| کد خبر: 73149 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ قیمت بلیت قطار: سازمان حمایت در مقابل راه آهن

تین نیوز | عضو انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته با اشاره به اینکه بنا به اعلام شرکت راه آهن قرار است قیمت بلیت قطار مسافری از ۲۵ آذرماه به طور متوسط ۸ درصد افزایش یابد، گفت: افزایش قیمت بلیت قطار در اختیار هیئت مدیره شرکت راه آهن است و شرکت ها نمی توانند حتی ریالی قیمت بلیت ها را افزایش دهند.
 
محمد جواد فخاری در گفتگو با تین نیوز با اشاره به اعلام مخالفت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت بلیت قطار گفت: هرچند افزایش قیمت بلیت باید بعد از بررسی اسناد و مدارک توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صورت گیرد اما روند کلی همیشه این گونه بوده است که برای افزایش قیمت بلیت، شرکت ها و انجمن با بررسی شرایط، پیشنهاد افزایش قیمت به راه آهن داده و هیئت مدیره راه آهن با بررسی های لازم این پیشنهاد را تائید و یا مردود کرده اند لذا افزایش یا عدم افزایش قیمت بلیت قطار در اختیار شرکت های حمل و نقلی نیست.
 
وی عنوان داشت: البته باید توجه داشت آنچه از آن به عنوان افزایش قیمت بلیت قطار یاد می شود در واقع افزایش قیمت نیست زیرا معادل آنچه به قیمت بلیت اضافه شود شرکت ها تخفیفاتی بر روی بلیت ها خود در ایام غیرپیک خواهند داد.
 
فخاری در خصوص افزایش قیمت بلیت قطار ابراز داشت: در حمل و نقل جاده ای و هواپیمایی هم در ایام پیک و غیرپیک قیمت ها متفاوت است و آنها بلیت های خود را در ایام غیرپیک با تخفیفات بالا می فروشند.
 
عضو انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی با بیان اینکه نامه غیر قانونی بودن افزایش بلیت قطار به وی ارسال شده است، بیان داشت: اگر قرار است از 25 آذر بلیت قطار افزایش داشته باشد این آژانس ها هستند که با هماهنگی راه آهن، بلیت را می فروشند.
 
وی بیان داشت: باید توجه داشت افزایش قیمت بلیت قطار بدون برنامه بی تردید باعث خواهد شد که مسافر از این حمل و نقل سبز و تکنولوژی مناسب و ایمن روی برگرداند و سمت جاده برود.
 
در حالی قرار است بنا به گفته سید محمد راشدی معاون مسافری شرکت راه آهن، قیمت بلیت قطار مسافری از ۲۵ آذرماه به طور متوسط ۸ درصد افزایش یابد که وحید منایی، معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام غیرقانونی بودن افزایش نرخ بلیت قطار توسط شرکت راه‌‌آهن، اعلام کرد که در صورت افزایش نرخ با متخلفان در چارچوب قانون تعزیرات حکومتی برخورد خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.