| کد خبر: 74359 |

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ اتمام کار بررسی طرح برندسازی پمپ‌های بنزین

تین نیوز | مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از نهایی شدن تقریبی دستورالعمل مربوط به طرح برندسازی جایگاه های عرضه سوخت خبر داد و گفت: اولین برند جایگاه های عرضه سوخت تا پایان سال تشکیل و کار خود را در شهر اصفهان به عنوان نخستین شهر در این طرح آغاز خواهد کرد.
 
سید ناصر سجادی در گفتگو با تین نیوز، ضمن تشریح جزئیات اجرای طرح برندسازی جایگاه های عرضه سوخت اظهار داشت: بررسی های مربوط به طرح برندسازی پمپ های بنزین به اتمام رسیده و در حال حاضر دستورالعمل آن در مرحله نهایی شدن قرار دارد.  به همین منظور مقرر شد جلسه مشترکی با وزیر نفت در هفته جاری برگزار شود.
 
سجادی با بیان این که بخش مربوط به قیمت در این طرح نهایی نشده است، تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح خدمات در جایگاه های عرضه سوخت بوده و در این طرح، شرکتها براساس خدماتی که به مشتریان ارائه می دهند، هزینه مشخصی را اضافه دریافت خواهند کرد.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که اجرای این طرح سبب ایجاد رقابت در میان جایگاه ها می شود، اظهار داشت: در این طرح جایگاه های معمولی که خدماتی در حد کم ارائه کنند، هزینه پایینی دریافت می کند اما جایگاه هایی که کیفیت خدمات خود را بالا برده و رضایت مشتریان را جلب نمایند، هزینه بیشتری را در قبال خدمات  خود دریافت خواهند کرد.
 
سجادی درباره زمان اجرای این طرح، افزود: دستورالعمل این طرح در حال نهایی شدن است و پیش بینی ها حاکی از آن است که این طرح پیش از پایان سال 94 اجرایی شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ابراز داشت: قطعا این طرح به صورت تدریجی اجرا می شود و قرار نیست همه برندها در یک زمان کوتاه تشکیل شده و همه جایگاه ها به یکباره وارد این طرح شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: اجرای کامل این طرح زمانبر است و تحویل درخواست تشکیل بِرند، بررسی و صدور مجوز به زمان نیاز خواهد داشت.
به گفته وی با نهایی شدن و ابلاغ آیین نامه، متقاضیان قادر خواهند بود، درخواست خود را مطرح کرده و در صورت داشتن شرائط لازم، مجوز فعالیت آنها صادر می شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از تشکیل نخستین برند جایگاه های عرضه سوخت در شهر اصفهان خبر داد و گفت: این طرح پیش از پایان سال 94 در این کلانشهر اجرا می شود.
 
وی با اشاره به  استقبال شرکت های خارجی از طرح برند سازی جایگاه ها در ایران، خاطر نشان کرد: تاکنون هیچ درخواستی توسط این شرکتها به شرکت ملی پخش ارائه نشده است. قیمت بنزین در ایران برای شرکتهای بین المللی جذابیتی ندارد و تاکنون مذاکره ای هم در این خصوص با شرکت پخش در  این باره صورت نگرفته است.
 















تین نیوز | طرح تقسیم بندی جایگاههای عرضه سوخت به "سه کلاس" به معنای سه نرخی شدن قیمت بنزین نیست و این طرح صرفا جهت آسایش و رفاه مصرف کنندگان است .

 
وی افزود: دو طبقه دیگر برحسب خدمات بیشتری که به مصرف کنندگان ارائه می دهند اجازه خواهند داشت که قیمت بیشتری را از مصرف کنندگان دریافت کنند .
زنگنه با بیان این که ما همزمان به دنبال "برندسازی" جایگاههای سوخت برای شرکتهای داخلی هستیم؛ یادآورشد : قرار است شرکتهایی در داخل کشور تشکیل شوند که هریک چند ده جایگاه را از نظر کیفیت خدمات ارائه شده، ایمنی و کیفیت فرآورده هایی که این جایگاهها ارائه می دهند تحت پوشش قرار دهند؛ هم اکنون نمی توان بیش از چهار هزار جایگاه عرضه انواع سوخت را به صورت جداگانه کنترل کرد .
 
وزیر نفت با اشاره به این که تنها بخشی که هم اکنون حدود 150 تا 200 جایگاه سوخت در اختیار دارد شرکت پخش فرآورده های نفتی است که این تعداد جایگاه هم در حال واگذاری است، اظهار کرد: امیدواریم والبته اصرار داریم این تعداد جایگاه به خریداران عمده واگذار شود و ما با تعداد 30 تا 40 شرکت در تماس باشیم .
 
زنگنه با بیان این که  البته گاهی عنوان می شود که شرکتهای خارجی می خواهند در این بخش فعال شوند که به نظر می رسد شرکتهای خارجی هم اکنون نمی آیند، گفت: این به معنای مخالفت با حضور شرکتهای خارجی در این بخش نیست. در واقع قیمتهای ما از نظر فروش و کارمزد برای آنها جذاب نیست .
 
وزیر نفت دراین باره که آیا این طرح به معنای سه نرخی شدن قیمت بنزین است، توضیح داد: بنزینی که دولت ارائه می دهد یک نرخ است و آن هم  که جایگاههای عادی عرضه می فروشند همین نرخ به علاوه کارمزد خواهد بود، اما آنهایی که خدمات بیشتری ارائه می دهند متناسب با آن خدمات اجازه دریافت پول بیشتری دارند .
 
وی با اشاره به این که هم اکنون در مناطق مختلف تهران یا شهرهای بزرگ قیمت به صورت واحد عرضه می شود در حالی که در برخی مناطق قیمت زمین بسیار بالاست و به همین دلیل جایگاهی احداث نمی شود، اظهار کرد: در این شرائط رانندگان مجبورند برای سوختگیری 4 تا 5 کیلومتر مسیر را طی کنند .
 
زنگنه دراین باره که آیا برای عملی شدن این طرح نیاز به طی کردن مراحل خاص و ارائه لایحه به مجلس است، خاطرنشان کرد: مجلس بعید است؛ ولی دولت باید کلیات آن را تایید کند و پس از آن با دستگاههایی مثل سازمان حمایت هماهنگی شود .
 
به گفته وزیر نفت، هدف از این طرح بحث قیمت نیست، بلکه بحث آسایش و فراهم کردن  وضع بهتر برای مصرف کنندگان است .

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.