| کد خبر: 65112 |

وام ۱۰۰میلیونی ساخت مسکن هفته آتی نهایی می‌شود

تین نیوز | در حالی رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان چند روز پیش به موافقت بانک مسکن با پرداخت تسهیلات شناور ۱۰۰ میلیونی ساخت اشاره کرد که خبر می‌رسد طی هفته آینده تفاهمنامه این تسهیلات بین بانک مسکن و کانون انبوه‌سازان به امضا می‌رسد.

 

دوشنبه هفته جاری رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور از اعلام آمادگی رسمی بانک مسکن برای پرداخت وام 100 میلیون تومانی ساخت مسکن خبر داد و گفت: این تسهیلات بدون سپرده‌گذاری بوده و پس از دوران ساخت به خریداران منتقل می‌شود.

جمشید برزگر با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی انبوه‌سازان به وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: این پیشنهاد در شورای برنامه‌ریزی برنامه ششم توسعه در بخش مسکن مطرح و به دولت ارائه شده است.

وی با اشاره به این که در برخی از استان‌ها در حال معرفی برای دریافت این تسهیلات هستیم، بیان کرد: این تسهیلات به اعضای انجمن انبوه‌سازان پرداخت می‌شود. متناسب با جذب منابع، بانک مسکن تسهیلات به صورت شناور به انبوه‌سازان پرداخت می‌‌کند.

وی با بیان  این‌که ین تسهیلات به پروژه‌هایی تعلق می‌گیرد که حداقل بالای 20 درصد پیشرفت داشته باشد و کارشناس بانک مسکن آنرا تایید کند، یادآور شد: پیشنهاد نرخ سود 14 درصدی را برای این تسهیلات داده‌ایم.

در حالی هنوز مدیران بانک مسکن واکنشی به اظهارات برزگر نشان نداده‌اند که خبر می‌رسد طی هفته آینده تفاهمنامه پرداخت تسهیلات شناور به انبوه‌سازان (تا سقف 100 میلیون تومان) بین کانون سراسری انبوه‌سازان کشور و بانک مسکن امضا می‌شود. در صورت اجرایی شدن این برنامه پیشنهادی انبوه‌سازان باید منتظر جنب و جوش در بخش ساخت و ساز کشور بود، احتمالا از سال آینده بر تعداد پروانه‌های صادر شده ساختمانی افزوده می‌شود، هر چند نمی‌توان خیلی به خروج بازار مسکن از رکود تاریخی امیدوار بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.