| کد خبر: 67962 |

پیشنهاد افزایش‌ ۲۰ درصدی قیمت گازوئیل به دولت / پیش‌بینی ۱۲۸۰میلیارد تومان درآمد ‌

تین نیوز | مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به کم‌کاری وزارت نفت در اختصاص ۲۰درصد درآمد حاصل از فروش گازوئیل به توسعه ریلی، گفت: به تازگی به دولت پیشنهاد داده‌ایم، نرخ گازوئیل ۲۰درصد افزایش یابد و از محل آن، اعتبار توسعه ریلی و نگهداری جاده‌ها تأمین شود.

محسن پورسید آقایی ‌با اشاره به افزایش 20 در‌صدی قیمت نفت‌گاز (گازوئیل) بیان کرد: ‌در ماده 70 قانون بودجه دولت الزام شده که 20 در‌صد قیمت گازوئیل به صورت عوارض اخذ و صرف توسعه راه‌آهن و نگهداری از راه‌های کشور شود.
وی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی همه تلاش خود را انجام داده‌ و نمایندگان مجلس را بر آن داشته است تا این قانون اجرایی شود اما‌ ‌قانون مذکور باید توسط وزارت نفت‌ اجرا شود که هنوز عملیاتی نشده است.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: در همین راستا مکاتباتی با رئیس‌ جمهور و معاون اول صورت گرفته که طی آخرین مذاکرات‌ با معاون اول رئیس‌جمهور مقرر شد تا حدود یک ماه آینده، قیمت گازوئیل دوباره بررسی شود و امکان افزایش آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بر اجرا شدن این قانون توسط دولت تأکید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به رقم بودجه‌ای که از محل این 20 در‌صد افزایش نرخ گازوئیل ‌به بخش راه‌آهن و جاده تخصیص می‌یابد اشاره کرد و افزود: از محل این 20 درصد 1280 میلیارد تومان برای دو بخش در ردیف بودجه‌ای پیش‌بینی شده است که 640 میلیارد تومان آن به بخش ریلی و 640 میلیارد تومان دیگر به نگهداری جاده‌ها به صورت سالیانه اختصاص می‌یابد.

دولت در اجرای ماده 70 دو راه بیشتر ندارد
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره علت اجرا نشدن این قانون و مصوبه توسط شرکت نفت، اظهار داشت: شرکت نفت معتقد است که افزایش قیمت سوخت یک تصمیم دفعی توسط شرکت نفت نیست بلکه باید در قالب تصمیم جمعی صورت بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در همین راستا شرکت نفت ادعا می‌کند که در سال جاری 20 درصد افزایش را به قیمت سوخت اختصاص داده و از طرف دیگر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز‌ بر این مدعا است که آن افزایش در اوایل سال جاری ربطی به اجرایی شدن این قانون ندارد و مربوط به تأمین کسری منابع پرداخت یارانه‌ها بوده است.

پور‌سید‌آقایی افزود: با توجه به اختلاف نظرهایی که در این زمینه وجود دارد، ‌طرح و قانون مورد نظر آن طور که انتظار می‌رود وارد فاز عملیاتی نشده است، در این میان دولت دو راه بیشتر ندارد و آن اینکه یا باید از پرداخت یارانه‌ها بخشی را کاهش داده و یا اگر کسری منابع را نمی‌تواند جبران کند، مجبور است به فکر افزایش 20 در‌صد دیگر باشد که رسیدن به اتفاق نظر واحد حدود یک ماه زمان خواهد برد.

* عملکرد سیستم حمل و نقل تابع تغییرات جزئی نرخ سوخت نیست
‌مدیر‌عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه افزایش 20 در‌صدی نرخ سوخت تأثیری در قیمت‌های حمل و نقل جاده‌‌ای ندارد، عنوان کرد: دلیل این امر را می‌توان اینگونه تشریح کرد که افزایش قیمت 20 درصدی نرخ سوخت که در گذشته اعمال شد، هیچ تأثیری در قیمت‌های حمل و نقلی نداشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: حمل و نقل بیشتر تابع عرضه و تقاضا است تا تابع تغییرات جزئی در قیمت سوخت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    سلام قیمت کامیونها نصف شده این آخرین میخ رو هم بکوبین تا از حمل و نقل منعطف و کارآمد جاده ای هیچ اثری نمونه اینکه حمل و نقل ریلی بخصوص مدیرانش توانمند نیستند جورش رو جاده باید بده دست و پای جاده رو ببندیم یا بهتر بگم قطع کنیم به امید پا دار شدن ریل، شدنی نیست فقط این بچه لوس وبی خاصیت، بی خاصیت تر میشه