| کد خبر: 79828 |

سیر نزولی سوانح ریلی از ۸۹ تا ۹۴

تین نیوز | مدیر كل ایمنی و نظارت بر شبكه اعلام كرد: سوانح ریلی را با اقدامات پیشگیرانه طی سال های آتی به كمترین مورد خواهیم رساند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ علیرضا خراسانی مدیر كل ایمنی و نظارت بر شبكه در گزارشی به آمار سوانح و حوادث برخورد با عابر، وسایل نقلیه و احشام در ۱۰ ماهه سال های ۸۹ تا ۹۴ و مقایسه آن با ۱۰ ماهه سال جاری اشاره كرد و گفت: با بررسی سوانح ریلی از سال ۸۹ تا ۹۴ شاهد روند رو به كاهش آمار حوادث هستیم.

خراسانی با اعلام آمار بیشترین و كمترین سوانح و حوادث برخورد قطار با عابر و وسایل نقلیه اظهار كرد: سال ۹۱ بیشترین تعداد برخورد قطار با عابر و سال ۹۴ كمترین برخورد با عابر و همچنین بیشترین تعداد برخوردها با وسایل نقلیه مربوط به سال ۸۹ و در سال ۹۳ كمترین تعداد برخورد قطار با وسایل نقلیه در كارنامه ریلی سوانح راه آهن ثبت شده است.

وی عنوان كرد: در ۱۰ ماهه سل جاری با كاهش ۱۴ در صدی سوانح مواجه بودیم كه این نشان از رشد و ارتقای ایمنی در تمامی بخش های ریلی بوده است.

مدیر كل ایمنی و نظارت بر شبكه در ادامه بیان كرد: طی بررسی های آمارسوانح، شمال كشور بیشترین سهم حوادث ریلی در برخورد با وسایل نقلیه را از آن خود كرده است و جنوب كشور كمترین سهم را به دست آورده است.

وی به سوانح برخورد با احشام در ۱۰ ماهه سال جاری اشاره كرد و گفت: طی ۱۰ ماه امسال ۱۶۲ مورد گزارش برخورد با احشام را در آمارها داشته ایم.

خراسانی به مهمترین برنامه ها و اقدامات پیشگیرانه راه آهن در جهت كاهش سوانح ، اشاره كرد و افزود: با توجه به روند نزولی آمار سوانح ریلی طی این سال ها، اما نیاز است موانعی را برای ورود افراد به حریم ریلی وهمچنین دیوار و فنس كشی در حریم خطوط و ایستگاه ها ایجاد شود.

وی خاطر نشان كرد: فرهنگ سازی برای ساكنان و حاشیه نشینان خطوط ریلی و آموزش آنان، پخش تیزرهای تبلیغاتی ، تبدیل گذرگاه های هم سطح ریلی و جاده ای به غیر همسطح، تجهیز گذرگاه ها به علائم هشداردهنده، ایجاد گذرگاه ها با مستحفظو رایزنی با پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص آموزش نكات ایمنی ریلی از جمله كارهای دیگری است كه بایستی با جدیت پیگیری و عملیاتی شود.

خراسانی افزود: به منظور بررسی و تحلیل سوانح ریلی تاكنون كتابی به چاپ رسید كه چاپ دوم آن در سال جاری بوده و در اختیار دانشجویان رشته مهندسی ایمنی قرار داده شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.