| کد خبر: 60715 |

وزیر اقتصاد آلمان، کارگزار بخش خصوصی

وبلاگ تین نیوز، محمدصادق جنان صفت | روزی كه آخرین نیروهای وفادار به آلمان نازی تسلیم نیروهای پیروز جنگ دوم جهانی شدند، این كشور نیرومند اروپایی ویران و نابود شده بود. كمتر كسی در آن روزهای سیاه تصور می‌كرد اقتصاد آلمان در یك دوره نه‌چندان بلندمدت، از انگلستان و فرانسه پس از جنگ جلو بزند، اما این اتفاق افتاد. سختكوشی، نظام مثال‌زدنی و انگیزه‌های نیرومند شهروندان آلمانی، آنها را از یك كشور جنگ‌زده و شكست خورده به اقتصاد اول اروپا و آقای صادرات جهان تبدیل كرده است.

اقتصاد آلمان امروز از نیرومندترین اقتصادهای جهان به حساب می‌آید و شمار قابل اعتنایی از كشورها علاقه‌مند‌ند در مسیری حركت كنند كه این كشور را به یكی از مقتدرترین اقتصادهای جهان رسانده است. درحالی كه فرانسه و انگلستان در جریان مذاكرات طولانی هسته‌یی با روش‌های خشن و غیرمنعطف، ایران را در وضع نامساعدی قرار می‌دادند، اما رهبران آلمان تلاش كردند همه پل‌هایا رتباط با ایران خراب نشود و تا اندازه‌یی كامیاب بودند.

این روزها مدیران سیاسی آلمان به همراه مدیران و استراتژیست‌های شركت‌های معتبر در تهران بودند و گفت‌وگوهای پرشماری با دولتی‌ها و خصوصی‌های ایران داشتند كه بازتاب گسترده‌یی نیز داشته است. در میان همه بحث‌های مطروحه فنی– اقتصادیكه مدیران آلمانی در تهران در گفت‌وگو با همتایان خود داشتند، شاید یك نكته بسیار مهم را وزیر اقتصاد آنها در گفت‌وگو با رییس‌كل بانك مركزیب ر زبان آورد كه می‌تواند در كانون توجه مردان دولتی ایران قرار گیرد. او گفت: من بهترین مدیران بهترین شركت‌های آلمانی را به ایران آورده‌ام تا گفت‌وگوهای اقتصادی به‌عمل برسد.

دقت در این حرف رییس اقتصاد آلمان نشان می‌دهد كه او درواقع «بازاریابی ارشد» برای اقتصاد كشوری است كه غول‌های آن خصوصی‌اند. درس‌آموزی از این رفتار و گفتار وزیر آلمانی می‌تواند در كانون توجه دولتی‌هایی باشد كه خود را قیم و سالار و ولی‌نعمت بخش خصوصی می‌دانند و به جای همراه كردن بازرگانان، صنعتگران، بانكداران و... ایرانی حاضرند تنها به سفر بروند یا همكاران سیاسی خود را برای همراهی انتخاب می‌كنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.