| کد خبر: 74618 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ بودجه مورد نیاز عملیات راهداری زمستانی استان تهران / کاهش ۶۰ درصدی تلفات جاده‌ای

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته انجام عملیات راهداری زمستانی در استان تهران به هزینه ای معادل 20 میلیارد تومان نیاز دارد.

فریبرز واحدی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به اقدامات و هزینه های عملیات راهداری زمستانی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اظهار داشت: بر اساس پیش بینی ها، انجام عملیات راهداری زمستانی هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد تومان در بر خواهد داشت و امیدواریم منابع مالی قابل توجهی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و استانداری تهران طبق ماده 12 قانون مدیریت بحران کشور اختصاص یابد.

وی افزود: به لحاظ عملیاتی سه سوله چند منظوره جدید در سه محور فیروزکوه-سمنان، ارجمند و امام زاده داوود در شهرستان تهران ساخته و در مجموع 30 هزار تن شن و نمک در سراسر استان ذخیره شده است.

افزایش 12 درصدی امکانات برای راهداری زمستانی
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به افزایش 12 درصدی امکانات و پیش بینی های هواشناسی بیان داشت: ما به دنبال تامین سفرهای ایمن در فصل زمستان هستیم.
وی افزود: امید است، با استفاده از یک هزار نیروی انسانی، بیش از 200 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و 100 دستگاه خودرو سبک گشت که امسال به ناوگان راهداری اضافه شده است، سفرهای ایمن در فصل زمستان برای مردم تامین شود.

واحدی تصریح کرد: اگر به منظور حفظ و ارتقا ایمنی راه، چاره ای جز ایجاد انسداد مقطعی به دلیل کاهش یا عدم دید نباشد، حتما این کار صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه "راهداری استان تهران، مدرن و برپایه خرد جمعی است" خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی کشور، تمامی عملیات راهداری استان توسط بخش خصوصی در چهار منطقه  انجام می شود و دولت فقط به نظارت و جلب رضایت کاربران می پردازد.

رکورد کاهش تلفات جاده ای در استان های کشور
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به کاهش 60 درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در راه های برون شهری این استان یادآورشد:  تلاش ما بر انجام تمامی اصول راهداری جاری، اضطراری و ارتقا ایمنی بوده که در نهایت منجر به کاهش میزان تلفات از 800 کشته در سال 89-90 به 350 کشته و دستیابی به یک ایمنی پایدار طی چند سال اخیر شده است. اگرچه این تعداد تلفات نیز زیاد است اما همین میزان کاهش در کشور یک رکورد محسوب می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.