| کد خبر: 73023 |

نمایندگان مجلس به لب خط رسیدند

تین نیوز |  ۳ عضو مجلس شورای اسلامی برای بررسی آخرین وضعیت خطوط ریلی در منطقه ۱۸ تهران، دیروز از محله‌های خلیج‌فارس و سینا بازدید کردند.سیدمهدی هاشمی و سیدبهلول حسینی 2 عضو كمیسیون عمران به همراه محمد علیپور عضو كمیسیون اقتصادی مجلس پس از گزارش روز یكشنبه همشهری در همین رابطه به لب خط راه‌آهن رفتند و از نزدیك در جریان مشكلاتی كه این خطوط برای اهالی محل به‌وجود آورده‌اند، قرار گرفتند. خطوط ریلی در این محدوده از پایتخت، طی تصمیمات و وعده‌های داده شده در دولت‌های قبلی قرار بوده كه به زیرزمین منتقل شوند اما در این میان فقط خطوط ریلی در مناطق‌17و تا قبل پل كن در منطقه 18تهران به زیرزمین انتقال یافتند.

این در حالی است كه حركت قطارها روی خطوط ریلی چسبیده به محله خلیج‌فارس شمالی و شهرك سینا، نه‌تنها آرامش شهروندان را به‌خاطر آلودگی صوتی و لرزش خانه‌ها از بین برده بلكه مشكلات امنیتی را نیز سبب شده است. سیدبهلول حسینی پس از این بازدید گفت: اهالی این محل واقعا حرف‌شان برای انتقال یافتن خطوط ریلی به زیرزمین درست است اما مسئولان شركت راه‌آهن و وزارت راه‌و شهرسازی می‌گویند كه اكنون بودجه كافی برای این منظور موجود نیست.

این نماینده مجلس گفت كه با توجه به توان مهندسی كشور خطوط ریلی بعد از پل كن تا ایستگاه نیك‌پسندی در نزدیكی تقاطع بزرگراه آزادگان و جاده قدیم كرج را می‌توان حتی در عرض رودخانه به زیرزمین برد. وی بر این عقیده است كه با چین اقدامی فضای مناسبی برای توسعه فضای سبز و ایجاد فضاهای خدماتی در این منطقه شهر فراهم می‌شود اما مسئولان راه‌آهن اعلام كرده‌اند كه این كار شدنی نیست و باید به‌دنبال فراهم‌كردن دیوار صوتی برای كاهش آسیب‌ها بود.

این در حالی است كه از وعده راه‌آهن برای ایجاد دیوار صوتی و روشنایی محله‌های مذكور نیز زمان زیادی می‌گذرد و شب‌هنگام امنیت در آنجا بسیار كاهش می‌یابد. به این مسئله هم دیروز نمایندگان مجلس اذعان كردند. از سوی دیگر پیمانكاری از سوی شركت راه‌آهن با سرعت پایینی در حال احداث خطوط جدیدی است كه همین امر نیز به مشكلات محله‌ها افزوده. سیدبهلول حسینی اعلام كرد كه موضوعات و مشكلات موجود را طی 2هفته آینده در جلسه‌ای با حضور مسئولان راه‌آهن بررسی خواهند كرد تا به نتیجه نهایی در این‌باره برسند. وی امیدوار است كه ردیف بودجه لازم برای رفع مشكلات خطوط ریلی در جنوب غرب تهران و ارتقای كیفیت زندگی در این منطقه با رایزنی‌هایی كه صورت می‌گیرد نیز در لایحه بودجه سال آینده دولت آورده شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.