|
کد خبر:
77251
|
امضای قرارداد سرمایهگذاری آزادراه تبریز - مرند - بازرگان
تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد نخستین سرماهگذاری خارجی در یک پروژه آزادراهی نهایی شد گفت: قرارداد سرمایهگذاری طرف ترک در آزادراه تبریز-مرند-بازرگان این هفته امضا میشود.
امیر امینی درباره آخرین وضعیت تنظیم قرارداد آزادراه تبریز-مرند-بازرگان گفت: مذاکرات با شرکت ترک در زمینه احداث این آزادراه به نتیجه رسید٬ قرارداد سرمایهگذاری نهایی شد و هفته آینده امضا میشود.
وی افزود: طرف ترک یک شرکت احداث٬ بهرهبرداری و نگهداری آزادراه تبریز-مرند-صوفیان-بازرگان تأسیس میکند و با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قرارداد میبندند که بعد از امضای طرفین دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی این قرارداد را برای اجرایی شدن تأیید میکند.
معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون ماشین آلات شرکت ترک آماده است و بعد از امضای قرارداد میتواند کار را شروع کند اظهار کرد: کارهای مطالعات همزمان با اجرای تدارکات و تجهیز کارگاه ﴿PC﴾ انجام میشود.
وی با بیان اینکه سرماهگذاری خارجی برای نخستینبار در یک پروژه آزادراهی كشور انجام میشود اظهار کرد: سرجمع برای اجرای و بهرهبرداری آزادراه تبریز-مرند -بازرگان ۲۳ سال زمان در نظر گرفته شده است که ۶ ماه کار مطالعاتی٬ ۴.۵ سال فاز عملیاتی و ۱۸ سال زمان بهرهبرداری پروژه خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: حجم سرمایهگذاری شرکت ترک در پروژه آزادراه تبریز-مرند –بازرگان به طول ۲۵۳ كلومتر با استهلاک و هزینههای تبعی حدود ۱.۲ میلیارد دلار است اما با سودش ۱.۸ میلیارد دلار برآورد میشود.
آزاد راه تبرز- مرند- بازرگان كه نخستن آزاد راه است كه توسط سرماه گذار خارج در كشور اجرا مشود از نظر ترافك بن الملل و موقعت كه در کریدور شرق- غرب (جاده ابرشم)، مسر آسا- اروپا و شبكه ها بزرگراه آسا دارد از اهمت وژها برخوردار است.
آزادراه تبرز- مرند- بازرگان بخش از آزادراه تهران-بازرگان٬ كوتاهترن مسر جهت اتصال پاتخت كشور به مرز بازرگان است. از جمله اهداف مهم ان طرح، احداث بخش از آزادراه سراسر كردور بن الملل شرق-غرب و شبكه بزرگراه آسا، كاهش مصرف سوخت، تكمل شبكه ترانزت كشور و اتصال آن به مرز كشور تركه و كشورها اروپا، كاهش زمان سفر، افزاش امن و كاهش تولد گازها گلخانه ا است.
بر اساس بررس ها انجام شده تردد روزانه برا خودروها سوار در محور تبرز- مرند در سال ۱۳۹۸ هفده هزار خودرو سوار و برا محور مرند- بازرگان ۶ هزار و۸۰۰ خودرو پش بن شده است. همچنن مزان تردد روزانه برا خودروها سوار در محور تبرز- مرند در سال ۱۴۰۸، ۲۰ هزار خودرو و در محور مرند- بازرگان ۱۲ هزار خودرو پشبن شده است؛ در ضمن تردد روزانه در سال ۱۴۱۸ برا محور تبرز- مرند، ۲۳ هزار خودرو سوار و برا محور مرند- بازرگان، ۲۰ هزار خودرو سوار برآورد شده است
وی افزود: طرف ترک یک شرکت احداث٬ بهرهبرداری و نگهداری آزادراه تبریز-مرند-صوفیان-بازرگان تأسیس میکند و با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قرارداد میبندند که بعد از امضای طرفین دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی این قرارداد را برای اجرایی شدن تأیید میکند.
معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون ماشین آلات شرکت ترک آماده است و بعد از امضای قرارداد میتواند کار را شروع کند اظهار کرد: کارهای مطالعات همزمان با اجرای تدارکات و تجهیز کارگاه ﴿PC﴾ انجام میشود.
وی با بیان اینکه سرماهگذاری خارجی برای نخستینبار در یک پروژه آزادراهی كشور انجام میشود اظهار کرد: سرجمع برای اجرای و بهرهبرداری آزادراه تبریز-مرند -بازرگان ۲۳ سال زمان در نظر گرفته شده است که ۶ ماه کار مطالعاتی٬ ۴.۵ سال فاز عملیاتی و ۱۸ سال زمان بهرهبرداری پروژه خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: حجم سرمایهگذاری شرکت ترک در پروژه آزادراه تبریز-مرند –بازرگان به طول ۲۵۳ كلومتر با استهلاک و هزینههای تبعی حدود ۱.۲ میلیارد دلار است اما با سودش ۱.۸ میلیارد دلار برآورد میشود.
آزاد راه تبرز- مرند- بازرگان كه نخستن آزاد راه است كه توسط سرماه گذار خارج در كشور اجرا مشود از نظر ترافك بن الملل و موقعت كه در کریدور شرق- غرب (جاده ابرشم)، مسر آسا- اروپا و شبكه ها بزرگراه آسا دارد از اهمت وژها برخوردار است.
آزادراه تبرز- مرند- بازرگان بخش از آزادراه تهران-بازرگان٬ كوتاهترن مسر جهت اتصال پاتخت كشور به مرز بازرگان است. از جمله اهداف مهم ان طرح، احداث بخش از آزادراه سراسر كردور بن الملل شرق-غرب و شبكه بزرگراه آسا، كاهش مصرف سوخت، تكمل شبكه ترانزت كشور و اتصال آن به مرز كشور تركه و كشورها اروپا، كاهش زمان سفر، افزاش امن و كاهش تولد گازها گلخانه ا است.
بر اساس بررس ها انجام شده تردد روزانه برا خودروها سوار در محور تبرز- مرند در سال ۱۳۹۸ هفده هزار خودرو سوار و برا محور مرند- بازرگان ۶ هزار و۸۰۰ خودرو پش بن شده است. همچنن مزان تردد روزانه برا خودروها سوار در محور تبرز- مرند در سال ۱۴۰۸، ۲۰ هزار خودرو و در محور مرند- بازرگان ۱۲ هزار خودرو پشبن شده است؛ در ضمن تردد روزانه در سال ۱۴۱۸ برا محور تبرز- مرند، ۲۳ هزار خودرو سوار و برا محور مرند- بازرگان، ۲۰ هزار خودرو سوار برآورد شده است
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.