| کد خبر: 74371 |

تولید نحیف شد / تدوین نقشه راه پسابرجام تا یک ماه دیگر

تین نیوز | عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی با اعلام اینکه" نقشه راه سه صفحه‌ای پسابرجام تا یک ماه دیگر با همکاری مشترک ریاست جمهوری، وزارتخانه ها و اتاق بازرگانی آماده می‌شود" گفت: تولید در زمان تحریم جور اقتصاد را کشیده و اکنون نحیف و شکننده است.

کیوان کاشفی اظهار کرد:  ایران کشوری با پتانسیل های فراوان است به طوری که در صورت نبود تحریم ها در سال های گذشته، اکنون جزء 20 کشور اقتصادی برتر دنیا بود.

وی افزود:  اقتصاد بزرگ ایران برای ادامه حیات خود در شرایط پسا تحریم، نیاز به ارتباط با سایر کشور ها دارد و فعل و انفعالاتی مانند پسا تحریم، تورم، بحران های جهانی و داخلی اقتصاد ما را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در پسا تحریم هزینه‌های حمل و نقل پول کمتر خواهد شد و با باز شدن ال سی تجارت به راحتی صورت می گیرد و این حق مهمی است که به ناحق از ما گرفته شده بود.

وی خاطر نشان کرد:  در این شرایط باید استراتژی مشخصی داشته باشیم تا اقتصاد و تولید که اکنون در شرایط رکود نیز به سر می‌برید در شرایط پسا تحریم و ارتباط با اقتصاد جهانی قربانی نشود.

کاشفی تصریح کرد:  تولید کشور در زمان تحریم سال ها جور اقتصاد کشور را کشیده است و اکنون نحیف و شکننده است و باید مراقب باشیم که آن را قربانی نکنیم.

وی افزود:  این استراتژی باید بر اساس همفکری و همراهی بخش خصوصی و دولتی با یکدیگر مشخص شود که در حال حاضر بیش از 3 ماه است که در این ارتباط در حال صحبت هستیم.

کاشفی با بیان اینکه واردات بی رویه و حساب نشده آسیب جدی را برای کشور به همراه خواهد داشت اظهار کرد:  واردات برخی کالاها برای کشور بسیار مفید است، به طوری که در حال حاضر در بخش ماشین آلات ضعف های زیادی داریم و ماشین آلات ما فرسوده هستند.

این مقام مسئول گفت: در زمان تحریم صنایع ما از تکنولوژی دست‌دو چین استفاده کرده است که در این شرایط امیدواریم بتوانیم این مشکلات را مرتفع کنیم.

وی یادآورشد: وارات مواد اولیه مورد نیاز صنایع نیز قیمت تمام شده کالا‌ها را کاهش خواهد داد و ما می توانیم در بازارهای صادراتی حضور داشته باشیم.

نقشه راه سه صفحه ای پسا برجام تا یک ماه دیگر آماده می‌شود
کاشفی گفت:  اینکه چه چیزی باید وارد شود و اولویت واحد ها و صنایع چیست، استراتژی 3 صفحه ای می‌خواهد که امیدواریم، از خروجی جلسات یاد شده بیرون آمده تا نقشه راهی برای اقتصاد کشور در دراز مدت باشد.

وی افزود:  این استراتژی باید به صورت دقیق و پایدار تدوین شود و دیگر شاهد آزمون و خطا و تغییرات احتمالی بعد از مدت کوتاه نباشیم تا بتوانیم بیشترین استفاده را از پسا تحریم برده و بهترین نتیجه را بگیریم.

کاشفی ادامه داد:  سه مرجع تصمیم گیری در ریاست جمهوری، وزارتخانه‌ها و اتاق بازرگانی در حال حاضر برای تدوین نقش راه پسا برجام در حال فعالیت هستند و اکنون لازم است که این فعالیت ها در قالب یک استراتژی، یک پارچه شود.

وی یادآور شد: پیشنهادات اتاق بازرگانی در این ارتباط آماده است که امیدوارم که تا یک ماه آینده جمع بندی در این ارتباط با دولت داشته باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.