| کد خبر: 79448 |

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / از تدوین نسخه پیش نویس مقررات هوانوردی تا افزایش ۳۰ درصدی پروازهای نوروزی

تین نیوز | از سرگیری پروازهای مستقیم «بریتیش ایرویز» به تهران، تحریم های آمریکا علیه شرکت هواپیمایی ماهان، افزایش 30 درصدی بلیت های پرواز های داخلی نوروزی تا مذاکره شرکت هواپیمایی قشم ایر با کمپانی ایرباس برخی از مهمترین عناوین خبری ایران در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل هوایی بود.
 
به گزارش تین نیوز، هفته گذشته در بخش هوایی اتفاقات بسیاری رخ داد که بخشی از آن به شرح زیر است.
 
تدوین نسخه پیش نویس مقررات هوانوردی
رئیس كارگروه تدوین مقررات و شیوهنامه های هوانوردی از تدوین نسخه پیش نویس الگو و پیكره جدید مقررات هوانوردی در حوزه عملیات پرواز خبرداد: با آغاز فصل نوین در صنعت هوانوردی كشورمان در دوران پسا تحریم و به منظور توسعه همگون و متوازن ابعاد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صنعت، ارتقا ایمنی و كاهش نرخ حوادث و سوانح هوایی، نسخه پیش‌نویس الگو و پیكره جدید مقررات هوانوردی در حوزه عملیات پرواز مبتنی بر ساختار مقررات آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) جهت بهره‌برداری ذینفعان و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات بر روی پایگاه اینترنتی سازمان هواپیمایی كشوری قرار گرفت.
 
تقوایی تصریح كرد: بازنگری و به روزرسانی قالب و ساختار مقررات و شیوه‌نامه‌ها نقش راهبردی در نحوه اجرا، نظارت و پایش امور صنعت هوانوردی خواهد داشت.
 
وی افزود: به همین منظور ضمن تشكیل كارگروه تدوین مقررات و شیوه‌نامه‌های هوانوردی فرآیند تدوین و اصلاح مقررات و رویه‌های عملیات پرواز براساس رویكرد تطبیقی با بومی سازی الگو و ساختار مقررات آژانس ایمنی هوانوردی اروپا جهت انطباق حداكثری مقررات ملی كشور با الزامات و قوانین بین‌المللی و به حداقل رساندن وجه افتراق با حضور مدیران و كارشناسان مجرب سازمان و مشاركت نخبگان و خبرگان صنعت آغاز شد.
 
«بریتیش ایر ویز» پرواز مستقیم به ایران را از سر می‌گیرد
رویترز اعلام کرد شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» انگلستان از ماه جولای پروازهای مستقیم خود به تهران را از سر می‌گیرد.
 
رویترز در گزارشی آورده است، شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز، بعد از سرگیری پروازهای مستقیم فرانسه، تصمیم گرفت پروازهای مستقیم به تهران را از سر بگیرد. این اقدام بعد از لغو تحریم‌ها علیه ایران انجام می‌شود.
 
شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز اعلام کرده است که هفته‌ای 6 پرواز به مقصد ایران قبل از پایان زمستان 2016 از فرودگاه هترو لندن انجام خواهد شد.
 
 
فروش بلیت نوروزی پروازهای داخلی‌ با افزایش متوسط ۳۰ درصد
دبیر انجمن شرکت هواپیمایی کشور با اشاره به فروش بلیت نوروزی پروازهای داخلی گفت: پس از اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی در مقطعی بسیار کوتاه و روزهای اول اجرای قانون، مشکلاتی در قیمت‌ها رخ داد، اما امروز نرخ بلیت در مسیرهای آزاد شده روند متعادلی دارد.
 
وی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی تلاش کردند، در راستای واقعی کردن نرخ بلیت پروازهای داخلی، افزایش 25 تا 35 درصدی و متوسط 30 درصدی نسبت به نرخ‌های تکلیفی گذشته در برخی مسیرها اعمال کنند.
 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در حال حاضر نرخ‌های متنوع در روزها، ساعات و کلاس‌های متفاوت پروازی اعمال می‌شود، البته در برخی از ایام و کلاس‌های پروازی نرخ‌های کنونی از نرخ‌های قبلی تکلیفی، پایین‌تر است.
 
اسعدی سامانی گفت: برای ایام نوروز هم طی هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی و با توجه به یک سر خالی بودن پروازهای رفت یا برگشت، افزایش نرخ متوسط 30 درصدی در قیمت‌ها نسبت به نرخ‌های تکلیفی گذشته، اعمال شده است‌ و مسافران می‌توانند با توجه به توان مالی خود و در ایام و ساعت‌های مختلف، کلاس‌های مختلف پروازی را انتخاب کنند.
 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد:‌ برای پروازهای نوروزی‌ از 25 اسفند امسال تا 15 فروردین سال بعد، ‌تلاش شده است، شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های‌ متناسب و متعادلی اعمال کنند.
 
تحریم ها علیه ماهان ایر لغو نشده است
یک مقام خزانه‌داری آمریکا گفت: دولت اوباما به کشورها و شرکت‌های اروپایی هشدار داده است که از همکاری با یک ایرلاین تحت تحریم ایرانی خودداری کنند، وگرنه با اقدام تلافی‌جویانه آمریکا مواجه خواهند شد.
 
یک مقام خزانه داری آمریکا اظهارداشت: وزارت خزانه داری در حال تعامل نزدیک با سهامداران در نقاط مختلف جهان از جمله شرکای ما در اروپا درباره تحریم‌ها علیه ایران است. به‌ویژه در خصوص ماهان ایر، ما داریم این کار را از طریق همکاری با شرکای‌مان انجام می‌دهیم تا مانع از خرید هواپیما و قطعات هواپیما توسط ماهان ایر شویم و مانع از گشایش مسیرهای جدید برای این شرکت شویم و مسیرهای فعلی ماهان ایر را هم لغو کنیم.
 
 پرواز طبس- تهران در ایام نوروز
مدیرعامل فرودگاه طبس در خصوص برنامه‌های این فرودگاه در ایام نوروز گفت: در ایام نوروز پرواز «طبس-تهران» در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه انجام می‌شود.
 
امین‌الله صولتی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص برنامه و تمهیدات فرودگاه طبس برای ارایه خدمات مناسب به مسافران در ایام نوروز، گفت: پروازهای فرودگاه طبس اغلب چارتری بوده است و در نوروز سال‌های گذشته پروازی از این فرودگاه نداشته‌ایم. اما در نوروز امسال پرواز «طبس- تهران» قطعی شده است.
 
وی در این رابطه افزود: پرواز تهران- طبس در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه صورت خواهد گرفت.
 
صولتی با بیان اینکه فرودگاه طبس پا به پای فرودگاه‌های کشور مسیر توسعه خود را طی کرده است، عنوان کرد: باید توجه داشت که فرودگاه طبس جزو فرودگاه‌های تابعه و درجه 3 کشور محسوب می‌شود و نمی‌تواند با فرودگاه بزرگ کشور رقابت کند.
 
 مذاکره هواپیمایی قشم با ایرباس
مدیر عامل هواپیمایی قشم از مذاکره با شرکت ایرباس برای خرید 3 فروند هواپیما 320 خبر داد.
 
محمود شکرآبی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت هواپیمایی قشم ایر 15 فروند هواپیمای فعال در ناوگان حمل و نقل خود دارد، خاطرنشان کرد: مذاکره ای برای خرید 3 فروند هواپیما 320 با کمپانی ایرباس انجام داده‌ایم.
 
وی افزود: مسیرهای پروازی شهرهای اصفهان، تبریز، گرگان و کرمانشاه 4 مسیر جدیدی هستند که به مقاصد پروازی از مبدا قشم اضافه خواهند شد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.