| کد خبر: 74316 |

تکمیل خط آهن قزوین – رشت – آستارا ضرورتی برای ادامه همکاری‌ها

تین نیوز | معاون بهره برداری و سیر و حركت شركت راه آهن اعلام داشت: مسیر ریلی قزوین- رشت- آستارا در غرب دریای خزر، علاوه بر بارهای روسیه به خلیج فارس، نقش موثری برای حمل بارهای اروپا به ایران از طریق روسیه و گرجستان را دارد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ حسین عاشوری معاون بهره برداری و سیر و حركت شركت راه آهن در خصوص همكاری های كشورهای حاشیه دریای خزر با ایران در بخش ریلی، اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی ایران موجب شده تا كشورهای همسایه به خصوص كشورهای حاشیه دریای خزر نسبت به همكاری های ریلی با ایران در جهت توسعه ترانزیت ، آمادگی های خود را اعلام كنند.

وی افزود: بر همین اساس، طی سال های اخیر شاهد اقداماتی از سوی كشور قزاقستان جهت سرمایه گذاری وسیع برای اینكه كشور خود را چهار راه ترانزیتی كند، بودیم بطوریكه بیش از ۱۲۰۰ كیلومتر خط ریلی را در دوره ۳ ساله ساخته و همین رویكرد را طی دو سال اخیر راه آهن كشور گرجستان و آذربایجان نیز انجام داده اند.

عاشوری عنوان كرد: راه آهن ایران گرچه در برنامه های خود، موضوع ساخت كریدورهای ریلی برای اتصال به كشورهای همسایه را در دستور كار قرار داده است، اما متاسفانه پیشرفت پروژه ها كند بوده بطوریكه می توان به پروژه ریلی قزوین- رشت – آستارا به عنوان پروژه ای كه با اولویت اول در كریدور شمال به جنوب است، اشاره كرد.

وی در ادامه بیان داشت: آذر ماه سال گذشته، كریدور شرق دریای خزر كه اتصال كشورهای روسیه، قزاقستان، تركمنستان و ایران بوده، به بهره برداری رسید. اما كریدور شمال به جنوب دریای خزر كه شامل كشورهای روسیه، آذربایجان و ایران است با تكمیل قزوین- رشت و آستارا به بهره برداری خواهد رسید.
حسین عاشوری معاون بهره برداری و سیر و حركت راه آهن اضافه كرد: ضروری است هرچه زودتر این خط ریلی به بهره برداری برسد.

وی تصریح كرد: این مسیر در غرب دریای خزر، علاوه بر بارهای روسیه به خلیج فارس، نقش موثری برای حمل بارهای اروپا به ایران از طریق روسیه و گرجستان را دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس استانداری 0 0

    چرا انتظار داری پروژه قزوین رشت زود ساخته بشه؟ تحقیق مفصلی پارسال داشتیم که این پروژه کی تموم میشه و چرا می لنگه برو ببین مدیر پروژه کیه؟ مدیر بالادست او کیه؟ مدیران رو از پایین برو تا بالا کدام دلسوز پروژه هستن؟ کدام تخصص اینکارو دارن؟ کدام در جای درستی نشستن؟ اصلا پروژه مدیر معلومی نداره نه اینکه هیچکی نباشه بلکه چند نفر هستن که هرکدوم همه کاره و هیچ کاره. هر سوالی می کنی پاسخشون مربوط کردن مسئله به دیگرونه. نه مدیر اجرایی نه فنی و نه مالی نه … پروژه ای که هر سال بالای صد میلیارد تومان هزینه می شه ولی مدیر مالی نداره پیشرفتش در سالهای گذشته رو ررسی کن می بینی هدف و برنامه نداشته خیال کن سال دیگه پروژه به رشت برسه یکی نیست که بگه تا وقتی خط به انزلی نرسه چه جوری از این استفاده میشه؟ تازه این پروژه مهم و ویژه است فکر کن بقیه پروژه ها چه خبره