| کد خبر: 67949 |

قیمت طلا به ۱۱۶۶ دلار رسید

تین نیوز | قیمت طلا در معاملات امروز 2 دلار افزایش یافت و به 1166 دلار در هر اونس رسید.

در حالی که سرمایه گذاران در آستانه نشست فدرال رزرو که از اواخر امروز آغاز می شود، از انجام معاملات عمده خودداری می کنند و منتظر سرنخ هایی از زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا هستند، قیمت طلا امروز در بالای 1160 دلار باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با افزایش 2 دلاری به 1166 دلار رسید. قیمت فلز زرد روز جمعه به نزدیکی پایین ترین رقم 2 هفته اخیر (1158 دلار و 77 سنت) سقوط کرد، اما از آن موقع تاکنون به دلیل افت نسبی ارزش دلار، افزایش داشته است.

پس از آنکه آمارها نشان داد که میزان فروش خانه های نو در آمریکا در ماه سپتامبر کاهش داشته و همچنین به دلیل فضای محتاطانه قبل از نشست 2 روزه فدرال رزرو، امروز ارزش دلار کاهش داشت.

انتظار نمی رود فدرال رزرو آمریکا در نشست این هفته نرخ بهره را افزایش ندهد، اما تعداد سرمایه گذارانی که احتمال می دهند نرخ بهره تا قبل از پایان امسال بالا برده شود، رو به افزایش است. پس از نشست این هفته، فدرال رزرو یک نشست دیگر در ماه دسامبر خواهد داشت.

جیمز استیل، تحلیلگر اچ اس بی سی گفت، پس از آمارهای ضعیف هفته گذشته  از بازار مسکن و افت ارزش دلار، قیمت طلا تثبیت شد.
وی افزود: «طلا در حال دریافت مقداری اکسیژن از بلاتکلیفی سرمایه گذاران به دلیل اختلاف نظرهای موجود در درون فدرال رزرو است.»

سیاستگذاران فدرال رزرو نگران تضعیف رشد اقتصاد جهانی و مختل شدن رشد اقتصادی امرکیا در نتیجه افزایش ارزش دلار هستند، اما پیام های ضد و نقیضی را در مورد زمان افزایش نرخ بهره به بازار ارسال می کنند.

اگر جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا می خواهد گزینه افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر را همچنان در بازی نگه دارد، باید لحن محکم تری در نشست این هفته فدرال رزرو اتخاذ کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.