| کد خبر: 60233 |

تدریس رشته جدید بهره‌برداری راه‌آهن در دانشگاه

تین نیوز | مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق (زاهدان) از تدریس رشته جدید کاردانی فنی بهره‌برداری راه‌آهن در دانشگاه جامع علمی کاربردی سیستان و بلوچستان خبر داد.
 
به گزارش تین نیوز، سیدمصطفی داودی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته موفق شدیم رشته جدید کاردانی فنی "بهره‌برداری راه‌آهن" را در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سیستان و بلوچستان ایجاد کنیم.
 
مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق (زاهدان) با اشاره به نبود افراد متخصص در استان سیستان و بلوچستان در زمینه راه‌آهن افزود: با توجه به اینکه طرح توسعه راه‌آهن منطقه جنوب شرق در دستور کار قرار دارد٬ تأمین نیرو در شرکت راه‌آهن منطقه و حتی در بخش خصوصی با مشکل مواجه بود که با وجود چنین مرکزی می‌توان این خلأ را پوشش داد.
 
وی توضیح داد: پس از یکسال پیگیری از وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری و شرکت راه‌آهن موفق به اخذ مجوزهای لازم برای تدریس رشته کاردانی فنی "بهره‌برداری راه‌آهن" در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سیستان و بلوچستان شدیم و از مهرماه امسال این دانشگاه در رشته یادشده دانشجو می‌پذیرد. البته این وعده نیز داده شد که چنانچه این دانشجویان موفق به اخذ مدرک کاردانی خود شدند بتوانند در مقطع کارشناسی نیز ادامه تحصیل دهند.
 
داودی با یادآوری آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن چابهار - زاهدان- مشهد در سال ۹۲ ادامه داد: طبق برنامه اعلامی قرار است تا سال ۹۸ ریل چابهار به زاهدان برسد و برای انجام فعالیت‌ها حداقل نیاز به ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر نیروی متخصص است بنابراین این رشته دانشگاهی می‌تواند برای تأمین نیروی استان بسیار مفید باشد.
 
این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن با بیان اینکه هزینه‌های تحصیل در این رشته نیز مانند سایر رشته‌ها در دانشگاه جامع علمی کاربردی بر عهده دانشجو است٬ گفت: کد رشته جدید کاردانی فنی "بهره‌برداری راه‌آهن" از دروس مصوب در آموزش عالی کشور است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.