| کد خبر: 79698 |

بورس از استراحت برگشت

تین نیوز | بورس تهران بعد از دو روز روند ریزشی و اصلاح قیمت، امروز از استراحت برگشت و همزمان با حضور وزیر اقتصاد در سازمان بورس مثبت شد.

بورس تهران که معاملات امروز خود را با روند نزولی آغاز کرده بود، همزمان با حضور وزیر اقتصاد در سازمان بورس و گفت‌وگو با مسئولان بازار سرمایه مثبت شد و مسیر صعودی در پیش گرفت.
به این ترتیب بازار سرمایه که از روز چهارشنبه دچار اصلاح قیمت شده بود، امروز با تحرکاتی مثبت مواجه شد و مسیر صعودی خود را ادامه داد.

البته در معاملات امروز انتشار این خبر با واکنش‌های مختلفی در تالار شیشه‌ای همراه بود به طوری که برخی از فعالان بازار نخستین بازدید طیب نیا از ساختمان ملاصدرا را به فال نیک گرفتند و معتقد بودند جلسه امروز وزیر اقتصاد با مدیران بازار سرمایه مقدمات رشد بورس را در روز جاری و حتی پایان سال فراهم می کند.

در این میان برخی دیگر حضور وزیر اقتصاد در سازمان بورس را پایان دادن به شایعات مطرح شده در خصوص برکناری رئیس سازمان بورس ذکر کردند و عده ای دیگر نیز این حضور را بی تاثیر دانستند.

با این حال اگر چه نخستین حضور وزیر اقتصاد در سازمان بورس بدون دعوت از رسانه‌های مطرح کشور رخ داد و سازمان بورس در دعوت از رسانه‌ها برای پوشش خبری این رویداد مهم گزینشی عمل کرد که هنوز خبری از دیدارهای دوجانبه مسئولان اقتصادی و بازار سرمایه و محورهای گفت وگو منتشر نشده است.

بر این اساس این رویداد مهم موجب تغییر مسیر حرکتی بورس شد و بورس منفی را به سمت مثبت شدن سوق داد به طوری که شاخص بورس تهران که تا نیمه معاملات امروز نزولی شده بود، از ساعت 10 و 25 دقیقه مسیر صعودی و آرام خود را آغاز کرد و در نهایت با رشد 115 واحدی و رسیدن به کانال 76 هزار و 709 واحدی به کار خود پایان داد.

امروز همچنین با صعودی شدن بازار، اقبال به گروه های خودرویی و بانکی از سر گرفته شد و اندکی از فشارهای فروش کاسته شد به طوری که در معاملات دومین روز هفته شرکتهای پتروشیمی جم، خدمات انفورماتیک، هلدینگ خلیج فارس، مخابرات، سایپا، تاپیکو، کشتیرانی، بانک اقتصاد نوین و غدیر تاثیر مثبتی روی شاخص گذاشتند اما شرکتهای مپنا، پالایشگاه بندرعباس، فولاد مبارکه، بانک کارآفرین، نفت بهران و فولاد خوزستان از شرکتهای بودند که بازار را به سمت نزولی شدن هل دادند.

در معاملات امروز اقبال و توجه سهامداران به شرکتهای زیر مجموعه سایپا باعث تشکیل صف های خرید میلیونی مقابل سهام این شرکتها شد به طوری که شرکتهای سایپا، سرمایه گذاری رنا، سایپا آذین و سرمایه گذاری سایپا بیشترین تقاضای خرید بازار را به خود اختصاص دادند.در این میان شرکتهایی همچون پالایشگاه بندرعباس، سرمایه گذاری شاهد و سایپا دیزل از بیشترین تقاضای فروش بازار برخوردار شدند.

در معاملات امروز بورس تهران روند متعادلی حاکم بود و با وجود حرکت توام با احتیاط شاخص، حجم و ارزش معاملات رشد چشمگیری را تجربه کرد به طوری که در معاملات امروز بیش از 170 میلیون سهم به ارزش 413 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 328 هزار میلیارد تومان رسید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.