| کد خبر: 67269 |

سعیدنژاد: تکمیل آزادراه تهران شمال، جایگاه بندر نوشهر را ارتقا می دهد

تین نیوز | مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به موقعیت استراتژیک بندر نوشهر در شمال کشور و نزدیکی آن به پایتخت خاطر نشان کرد: با تکمیل آزاد راه تهران – شمال جایگاه بندر نوشهر بیش از پیش ارتقا خواهد یافت.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مهندس محمد سعیدنژاد روز دوشنبه ٢٧ مهر ماه در حاشیه بهره برداری و کلنگ زنی ٤ پروژه عمرانی در جلسه بررسی چالش های فراروی توسعه بندر نوشهر که با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد ضمن اعلام این مطلب بر ضرورت توسعه همه جانبه بندر نوشهر مد نظر تأکید کرد.

وی  با اشاره به لزوم حضور پررنگتر بخش خصوصی در احداث پروژه های بندری  افزود: در حال حاضر پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ٧ میلیارد تومان در بندر نوشهر در حال انجام است ضمن اینکه ٢٧ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این بندر در حال اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت احداث راه دسترسی بندر نوشهر خواستار همکاری مسئولان استانی و شهرستانی برای احداث این پروژه مهم زیر بنایی شد.

سعید نژاد با اشاره به اهمیت دریای خزر و پتانسیل بالای آن خاطر نشان کرد : علاوه بر تبادل کالا با کشورهای حاشیه خزر و حتی کشورهای اروپایی، می توان از ظرفیت این دریا برای توسعه صنعت گردشگری دریایی بهره مند شد.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در صورت درخواست بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری دریایی از جمله خرید شناورهای تفریحی آمادگی ارائه تسهیلات بدون بهره بانکی را دارد.
 
بر اساس این گزارش در ابتدای این دیدار مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با ارائه گزارشی از وضعیت بندر نوشهر  و اهم طرح های توسعه ای در دست اقدام و پروژه های مطالعاتی، به تشریح چالش های فرا روی توسعه بندر با سابقه نوشهر پرداخت .

تاتینا افزود: در حال حاضر مهمترین معضل بندر نوشهر نبود راه دسترسی است که موجب ایجاد مشکلات ترافیکی در سطح شهر و ایجاد نارضایتی برای شهروندان می شود .

 دکتر قاسم احمدی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ، محمدعلی قمی فرماندار ، حجت الاسلام و المسلمین مشایخ امام جمعه شهرستان نوشهر نیز در این جلسه طی سخنانی با اشاره به اهمیت بندر نوشهر به عنوان تنها قطب اقتصادی غرب استان خواستار مساعدت مسئولان ارشد سازمان بنادر و دریانوردی برای رفع مشکلات فرا روی توسعه بندر بویژه احداث راه دسترسی شدند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهرام 0 0

    در تمام طول قرن ١٨ - ١٩ و اوایل قرن بیستم تقریبا تمامی ارتباط ایران با اروپا از طریق دریای کاسپین و روسیه بوده، آن چیزی که الان اصلا نقش قبلی را ندارد