| کد خبر: 74304 |

بهره‌برداری از نخستین متروی فرودگاه‌های کشور در بهمن‌ماه

تین نیوز | مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی از بازدید محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از قطار شهری و متروی فرودگاه بین‌المللی مشهد خبر داد و گفت: امیدواریم این پروژه در بهمن ماه امسال و همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری برسد.
 

محمدباقر قاسم‌زاده با اشاره به بازدید نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه از قطار شهری مشهد گفت: آقای نوبخت همچنین از آخرین وضعیت اتصال قطار شهری مشهد به فرودگاه بین‌المللی بازدید کرد.

وی با بیان اینکه متروی مشهد مستقیم به ترمینال مسافری فرودگاه بین‌المللی مشهد متصل می‌شود افزود: در این صورت مسافران برای سوار شدن به متروی نیازی به خروج از ترمینال مسافری فرودگاه ندارند و می توانند مستقیم وارد مترو شوند.

قاسم زاده گفت: فرودگاه بین المللی مشهد به عنوان نخستین فرودگاه کشور به متروی شهری متصل می‌شود و طول خط متروی آن تا ایستگاه مرکزی متروی شهری مشهد ۴ هزار و ۷۵۰ متر است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه عملیات احداث فرودگاه بین المللی مشهد از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است ادامه داد: امیدواریم این پروژه در بهمن ماه امسال و همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

وی درباره آخرین وضعیت پیشرفت ایستگاه متروی فرودگاه بین‌المللی مشهد گفت: پیشرفت فیزیکی متروی فرودگاه ۸۰ تا ۸۵ درصد است، ضمن اینکه ایستگاه دوم این فرودگاه در ورودی فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد و نزدیک آموزشگاه خلبانی و مهمانداری فرودگاه قرار دارد. مساحت ایستگاه دوم ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع بوده و در حال ساخت است که شهرک‌های سمت جنوب غربی مشهد را نیز پوشش خواهد داد.

قاسم زاده میزان اعتبار هزینه شده برای کل پروژه متروی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد را ۲۱۳ میلیارد تومان از منابع شهرداری مشهد عنوان کرد و گفت: از امتیازات متروی فرودگاه اتصال مستقیم خط مترو به داخل ترمینال است. ضمن اینکه دو آسانسور و دو پله برقی نیز برای ورود و خروج مسافران از داخل ترمینال به ایستگاه مترو در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی افزود: پروژه مترو در حال حاضر در مرحله نازک‌کاری و تکمیل سیستم روشنایی قرار دارد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.