| کد خبر: 73124 |

مدیرعامل سازمان بنادر در روز پژوهش: اقتصاد دانش بنیان محور اصلی اقتصاد مقاومتی است

تین نیوز | مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی طی سخنانی در مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش با تمجید از اقدامات گسترده انجام شده در مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی این سازمان، تأکید کرد این اقدامات تا حصول نتیجه نهایی استمرار داشته باشد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد سعیدنژاد با اشاره به «اقتصاد دانش بنیان» به عنوان محور اصلی اقتصاد مقاومتی توضیح داد : همواره به موضوع اقتصاد از جنبه های اجرایی و بازگشت سرمایه به عنوان شاخص های تعیین کننده توجه می شود و دانش مدیریت در این حوزه معمولاً مورد غفلت قرار می گیرد، در صورتی که توسعه دانش در این حوزه اهمیت بیشتری دارد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «لازمه ماندن و بودن پذیرش تغییر است»، اضافه کرد : تغییر چیزی نیست که بدون دانش و علم امکان پذیر باشد.
 
به گفته سعیدنژاد، برای دستیابی به اقتصاد پویا و رقابت پذیر باید به تغییر اقتصاد و پژوهش در این حوزه توجه جدی داشته باشیم.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه حوزه های دریایی از ضرورت انجام پژوهشی و تغییر مستثنا نیستند، غفلت از این امر را برابر با از دست دادن بازار دانست.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان‌اش چند توصیه هم برای مرکز مطالعات راهبردی سازمان بنادر ارائه کرد.
 
مهندس سعیدنژاد با اعلام اولین نکته، توصیه کرد : موضوع مدیریت دانش در حوزه دریایی فقط محدود به سازمان بنادر و دریانوردی نشود و هر کس استعداد، برنامه و اقدامی در این زمینه دارد، با هماهنگی و پشتیبانی مرکز بررسی ها مطالعات به اجرا برساند.
 
مدیرعامل سازمان بنادر با اعلام توصیه دوم، بر ارتباط گسترده تر با مراکز علمی و دانشگاهی کشور تأکید کرد و با اشاره به همکاری های این سازمان با سازمان بین المللی دریانوردی (IMO)، خواستار ارتباط دهی مراکز علمی، دانشگاهی کشور با دانشگاه های معتبر دریانوردی در جهان توسط این سازمان شد.
 
سعیدنژاد با بیان اینکه دست تمام نخبگان و اندیشمندان را به گرمی می فشاریم، حوزه تحقیق و پژوهش چه در حوزه عملیاتی و اجرایی و چه در حوزه مطالعاتی مرتبط با دریا را گسترده و وسیع دانست و خواستار همکاری های بیشتر محققان با این حوزه شد.
 
مدیرعامل سازمان بنادر راه اندازی کتاب‌خانه دیجیتالی این سازمان را یک دستاورد شایسته و موثر دانست و از مسئولان آموزش و پرورش در خصوص درج مفاهیم و فرهنگ دریایی در کتاب های درسی و توسعه فرهنگ دریا در میان خانواده ها قدردانی کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.