| کد خبر: 64858 |

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در گفتگو با تین نیوز:

◄ تنها حدود ۹۳ موتور سیکلت به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند

تین نیوز | با گسترش شهر نشینی و افزایش جمعیت و کاهش میزان اشتغال، امروزه شاهد هستیم که علاوه بر انواع وسیله نقلیه، موتور سیکلت نیز به جمع مسافربران و جابجا کنندگان بار پیوسته است. اقدامی که هر چند در ظاهر مشکل ساز نیست اما روند رو به رشد این کار شهر و مردم آن را در بخش های مختلف با چالش روبرو کرده است.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران در همین ارتباط، از مراجعه تنها حدود 93 دستگاه موتور سیکلت به مراکز معاینه فنی در یک سال گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه ار تعداد 3/5 میلیون موتور سیکلت موجود در شهر تهران، تعداد بسیار ناچیزی از آنها به مراکز معاینه فنی مراجعه داشته اند.

ولی آذروش در گفتگو با تین نیوز با بیان اینکه استفاده گسترده از این نوع وسیله نقلیه در حال افزایش است، تصریح کرد: به دلیل سهم قابل توجه انباشت آلاینده ها توسط موتور سیکلت های کاربراتوی در تهران، نیاز به برخورد هر چه سریعتر با دارندگان موتور سیکلت های آلاینده بیش از گذشته احساس می شود.

وی که به شدت از کاهش مراجعه به مراکز معاینه فنی ابراز ناخرسندی داشت، تاکید کرد: کارخانجات تولید موتور سیکلت نیز فارغ از مباحث آلایندگی موتور سیکلت های کاربراتوری، به رعایت استاندارد آلایندگی توجه چندانی ندارند.

آذروش از عدم کسب استاندارد یورو 2 در برخی متور سیکلت هایی که در تهران تردد می کنند، تصریح کرد: 10 خط از خطوط معاینه فنی مراکز ما به موتور سیکلت ها اختصاص یافته اما، در سال گذشته تنها حدود 93 دستگاه موتور سیکلت به منظور انجام این کار مهم به سایت ها مراجعه کرده اند.

وی عامل اکثر تصادفات در سطح شهر را راکبان موتور سیکلت ها عنوان کرد و گفت: موتور سیکلت به دلیل فقدان اتاق ویژه راکب، از کمترین ضریب ایمنی برخوردار هستند و چنانچه این مهم با نقص فنی همراه شود قطعا مسائلی را برای راننده خود در پی دارد که بعضا قابل جبران نخواهد بود. لذا ضروری است در برخورد با این گونه موتور سیکلت ها اقدامات سلبی بیشتری اعمال شود.

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران همچنین از نیاز به توجه جدی تر پلیس به این بخش سخن به میان آورد و افزود: برخورد با موتور سیکلت های فاقد استاندارد لازم در این مقطع ضروری به نظر می رسد و این مهم تنها در سایه همکاری نزدیک پلیس و ستاد مرکزی معاینه فنی اتفاق می افتد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.