| کد خبر: 74381 |

تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های درون شهرها برای توسعه شهری

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی تنها راه پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد را مشارکت ساکنان آن‌ها در اجرای طرح‌های نوسازی دانست و گفت: تفاهم‌نامه سنددار کردن اراضی دولتی بافت‌های هدف برنامه نوسازی شهری به دنبال استفاده از ظرفیت‌های درون شهرها برای توسعه شهری است.
 

 محمدسعید ایزدی در جلسه امضای تفاهم‌نامه سنددار کردن اراضی دولتی بافت‌های هدف برنامه نوسازی شهری میان سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران که صبح امروز یکشنبه ششم دی ماه در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد گفت: این تفاهم‌نامه محصول یکی از حمایت‌های سازمان ملی زمین و مسکن از فرایند بهسازی بافت‌های نابسامان شهری است. تفاهم‌نامه امروز همچنین عملیاتی کردن بخشی از سند جامع بهسازی و نوسازی بافت‌های نابسامان شهری است که در این سند استفاده از ظرفیت‌های درون شهرها برای توسعه شهری مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از آنجایی که یکی از ظرفیت‌های استفاده از درون شهرها توسعه بافت‌های هدف احیا و بهسازی شهری است تلاش داریم تا در این تفاهم‌نامه مرحله مقدماتی این نوسازی را به اجرا برسانیم.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران افزود: این شرکت در ۹۱ شهر بافت‌های‌هدف نوسازی را که بالغ بر ۵۳ هزار هکتار است شناسایی کرده و تنها راه پیشگیری از گسترش این سکونتگاه‌ها مشارکت دادن ساکنان آن‌ها در اجرای طرح‌های نوسازی است.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار گفت: ۱۷ درصد این ۵۳ هزار هکتار سند رسمی دارند، ۳۸ درصد قولنامه‌ای، بنچاق و ... هستند، ۳۰ درصد اراضی دولتی و ۱۵ درصد نامعلوم‌اند. ساکنان این مناطق با پایین‌ترین کیفیت در این سکونتگاه‌ها زندگی می‌کنند و با کوچکترین ناملایمات طبیعی در این مناطق فاجعه انسانی رخ می‌دهد.

وی با بیان این‌که ساکنان این مناطق با مجموع ساکنان بافت‌های فرسوده ۲۰ میلیون نفر می‌شوند خاطرنشان کرد: سازمان ملی زمین و مسکن بر اساس مصوبه قانونی موظف به سنددار کردن اراضی دولتی بود که در تفاهم‌نامه اخیر این طرح سازمان مذکور جزئی از برنامه اجرایی سند جامع بهسازی و نوسازی بافت‌های نابسامان شهری شد.

ایزدی با اشاره به مشکلات چابهار که ۳۸ درصد ساکنان آن اراضی دولتی را تصرف کرده‌اند و می‌توانیم به آن‌ها سند بدهیم اظهار کرد: تمامی ۵۳ هزار هکتار دارای طرح نوسازی و بهسازی هستند که ساکنان باید بر اساس آن طرح به تولید مسکن ایمن بپردازند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.