| کد خبر: 60882 |

عضو هیئت رئیسه اتاق تهران در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ تاثیر حملات تروریستی بر افزایش کرایه حمل و بیمه ترانزیت به خاک ترکیه

تین نیوز | عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه" حملات تروریستی به ناوگان ایرانی در خاک ترکیه موجب بالا رفتن کرایه حمل و بیمه ترانزیت می شود" تصریح کرد: تصمیم کمیسیون مشترک دو کشور به ریاست واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، در این خصوص مدنظر قرار می گیرد.

سیده فاطمه مقیمی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به تاثیر حملات تروریستی به ناوگان باری و مسافربری ایرانی در خاک ترکیه بر کاهش حجم ترانزیت و مسافر اظهار داشت: تاثیر این اتفاقات بر ترانزیت کالا میان دو کشور تاکنون نمایان نشده است اما به طور حتم موجب بالا رفتن ضریب ریسک و افزایش نرخ کرایه حمل کالا و هزینه بیمه می شود.

وی افزود: در خصوص ادامه روابط اقتصادی و تغییر در حجم ترانزیت میان ایران و ترکیه، نظر کمیسیون مشترک دو کشور به ریاست محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران مدنظر قرار می گیرد و به طور قطع تصمیم صحیح در زمان مناسب از سوی ایشان اتخاذ خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: بخش خصوصی، گزارش کامل حوادث و خسارت های وارده به ناوگان ایرانی در حملات تروریستی اخیر را به همراه نامه اعتراض و درخواست پیگیری به دفتر واعظی رئیس کمیسیون مشترک ایران-ترکیه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان ایرو در کشور مربوطه و موسسه ضامن در اتاق ایران، همچنین از سوی اتاق بازرگانی تهران به اتاق بازرگانی استانبول ارسال کرده است.
 
مقیمی با بیان اینکه" عدم تامین امنیت جان، مال و کامیون ایرانی از سوی ترکیه موجب کاهش درآمد آن کشور خواهد شد" تاکید کرد: تلاش ما حفظ و ارتقا سطح روابط میان دو کشور و جلوگیری از توقف یا عقبگرد آن است.

این فعال حمل و نقل و ترانزیت کشور با اشاره به اظهارات مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مبنی بر تشویق بخش خصوصی به استفاده از راه های موازی ترانزیت به اروپا خاطرنشان کرد: ما به دنبال پرهیز از تمرکز بر روی یک مسیر و انتخاب راه های موازی در شرایط رکود و اغتشاشات منطقه ای و حتی حفظ شرایط برابر در زمان شلوغی و ترافیک هستیم و به دنبال آن بخش خصوصی در جایگاه خود مذاکرات مربوطه را خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدکاظم نیمه فروش 0 0

    بنده به عنوان یک راننده ترانزیت از شما مسولین محترم سوال می کنم که این مسیرهای دیگر کی انشاالله به روی ناوگان ایرانی باز خواهد شد؟ ماکه دیگر به شنیدن این وعده های بدون اثر عادت کرده ایم حداقل اگر به فکر معیشت ما رانندگان ترانزیت نیستید برای ادامه فعالیت شرکت های حمل ونقلی خودتان هم که شده در فکر باز کردن مسیر ترانزیتی دیگری به غیر از مسیر ترکیه برای ناوگان ایران به سمت اروپا باشید.