| کد خبر: 73956 |

بازگشایی بیش از ۲۰۰ راه روستایی از آغاز فصل سرما

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به نکته که راهدارخانه‌های این اداره کل برای ارائه خدمات مناسب در فصل زمستان به مسافران و رانندگان تجهیز شده است، گفت: بیش از ۱۱۰۰ راهدار در قالب اکیپ‌های راهداری تا پایان طرح نوروزی -۱۵ فروردین‌ماه ۹۵- در محورهای مواصلاتی استان حضور دارند.

توحید اخلاقی در ادامه با اشاره به اینکه ۷۵ اکیپ راهداری ثابت و سیار با استقرار در محورهای مواصلاتی استان به ویژه در مناطق کوهستانی به کاربران جاده‌ها ارائه خدمت می‌کنند، گفت:همکاران راهداری شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا درمواقع برفی با بازگشایی به موقع محورها،سفر راحتی را برای مسافران و رانندگان جاده‌ها در فصل زمستان فراهم کنند.

اخلاقی افزود : این اداره کل در حال حاضر با حضور ۱۱۲۰ راهدار و بهره‌گیری از ۸۱۲دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین ،نیمه‌سنگین و سبک ملکی و همچنین ۲۶۵ دستگاه توسط بخش خصوصی در محورهای مواصلاتی استان مستقر شده و به هموطنان ارائه خدمت می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه راهدارخانه‌های این اداره کل نیز برای ارائه خدمات به مسافران و رانندگان تجهیز شده، اضافه کرد: علاوه بر ماشین آلات ملکی ۸۰ دستگاه انواع ماشین آلات‌ پیمانکاران طرف قرارداد با این اداره‌کل نیز برای راهداری زمستانی در آزاد راه پیامبراعظم (ص) مستقر شده‌اند.

بازگشایی بیش از۲۰۰ راه‌ روستایی دراستان
 اکیپ راهداری آذربایجان‌شرقی در هفته های گذشته که سرما وبرف و بوران بیشتر شهرستان‌های استان را فرا گرفته‌بود، توانستند بسیاری از راههای روستایی ومسیرهای اصلی وفرعی آذربایجان شرقی را بازگشایی کنند.برای مثال با تلاش ۷ اکیپ راهداری شهرستان اوشال راه ارتباطی ۴۰ روستا که به دلیل برف و کولاک مسدود شده بود بازگشایی شد. حجم عملیات برف‌روبی در این منطقه  ۱۰۰ هزار مترمکعب برآورد شد.

در مراغه هم که بارش سنگین برف موجب مسدود شدن راه ارتباطی بیش از ۷۰ روستا در روزهای گذشته شده بود با تلاش همکاران راهداری راه ارتباطی بیش از ۴۰ روستا آن بازگشایی شد و تلاش برای بقیه راهها همچنان ادامه دارد. 

در مدتی که گذشت راهداران زحمتکش استان توانستند  راه ارتباطی ۶۰ روستا در چاراویماق، ۵۰ روستا در هشترود ، ۴ روستا در ورزقان و... را که مسدود بود با تجهیزات و ماشین آلات راهداری بازگشایی کنند.

اجرای عملیات برفروبی و نمک‌پاشی
مدیر کل راه وشهرسازی استان همچنین درباره میزان نمک‌پاشی در جاده‌های آذربایجان‌شرقی گفت: با شروع چهارمین بارش شدید برف در تمام محورهای حوزه استحفاضی بخصوص در شهرستان مرند و همکاران راهداری سریعا در محل آماده شده و شروع به اجرای عملیات برفروبی و نمک‌پاشی کردند.
در جریان برف‌روبی اخیر پنج تیم متشکل از پنج دستگاه گریدر، دو دستگاه لودر،۶ دستگاه نمک‌پاش،  یک دستگاه بولدزر و چهار دستگاه سواری با ۶۰۰ نفر ساعت در این شهرستان شرکت کرده و به بازگشایی مسیر پرداختند.

اخلاقی در پایان ضمن قدردانی از همکاری سایر دستگاه‌های دخیل مانند پلیس راه ،هلال احمر و اورژانس در ارائه خدمات به مسافران،اضافه کرد: در تمام راهدارخانه‌های استان به مقدار کافی نیز نمک ذخیره‌سازی شده تا در مواقع ضروری امکان استفاده از این امکانات برای بازگشایی مسیرها فراهم‌شود. همکاران راهداری نیز با تمام توان همانند سال‌های گذشته و بدون چشمداشت در محورهای مواصلاتی استان حضور دارند تا مسافران و رانندگان عزیز با خیالی راحت در محورهای استان تردد کنند.در روزهای پایانی سال و شروع تعطیلات نوروزی هم راهداران آماده خمات رسانی به مسافران بهاره استان هستند تا مردم با خیالی راحت از سفر خود لذت ببرند.

طرح زمستانی راهداری از ۱۵ آذر امسال در تمام استان‌های کشور بخصوص در استان‌های سردسیر و پربارش شروع شده و تا ۱۵ فروردین ماه همزمان با مسافرت‌های نورزوی مردم ادامه دارد. همچنین ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌ها به شکلی برنامه‌ریزی کرد‌ه‌اند تا روسای ادارات شهرستان بصورت مستمر در قالب اکیپ‌های مشترک با پلیس راه، از حوزه استحفاظی مربوط  بازرسی کرده و با ارائه به موقع گزارش به مدیریت راهداری مرکز مشکلات احتمالی در زمان وقوع برف وبوران و بسته شدن جاده‌ها برطرف شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.