| کد خبر: 77251 |

امضای قرارداد سرمایه‌گذاری آزادراه تبریز - مرند - بازرگان

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد نخستین سرماه‌گذاری خارجی در یک پروژه آزادراهی نهایی شد گفت: قرارداد سرمایه‌گذاری طرف ترک در آزادراه تبریز-مرند-بازرگان این هفته امضا می‌شود.
 

امیر امینی درباره آخرین وضعیت تنظیم قرارداد آزادراه تبریز-مرند-بازرگان گفت: مذاکرات با شرکت ترک در زمینه احداث این آزادراه به نتیجه رسید٬ قرارداد سرمایه‌گذاری نهایی شد و هفته آینده امضا می‌شود.

وی افزود: طرف ترک یک شرکت احداث٬ بهره‌برداری و نگهداری آزادراه تبریز-مرند-صوفیان-بازرگان تأسیس می‌کند و با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قرارداد می‌بندند که بعد از امضای طرفین دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی این قرارداد را برای اجرایی شدن تأیید می‌کند.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون ماشین‌ آلات شرکت ترک آماده است و بعد از امضای قرارداد می‌تواند کار را شروع کند اظهار کرد: کارهای مطالعات همزمان با اجرای تدارکات و تجهیز کارگاه ﴿PC﴾ انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سرماه‌گذاری خارجی برای نخستین‌بار در یک پروژه آزادراهی كشور انجام می‌شود اظهار کرد: سرجمع برای اجرای و بهره‌برداری آزادراه تبریز-مرند -بازرگان ۲۳ سال زمان در نظر گرفته شده است که ۶ ماه کار مطالعاتی٬ ۴.۵ سال فاز عملیاتی و ۱۸ سال زمان بهره‌برداری پروژه خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری شرکت ترک در پروژه آزادراه تبریز-مرند –بازرگان به طول ۲۵۳ كلومتر با استهلاک و هزینه‌های تبعی حدود ۱.۲ میلیارد دلار است اما با سودش ۱.۸ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

آزاد راه تبرز- مرند- بازرگان كه نخستن آزاد راه است كه توسط سرماه گذار خارج در كشور اجرا م‌شود از نظر ترافك بن الملل و موقعت كه در کریدور شرق- غرب (جاده ابرشم)، مسر آسا- اروپا و شبكه ها بزرگراه آسا دارد از اهمت وژه‌ا برخوردار است.

آزادراه تبرز- مرند- بازرگان بخش از آزادراه تهران-بازرگان٬ كوتاه‌ترن مسر جهت اتصال پاتخت كشور به مرز بازرگان است. از جمله اهداف مهم ان طرح، احداث بخش از آزادراه سراسر كردور بن الملل شرق-غرب و شبكه بزرگراه آسا، كاهش مصرف سوخت، تكمل شبكه ترانزت كشور و اتصال آن به مرز كشور تركه و كشورها اروپا، كاهش زمان سفر، افزاش امن و كاهش تولد گازها گلخانه ا است.

بر اساس بررس ها انجام شده تردد روزانه برا خودروها سوار در محور تبرز- مرند در سال ۱۳۹۸ هفده هزار خودرو سوار و برا محور مرند- بازرگان ۶ هزار و۸۰۰ خودرو پش بن شده است. همچنن مزان تردد روزانه برا خودروها سوار در محور تبرز- مرند در سال ۱۴۰۸، ۲۰ هزار خودرو و در محور مرند- بازرگان ۱۲ هزار خودرو پش‌بن شده است؛ در ضمن تردد روزانه در سال ۱۴۱۸ برا محور تبرز- مرند، ۲۳ هزار خودرو سوار و برا محور مرند- بازرگان، ۲۰ هزار خودرو سوار برآورد شده است
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.