| کد خبر: 79620 |

بخش مسکن جایگاه خوبی در خروج از رکود و رشد و توسعه اقتصادی دارد

تین نیوز | رئیس اتحادیه املاک استان تهران با شاره به برگزاری نمایشگاه املاک و مستغلات گفت: انبوه‌سازان 400 مجتمع مسکونی یک تا 100 واحدی را در تهران با تخفیف و اقساط می فروشند.

حسام عقبایی با اشاره به اینکه یکی از عوامل ناپایداری اقتصادی کمبود گردش مالی در کشور است ، تاکید کرد: عمده تولیدکنندگان ساختمان به دلیل نبود مشتری دچار رکود شده‌اند، از این رو تسهیلات ویژه‌ای را برای این بخش در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان این که این تسهیلات در دوبخش برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: یک مورد تسهیلاتی است که سازندگان در اختیار خریداران با حفظ منافع خریدار قرار می دهند و در بخش دیگر نیز در حال رایزنی با بانک های عامل برای ارائه تسهیلات ویژه هستیم.

عقبایی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات، مهمترین هدف از برگزاری آن را توجه به بازار مسکن در شرایط رکود و شرایط اقتصادی کشور اعلام کرد.

وی گفت : تبیین اهمیت موضوع مسکن و جایگاه نخست آن در رشد، رکود و توسعه اقتصادی کشور، معرفی پهنه وسیع جذب سرمایه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مسکن و مستغلات در داخل کشور، جذب و هدایت سرمایه‌های داخلی و خارجی، معرفی توانمندی انبوه‌سازان و شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت ساختمان، کمک به شفاف‌سازی گردش کار و عملکردهای مورد استفاده در بازار ساخت و ساز، ایجاد توازن و پایداری در قیمت ها و کمک به کنترل نرخ املاک و مستغلات کشور، معرفی روش‌های صنعتی سازی و توانمندی آن در ارتقای کیفیت، افزایش سرعت و کاهش هزینه تمام شده، معرفی ابزار و روش‌های نوین فروش در بخش املاک و مستغلات نیز از اولویت‌های برگزاری نمایشگاه است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت : بهبود بازار مسکن در شرایط رکوداقتصادی مهم ترین هدف نمایشگاه املاک و مستغلات است.

عقبایی گفت : ارائه تسهیلات ویژه، فروش مسکن با شرایط خاص و همچنین تهاتر املاک سه برنامه حمایتی در حوزه خرید و فروش در نمایشگاه است.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران اظهار داشت: یکی از عوامل ناپایداری اقتصادی، نبود گردش مالی در کشور است و عمده تولیدکنندگان ساختمان در فروش، به دلیل نبود مشتری یا بودن مشتری که توانایی ندارد دچار رکود شده اند،‌از این رو تسهیلات ویژه‌ای را برای این بخش در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه این تسهیلات در دو بخش برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: یک مورد تسهیلاتی است که سازندگان در اختیار خریداران با حفظ منافع خریدار قرار می‌ دهند و در بخش دیگر نیز در حال رایزنی با بانک‌های عامل برای ارائه تسهیلات ویژه هستیم.

عقبایی با بیان اینکه رونق بخش مسکن به فعال شدن سایر صنایع منجر می‌شود، تصریح کرد: تبیین جایگاه مسکن در رشد اقتصادی کشور، معرفی پهنه وسیع جذب سرمایه در پروژه‌های مسکن داخل کشور، جذب و هدایت سرمایه‌های داخلی و خارجی برای ورود به این صنعت و توسعه آن، معرفی توانمندی‌های انبوه‌سازان و شرکت‌های بزرگ فعال صنعت ساختمان،‌ کمک به شفاف‌سازی و گردش کار و عملکردها در بازار ساخت و ساز کشور، ایجاد توازن و پایداری در قیمت‌ها و کمک به کنترل نرخ املاک و مستغلات کشور، معرفی روش‌های صنعتی ‌سازی و توانمندی‌های آن در ارتقای کیفیت، افزایش سرعت و کاهش هزینه‌های تمام شده، ایجاد فضا و بستر مناسب برای حضور شرکت‌های دانش بنیان برای استفاده از علوم و فنون روز، معرفی ابزار نوین فروش در بخش املاک و مستغلات به‌عنوان یک ایده جدید و گسترش اشتغال در صنعت ساختمان در بالاترین سطح در مقایسه با سایر صنایع و خدمات از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی ادامه داد:‌ سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساختمانی، موسسات املاک و مستغلات، انبوه‌سازان و سازندگان، تعاونی‌های مسکن، مشاوران املاک سراسر کشور، معماران و طراحان، پیمانکاران مدیریت و سیستم و کنترل پروژه‌های ساختمان، املاک و مستغلات در مناطق آزاد،فناوری اطلاعات، مدیریت بهره‌برداری املاک و بازاریابی املاک از موضوع هایی خواهد بود در سومین نمایشگاه املاک و مستغلات به آن پرداخته می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه به دنبال بازاریابی شرکت‌های خارجی برای جذب سرمایه‌های ایرانی و فروش املاک در خارج از کشور نیستیم ، گفت: مهمترین هدف برگزاری این نمایشگاه توجه به بازار مسکن در شرایط رکود و شرایط اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه فرصت ارائه تسهیلات فروش ویژه املاک در نمایشگاه را فراهم خواهیم کرد، تصریح کرد: پیشنهادهایی از سوی انبوه‌سازان و مالکان در این حوزه مطرح شده که آن هم بحث تهاتر است که در نمایشگاه به آنها پرداخته می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌‌که حدود 40 شرکت خارجی در نمایشگاه مذکور حضور خواهند داشت، یادآور شد: علاوه بر تسهیلات ویژه، فروش ویژه املاک نیز در نمایشگاه ارائه می‌شود.

سومین نمایشگاه املاک و مستغلات از چهارم تا هفتم اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌آلمللی تهران برگزار می‌شود.

عقبایی گفت: در این نمایشگاه مالکان و مدیران پروژه‌های سرمایه‌گذاری با معرفی بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در املاک شرایطی برای عرضه‌مطلوب املاک با امکان ارزیابی و مقایسه‌ بهتر را فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به حضور خارجی ها در نمایشگاه امسال گفت: این نمایشگاه امسال با همکاری اتحادیه کشوری مشاوران املاک و مجموعه بانیان امید کار خود را آغاز خواهد کرد و نمایندگانی از کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، چین و ... نیز مشارکت فعال خواهند داشت و آخرین توانمندی خود را در معرض نمایش قرار خواهند داد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.