| کد خبر: 74330 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ کاهش ۱۵ درصدی مصرف گازوئیل با اجرای طرح تخصیص سوخت به ازای پیمایش

تین نیوز | معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از نقش مثبت سامانه هوشمند سوخت در رسیدن به اهداف دولت خبر داد و گفت: سیاست دولت همواره حفظ و صیانت از سامانه هوشمند سوخت است.
 
منصور ریاحی در گفتگو با تین نیوز، با بيان اينكه عرضه بنزين با كارت هوشمند سوخت با وجود آزادسازی قيمت‌ها ادامه خواهد داشت، افزود: با اجرای این طرح پیشرفت بسیار خوبی در کنترل مصرف سوخت کشور داشته ایم.
 

ریاحی در ادامه در خصوص افزایش قیمت بنزین گفت:  واقعی سازی نرخ بنزین با استفاده از کارت هوشمند سوخت امکان پذیر شده و در طی هشت سال گذشته، شرکت پخش توانسته با بهره گیری از کارت سوخت و اجرای سهمیه بندی، قیمت بنزین را به قیمت فوب خلیج فارس نزدیک سازد. لذا از این طریق به یکسان سازی قیمت در فروش سوخت از این راه دست خواهیم یافت.

 
معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش از مزیت های این سامانه در رسیدن دولت به اهداف از پیش تعیین شده، خبر داد و تصریح کرد: اجرای  طرح واقعی کردن قیمت سوخت، علاوه بر كنترل قيمت بنزين، در بحث کنترل مصرف این فرآورده بر اساس تجربه نیز تاثیرگذار بوده است.
 
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه مديريت مصرف سوخت يكی ديگر از ويژگی های مهم سامانه هوشمند سوخت به شمار می رود، اظهار داشت: مديريت جامع اطلاعات و تجزيه و تحليل داده ها از ديگر مزيت هاي سامانه هوشمند سوخت است.
 
رياحی در ادامه یادآور شد: شفاف سازی اطلاعات، جلوگيري از قاچاق سوخت، كنترل مصرف و برنامه ريزي برای آينده مصرف سوخت نيز از ديگر قابليت های سامانه هوشمند سوخت است.
 
وی در قسمت دیگری از توضیحات خود، به اجرای طرح تخصیص سوخت به ازای پیمایش در ناوگان دیزلی کشور اشاره کرد و گفت: این طرح یکی دیگر از اهداف مهم دولت در کنترل مصرف سوخت نفتگاز است که با اجرای آن از ابتدای مهرماه امسال، شرکت پخش توانسته است 15 درصد مصرف این سوخت را در کشور کاهش دهد.
 
ریاحی در پایان به اجرای مرحله دوم این طرح اشاره کرد و افزود: این طرح با نصب سیستم موقعیت یاب (GPS ) در ناوگان حمل و نقل در سال آینده تکمیل خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد خوشنودی 0 0

    دو سال پیش، طی یک پژوهش دانشگاهی در مورد Industrial Cloud طرحی برای کارت سوخت هوشمند برای حدود ۱۸۰ هزار کامیون در کشور، که مشغول خدمات سوخت رسانی به سراسر کشور بودند، تهیه و تنظیم گردید. درین طرح قرار برین بود که با نصب سیستمهای AVR روی کامیون های سوخت رسانی براحتی بتوان تمام مختصات کامیون ها را " مانیتور " نمود! دیتای گرفته شده از هر کامیون مانند مسافت پیموده شده، مقدار سوخت مصرفی و…به یک Cloud صنعتی ارسال می شد و تمام این اطلاعات دریک مرکز مانیتورینگ آنالیز می شد هم چنین برای تشخیص انواع دیتا و ارسال آنها، یک package طراحی شد مهمترین مزیت این سیستم هوشمند طراحی این بود که بر اساس دیتای ارسالی از این ۱۸۰ هزار کامیون سوخت رسان، " کارت سوخت " آنها بصورت اتوماتیک و البته بر حسب " مسافت پیموده شده " شارژ می گردید بدین ترتیب کامیون ها، هریک بر اساس میزان مسافت پیموده شده طی ماموریت های سوخت رسانی به سراسر کشور، سهمیه سوخت متناسب، بصورت اتوماتیک دریافت می نمودند این سیستم علاوه بر نظارت دقیق بر سیستم سوخت رسانی جاده ای در کل کشور از هدر رفت گازوئیل، قاچاق آن، و بسیاری دیگر از معضلات موجود بصورت هوشمند و ضریب خطای بسیار پایین، ممانعت بعمل می آورد، که البته یک کار دانشجوئی و آکادمیک محسوب می شد، شاید بهمین دلیل، نادیده گرفته شد. این سیستم قابل اجرا بر روی " تاکسی " های شهری، حمل و نقل عمومی و اتوبوس رانی هم بود، بدین معنا که براحتی می توانستیم " بر حسب مسافت پیموده شده " هر یک از وسائط نقلیه، و متناسب با آن، کارت سوخت هر یک را بصورت ماهانه و اتوماتیک، شارژ نمود _ بهینه سازی مصرف سوخت در کشور، همچنین جلوگیری از سو استفاده های بسیاری که از سهمیه های سوخت می شد درین طرح هوشمند، مد نظر طراحان بود از سوی دیگر تمام داده های حمل و نقل در کشور بصورت هوشمند جمع آوری می شد که می توانست جهت برنامه ریزی های کلان در بخش حمل و نقل مورد استفاده قرار گیرد