| کد خبر: 79588 |

مقاومت فولکس واگن برای فراخوان ایربگهای مرگبار

تین نیوز | فولکس واگن در برابر تلاشهای دولت آمریکا برای فراخوان خودروهای بیشتر به منظور تعمیر ایربگهای مرگبار ساخت تاکاتا مقاومت کرده بود اما در نهایت به این فراخوان رضایت داد.

این خودروساز آلمانی که بر سر تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی در آمریکا به مشکل برخورد کرده است، برای 850 هزار خودروی آئودی و فولکس واگن مدل سالهای 2006 تا 2014 در این کشور فراخوان داده است.

اما این شرکت در نامه ای به سازمان ملی ایمنی آزادراه آمریکا که رگولاتور ایمنی این کشور است اعلام کرد درخواست برای فراخوان بیشتر خودروهای فولکس واگن ممکن است وسیع باشد زیرا بادکننده ایربگ بیشتر خودروهای آئودی و فولکس واگن در کارخانه تاکاتا در فرایبرگ آلمان ساخته شده اند که مشکلات کیفیت تولید مشابه محصولات تولید شده در آمریکا و مکزیک را ندارند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، این نامه و مذاکرات طولانی با سازمان حفظ محیط زیست آمریکا درباره تعمیر خودروهای دیزلی آلاینده نشان می‌دهد فولکس واگن زمانی که با آژانسهای فدرال توافق ندارد تمایل دارد در برابر آنها ایستادگی کند اما در قضیه سازمان حفظ محیط زیست این رفتار ممکن است میلیونها دلار جریمه و حتی اتهامات کیفری را متوجه فولکس واگن کند.

در نامه فولکس واگن گفته شده کارخانه‌های مکزیکی و آمریکایی تاکاتا در کنترل رطوبت که عامل ترکیدن بادکننده ایربگ شناخته شده است، مشکل داشته اند اما کمبودهای این کارخانه‌ها پس از بسته شدن یک کارخانه در لاگرانژ جورجیا در سال 2015 و افزوده شدن یک تهویه هوا به کارخانه مونکلووای مکزیک در سال 2011 حل شد.

طبق این نامه، کارخانه آلمانی تهویه هوا دارد بعلاوه از پرسنل ماهرتری برخودار است که به ثبات محصول آنجا اضافه می‌کند. همچنین فولکس واگن تا سال 2012 استفاده از بادکننده‌های ساخت مکزیک را آغاز نکرد.

ماه گذشته پس از اینکه یک راننده اهل کالیفرنیای جنوبی بر اثر ترکیدن ایربگ خودروی فورد رنجر 2006 کشته شد، سازمان ملی ایمنی آزادراه آمریکا فولکس واگن و پنج خودروساز دیگر را واداشت برای بیش از پنج میلیون خودروی دیگر فراخوان دهند. این آژانس به نتایج تستی اشاره کرد که نشان داد چهار بادکننده مورد استفاده در مدلهای مختلف منفجر شده اند.

بر پایه این اسناد، فولکس واگن از بادکننده‌های مانند مدل تست شده در رنجر و همچنین قطعاتی که در تست مردود شده اند، استفاده می‌کند.

در نشستی که اول فوریه میان مدیران فولکس واگن و رگولاتور آمریکایی برگزار شد، این شرکت پیشنهاد کرد علت مشکلات بادکننده مورد بررسی قرار بگیرند اما این آژانس اعلام کرد بدون فراخوان با بررسی موافقت نخواهد کرد و فولکس واگن هفت روز بعد با فراخوان موافقت کرد.

بادکننده‌های تاکاتا از نیترات آمونیوم برای ایجاد انفجار کوچکی که ایربگها را در تصادف باد می‌کند، استفاده می‌کنند. اما تاکاتا اعلام کرده است این ماده شیمیایی در صورت قرار گرفتن در معرض گرمای شدید و رطوبت بالای هوا به مدت طولانی، ممکن است با سرعت زیادی منفجر شده و قوطی فلزی که محل نگهداری این ماده است را تکه تکه کند.

نقص ایمنی ایربگها تاکنون 10 کشته در جهان بر جای گذاشته است که 9 مورد آنها در آمریکا بوده اند و 139 نفر مصدوم شده اند. شرکتهای خودروسازی در آمریکا برای بیش از 24 میلیون خودروی مجهز به این ایربگها که در خطر ترکیدن و پرتاب تکه‌های فلز هستند، فراخوان داده اند.

فولکس واگن با موافقت با فراخوان مذکور از رویارویی با رگولاتور ایمنی خودروی آمریکا در شرایطی که با سازمان حفظ محیط زیست این کشور درباره تقلب در آلایندگی سرگرم مذاکره است، اجتناب کرد.

این خودروساز سال گذشته اقرار کرد در موتورهای دیزلی دو لیتری بعضی از مدلهای محبوب نرم افزاری نصب کرده که در زمان تستهای لابراتواری، سطح آلایندگی خودرو را کمتر از میزان واقعی نشان می‌دهد. اما در زمان رانندگی واقعی میزان آلایندگی این خودروها 40 برابر سطح مجاز می‌شود.

فولکس واگن و سازمان حفظ محیط زیست آمریکا پنج ماه است در خصوص طرح اصلاح خودروهای آلاینده مذاکره می‌کنند بدون اینکه به راه حلی برسند.

حدود 600 هزار خودروی دیزلی فولکس واگن در آمریکا وجود دارد که مجهز به نرم افزار غیرقانونی هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.