| کد خبر: 69388 |

برف و کولاک ۹۲ خودرو را در گردنه مایین بلاغ تکاب زمین گیر کرد / نجات۳۵۰ مسافر

تین نیوز | دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان تکاب اعلام کرد: برف و کولاک شدید 92 دستگاه خودرو را در گردنه مایین بلاغ این شهرستان متوقف و زمین گیر کرد.

 

 حبیب الله شیوخی با اشاره به مسدود شدن موقت محور تکاب به شاهین دژ در حوالی این گردنه افزود: این خودروها به علت نبود دید کافی و شدت کولاک در این محور گرفتار شده بودند.

وی اظهار کرد: این تعداد خودرو شامل شش دستگاه اتوبوس، 80 دستگاه انواع خودروی سواری با بیش از 350 نفر مسافر، چهار دستگاه تریلی و دو دستگاه تریلی نفت کش بود که با تلاش ماموران اداره راهداری پس از گذشت دو ساعت نجات یافتند.

وی اضافه کرد: بارش ناگهانی و غافلگیرکننده برف که از ساعت 18 امروز در شهرستان تکاب آغاز شده، همچنان ادامه دارد و مشکلات زیادی برای تردد خودروها در محورهای مواصلاتی این شهرستان به ویژه در گردنه برفگیر مایین بلاغ در 35 کیلومتری جاده تکاب به شاهین دژ ایجاد کرده است.

وی گفت: گردنه مایین بلاغ با تلاش چند ساعته راهداران راه و شهرسازی شهرستان های تکاب و شاهین دژ در زیر بارش برف بازگشایی شده و خودروهای گرفتار در برف به مسیر خود در محور تکاب ـ شاهین دژ ادامه می دهند.

وی همچنین از قطع راه دسترسی 10 روستا در شهرستان تکاب به علت بارش برف خبر داد و افزود: این محورهای روستایی پس از پایان عملیات بازگشایی جاده های اصلی تکاب برفروبی و بازگشایی می شود.

وی از روستاییان خواست تا بازگشایی کامل محورهای روستایی از تردد در این جاده ها خودداری کنند.

اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان تکاب نیز اعلام کرد: اتوبوس ها و خودروهای مسافربر عمومی برای تردد در جاده های بین شهری تکاب حتما باید از زنجیر چرخ و لوازم ایمنی مناسب استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، اداره هواشناسی تکاب نیز از ادامه بارش برف طی دو روز آینده در این شهرستان خبر داد و اعلام کرد: دمای هوای تکاب هفت تا 10 درجه کاهش خواهد یافت.

گردنه مایین بلاغ در محور تکاب به شاهین دژ در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و یکی از محورهای برف گیر منطقه است.

شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین نقطه آذربایجان غربی و در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.