: فرهنگ سازی از طریق آموزش و پرورش نیز از طریق کارگروه های مشترک و زمینه های همکاری ایجاد شده، پیگیری خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.