| کد خبر: 60341 |

تشکیل کمیته حمل و نقل هوایی گیلان برای نخستین‌بار در کشور

تین نیوز | به گفته مدیرکل فرودگاه گیلان، توسعه فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به عنوان یکی از زیرساخت های عظیم استان نیازمند تعامل و همگرایی مسئولان است.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل فرودگاه گيلان، فتاح رضوانی در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل کمیته حمل و نقل هوایی برای نخستین‌بار در کشور در گیلان گفت: از این پس مشکلات و چالش های فرودگاه گیلان از طریق این کمیته  پیگیری می شود.
 
وی با اشاره به اینکه پنج درصد از جابه‌جایی مسافر در کشور از طریق هوایی انجام می‌شود، اضافه کرد: فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت ظرفیت سرویس‌دهی به ۱۰۰ پرواز در ۲۴ ساعت شبانه‌روز را دارد.
 
رضوانی فرودگاه گیلان را یکی از فرودگاه‌های پراهمیت و با تجهیزات کامل ناوبری در کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: فرودگاه مذکور به صورت درآمد هزینه‌ای اداره می‌شود.
 
مدیرکل فرودگاه گیلان نسبت درآمد به هزینه این فرودگاه را یک به هفت خواند و یادآور شد: مبلغ مذکور از طریق شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور تامین می‌شود.
 
وی با بیان اینکه ۷۴ میلیارد تومان برای زیرساخت فرودگاهی در بخش عملیات‌های هوانوردی و فرودگاهی تاکنون در فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت هزینه شده است، ادامه داد: فرودگاه مذکور از محل منابع ملی اعتبار ندارد و این موضوع یکی از چالش‌های آن است.
 
رضوانی افزود: اگر چه صنعت هوایی گیلان،سه برابر سنوات پیشین پذیرش مسافر دارد،اما همزمان با چالش های بسیاری رو برو است. ظرف چند سال اخیر  نیز ۷۴۰ میلیارد ریال برای تجهیزات این فرودگاه هزینه شده است.تملک ۱۶۰ هکتار از اراضی حدود فرودگاه ، ساخت و سازهای بی رویه ، وجود رودخانه های تشت رود و G۵ از چالشهای بزرگ این اداره کل است که رفع هر کدام از آنها تعامل و همگرایی مسوولان را می طلبد.
 
وی همچنین منطقه آزاد انزلی را فرصت خوبی  برای استان تلقی کرد و افزود : الحاق فرودگاه گیلان به منطقه آزاد نیازمند طی مراحل قانونی است و قرار است به عنوان یک لایحه در صحن مجلس مطرح شود.
 
رضوانی همچنین خبرنگاران را امین افکار جامعه توصیف کرد و گفت: اصحاب رسانه باید اخبار تهیه شده را به طور دقیق و بدون کم و کاست به مردم ارائه کنند. از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه  نیز می خواهم  در این زمینه یاری گر صنعت هوایی استان باشند.
 
نشست خبری مدیرکل فرودگاه گیلان به مناسبت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران فعال در این حوزه برگزار شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.