| کد خبر: 73040 |

تخلیه و بارگیری ۵۸ میلیون تن کالا در بنادر بازرگانی هرمزگان / صادرات ۱۷میلیون تن کالای غیر نفتی

تین نیوز | مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با تشریح عملکرد مجموعه کل بنادر بازرگانی این استان طی هشت ماهه سال ۹۴، از تخلیه و بارگیری 57 میلیون و 992 هزار و 597 تن کالای نفتی و غیر نفتی در این بنادر خبر داد.

به گزارش تین نیوز از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی ضمن اعلام این خبر افزود: از مجموع عملیات انجام شده در این بنادر، ۳5 میلیون و 346هزار و 464 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 22 میلیون و 646 هزار و 133 تن نیز به مواد نفتی اختصاص دارد.

رشد 69 درصدی ترانزیت نفتی
ایدنی از ترانزیت ۶51 هزار و ۲24 تن انواع مشتقات و فرآورده های نفتی از طریق پایانه های بنادر این استان با رشد 69 درصدی و همچنین صادرات 8 میلیون و 345 هزار و 825 تن از این نوع کالاها به خارج از کشور از آغاز سال جاری تا ابتدای آذرماه خبر داد که 23 درصد افزایش دارد.

عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری هرمزگان حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) اینگونه کالاها طی هشت ماهه سال جاری را ۱2 میلیون و 33 هزار و 332 تن عنوان کرد و گفت: طی این مدت، یک میلیون و 608 هزار و 180 تن مواد نفتی از طریق بنادر این استان، وارد کشور شد که رشد 102 درصدی داشته است.

صادرات 17میلیون تن کالای غیر نفتی
ایدنی از صادرات 17 میلیون و 80 هزار و 531 تن کالای غیرنفتی به خارج از کشور طی این مدت، خبر داد و گفت: حجم ترانزیت اینگونه کالاها از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲ میلیون و 965 هزار و 111 تن بوده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) کالاهای غیرنفتی را 7 میلیون و 57 هزار و 896 تن عنوان کرد و گفت: طی این مدت، 6 میلیون و 553 هزار و 918 تن کالای غیر نفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش 26 درصدی این بخش از عملیات بندری است.
وی اظهار داشت: بالغ بر 763 هزار و 283 تن کالای غیرنفتی نیز از طریق بنادر تجاری این استان ترانشیپ شد.

تخلیه و بارگیری بیش از 1.1 میلیون TEU کانتینر
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به عملکرد حوزه کانتینری بنادر این استان طی سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت، یک میلیون و 100 هزار و 981 TEU کانتینر در پایانه های کانتینری بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد که 801 هزار TEU شامل کانتینرهای پر و 300 هزار TEU نیز به کانتینرهای خالی اختصاص داشته است.

ایدنی در پایان یادآور شد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بیش از ۷۰ بندر بزرگ و کوچک را مدیریت و راهبری می کند که بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، قشم و لنگه از جمله مهم ترین بنادر تجاری و بنادر شهید حقانی بندرعباس و شهید ذاکری قشم نیز از مهم ترین بنادر مسافری این استان به شمار می رود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.