| کد خبر: 67915 |

اعتبارات برای عملیات اجرایی خط سه قطار شهری مشهد کافی است

تین نیوز | معاون فنی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت:با توجه به انتشار پنج هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت خط سه قطارشهری مشهد در ماه های اخیر آغاز عملیات اجرایی این خط کمبود منابع ندارد.

غلامرضا شافعی ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه های قطارشهری مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به انتشار پنج هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت خط سوم قطارشهری مشهد در ماه های اخیر آغاز عملیات اجرایی این خط کمبود منابعی ندارد.

وی افزود: در حال حاضر خط سوم قطارشهری مشهد نیاز به اخذ مصوباتی دارد و هنوز به مرحله اخذ اعتبارات نرسیده است.

معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ادامه داد: شهرداری مشهد برای آغاز عملیات اجرایی این خط اجازه ترک تشریفات مناقصه را می خواهد که باید برای این مجوز بررسی های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه کلانشهر مذهبی مشهد جایگاه ممتازی در کشور دارد، تاکید کرد: خوشبختانه سرعت پیشرفت پروژه های مترو شهر مشهد نسبت به سایر کلانشهرهای کشور بیشتر است که در این خصوص دولت نیز با توجه به اولویت ها از این شهر و سایر شهرهای کشور حمایت می کند.

شافعی ابراز کرد: کمبود اعتبارات مشکل بسیاری از پروژه های عمرانی کشور بوده و تنها مربوط به مشهد نیست و متاسفانه دولت نیز با توجه به شرایط اقتصادی فعلی به سختی می تواند نیازهای پروژه های عمرانی را تامین کند.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد نیز در این بازدید و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور آغاز عملیات اجرایی خط سه قطار شهری باید هیاتی سه نفره ترک تشریفات این خط را تایید کنند لذا امیدواریم با این بازدید دولت با ترک تشریفات موافقت کند.

کیانوش کیامرز با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد روند اخذ مجوز در این بازدید طی شد، اضافه کرد: خط دو قطار شهری مشهد نیز ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که حفاری ۱۴ کیلومتر از این مسیر ۱۴.۵ کیلومتری به پایان رسیده است.

وی آغاز عملیات اجرایی خط جدید قطار شهری را منوط به پیشرفت ۷۰ درصدی خطوط قبلی اعلام کرد و ادامه داد: خط دوم قطارشهری مشهد بیشتر از ۵۱ درصد پیشرفت ندارد و با توجه به فروش پنج هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای این خط، تا سال ۹۵ برای عملیات اجرایی خط سوم اعتبار دولتی نمی خواهیم تا به ۷۰ درصد پیشرفت برسیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.