| کد خبر: 68302 |

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه و فنی و مکانیک خاک:

◄ واردات بیش از ۱۰ میلیارد تومان فناوری‌های نوین برای روسازی راه‌ها / افزایش گرایش به روسازی بتنی

تین نیوز | مدیرعامل شرکت آزمایشگاه و فنی و مکانیک خاک با اعلام اینکه این شرکت در زمینه نوآوری و فناوری های جدید جذابیتی برای سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی ندارد از واردات بیش از 10 میلیارد تومان فناوری های نوین به منظور استفاده در روسازی راه های کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگاز تین نیوز سید رضا حسینی در نشست خبری پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی  در پاسخ به چالش های  موجود برای عدم استفاده فناوری های نوین در روسازی آسفالتی و غیر آسفالتی و استفاده صرف از آسفالت گرم  تصریح کرد: مهندسین مشاور و طراح  با مد نظر قرار  دادن مسائل ترافیکی و مباحث زیست محیطی نوع روسازی و یا آسفالت راه را مشخص می کنند.
وی اظهار داشت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در حوزه مصالح ساختمانی، امور ژئوتکنیک و راه با 60 سال قدمت به صورت درآمد هزینه ای فعالیت دارد.

وی افزود: این شرکت در بیش از 160 شهرستان و 700 واحد محلی در حال فعایت است که این مراکز را از طریق ستاد خود پشتیبانی می کند.

مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ادامه با بیان اینکه این شرکت به عنوان نماینده دولت دارای وظایفی است که در اساسنامه این شرکت قید نشده گفت: کارفرمایان ما را وزارت خانه و و سپس شهرداری ها تشکیل می دهند و از طرفی این شرکت به عنوان بازوی معاونان عمرانی استانداران محسوب می شوند؛ همچنین در خصوص فعالیت وزارت نیرو در بخش راه سازی حضور فعال دارند.

حسینی خاطر نشان کرد: این شرکت در زمینه نوآوری و فناوری‌های جدید جذابیتی برای سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی ندارد. لذا در سال گذشته بیش از 10 میلیارد تومان فناوری های نوین خریداری به منظور استفاده در روسازی راه‌ها، وارد کشور شد.

شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به وضعیت استانداردها در بخش آزمایشگاهی تاکید کرد: رعایت استانداردها باید براساس استانداردهای بین المللی باشد که در این راستا با همکاری موسسه ملی استاندارد در کشور بومی سازی می شود.  

وی در ادامه اظهار داشت: درآمد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک در سال گذشته 165 میلیارد بوده است که پیش بینی می شود این میزان 195 میلیارد برسد.

حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز مبنی بر چالش های موجود برای عدم استفاده فناوری های نوین در روسازی آسفالتی و غیر آسفالتی و استفاده صرف از آسفالت گرم تصریح کرد: مهندسین مشاور و طراح با مدنظر قرار  دادن مسائل ترافیکی و مباحث زیست محیطی نوع روسازی و یا آسفالت راه را مشخص می کنند.

وی افزود: برای مثال در یک راه روستایی ممکن است از آسفالت سرد و در آزادراه از روسازی بتنی استفاده شود اما متولیان و کارفرمایان حوزه حمل و نقل جاده ای، سیاستگذاران اصلی انتخاب نوع روسازی و یا آسفالت راه ها در کشور هستند.
 
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پایان با توجه به افزایش قیمت قیر یادآور شد: با وجود مسائل اقتصادی و رویکردهای دستگاه های متولی روسازی به نوع بتنی گرایش پیدا کرده اند. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.