| کد خبر: 5816 |

عباس آخوندی

وبلاگ تین‌نیوز، عباس آخوندی| وزیر راه و شهرسازی                                

عباس آخوندی متولد 1336 است. دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه تهران و دکترای اقتصاد سیاسی از کالج رویال هالووی لندن است. 

او سابقه عضویت در هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، شورای رقابت و چندین دوره سابقه عضویت در شورای مرکزی نظام مهندسی را داراست. او همچنین مدتی وزیر اسبق مسکن و شهرسازی، قائم مقام مدیرعامل صدا و سیما و معاون سیاسی و اجتماعی وزارت کشور بوده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    بی برنامگی حضرتعالی در خصوص صنعت هوانوردی اظهر من الشمس است. بهتر است تا دیر نشده با بدنه کارشناسی اصلی این صنعت ارتباط بگیرید

  • فرشته 0 0

    آقاى وزیر هر حرفى بود گفتى هروعده اى بود دادى دیگه بسه والا این مردم مظلوم گناه دارند. مردانه بیا واز تلویزیون اعلام کن ساخت آزادراه تهران شمال کار من نیست دیگه اینقدر با آبروى روحانى بازى نکن والا انصاف نیست سر کار گذاشتن مردم

  • رضا 0 0

    جناب وزیر این میزهاواین پست ها زود گذر است والا اگه در ٣٥سال تا کره ماه هم آزادراه زده بودیم تمام شده بود آخر مگه این آزادراه تهران شمال چیه که مردم مظلوم وبى دفاع این سرزمین اینطورى جان به سر شوند واى به روزى که زمان تشریح کار انسان در پیشگاه پروردگار فرارسد

  • 0 0

    آقای دکتر آخوندی سلام آیا از حیف و میلهای بعضی از مدیران[…] در قسمت فنی این شرکت باخبرید؟ آیا از گوشت دزدی از انبار کترینگ[…] باخبری؟ آیا می ترسم بقیه را بگم تین نیوز حذف کنه آیا کلا باخبری؟ من که فکرمی کنم بی خبری /

  • شهناز 0 0

    آقاى وزیر درمورد آزادراه تهران شمال بهانه اى به دست دنیا دادید که تا ابد کشور مارا مسخره کنند من به عنوان یک ایرانى از خودم خجالت میکشم بگم در کشور من ساخت ١٢٠کیلومتر آزادراه بعد از٣٥سال تازه به اینجا رسیده!؟؟؟

  • شهین 0 0

    آقاى وزیر هرموقع مردم از اتوبان امام على ع وپل صدر عبور میکنند در دل خود میگن خدا پدر ومادر آقاى قالیباف رابیامرزه وسلامتى بده که دلاورانه وارد این پروژه ها شد وبه نتیجه رساند ولى در مقابل نمی دانم زمانیکه ١٢ساعت در ترافیک جاده چالوس جان به سر میشوند در دل خود چه میگویند؟؟؟؟؟؟؟

  • فراز 0 0

    جناب وزیر راه همه مردم به خاطر دارند قبل از اخذ راى اعتماد ازمجلس مى گفتید آزادراه تهران شمال مهمترین پروژه است ولى بعد از انتخاب یکبار میگى مسیر صعب العبوره یکبار میگى پول نداریم یکبار میگى زمین سفته شما را به هردینى دارى دیگه بسه آخه این آزادراه تهران شمال چه داستانیه که به پایان نمیرسه؟؟؟؟؟

  • احمد على 0 0

    آقاى وزیر با وجود میلیونها ایرانى در کشور امریکا تا کى مردم باید در کشورى مانند دبى با خفت به امریکا سفر کنند. دیگه بسه با عراق که ٨سال در جنگ بودیم پرواز مستقیم دارید!!!!

  • یاشار 0 0

    آقاى وزیر دلاورانه پروژه آزادراه تهران شمال را پیگیر شوید تا مردم شما را هم مانند آقاى قالیباف در ذهن خود مدیرى شجاع و نترس یاد کنند نه به عنوان مدیرى که براى فرار از مسئله صورت مسئله را پاک کند.

  • 0 0

    تعلل حضرت عالی و بلاتکلیف گذاردن بزرگترین شرکت هوایی و مادر تخصصی کشور به خیر و صلاح شما و مردم تمام نمی شود. روزی را می بینم که کارکنان و بازنشستگان این شرکت ورشکسته جهت گرفتن مطالبات معوقه خود در جلوی وزارتخانه صف بکشند و شما نا توان از پاسخ خواهید بود آن روز دیگر[…] نه سر مایه ای دارد و نه توانی چراکه از قِبَل وجود مدیران بی درایت دولت قبل همه را به باد داده اند و شما هم هیچ کاری نکرد ه اید نگی نگفتی حاج عباس

  • هم وطن 0 0

    جناب آقای دکتر آخوندی با سلام و عرض ادب موارد بشرح ذیل جهت استحضار و بررسی مجدد: ۱ - اشتباه بزرگی در خصوص طرح آزاد راه تهران - شمال از قرار گاه و سپردن دوباره آن به بنیاد کردید چرا که تمامی پیمانکاران بنیاد در تعدادی از طرحهای وزارت راه مشغول هستند و قریب به اتفاق همه در حال رکود. در حالی که قرار گاه با بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان طلب هموار آبروی دولت را خرید و اینجا نیز دلسوزانه حتما کار می کرد ۲ - طرح فرودگاه امام یکی از اولویت های شما بود ولی چرا حدود یکسال است پروژه ها تعطیل بوده و هیچ کسی پیگیری نمی کند قرار بود هتل فروردین افتتاح شود - قرار بود پل خرداد افتتاح شود …ولی صد افسوس دیگه این زمانهای از دست رفته بازنخواهد گشت. ۳ - در خصوص بنادر و کشتیرانی چه استراتژی دارید اعلام نکردید ۳ - چرا جلوی سوانح زنجیره ای ریلی را نمی گیرید ۴ - برای جایگزین مسکن مهر هنوز طرحی ابلاغ نشده ۵ - ایا در این یکسال و اندی عملکرد بازنشسته های پیری که مجددا مشغول بکار نمودید را ملاحظه نمودید. ۶

  • همایی 0 0

    جناب آقای وزیر از شما عاجزانه خواهشمندیم به هما سر بزنید. بی عدالتی در اینجا بیداد میکند. تبعیض بین قراردادی و رسمی تا کی؟؟؟ اکنون شایعه شده که به دلیل کم شدن رسمی ها دارن منشی هایی که در سال هشتادو سه با تعهد محضری نمیتوانن تغییر سمت بدهند را مجوز تغییر سمت داده میشود تا کارشناس شوند در حالی که تعداد زیادی از کارکنان قراردادی دارای مدارک بالا و تخصص های خوبی میباشند در سمت های حتی کارگری مشغول بکارند. چطور مدیر رسمی میتواند بهره وری های بالا برای خود رد کند و فقط با بازنشستگی او موافقت میشود. اما عده ای کارگر به دلیل فقرمالی دچار تخلف شده اخراج میگردند؟؟؟ جناب اقای وزیر ترس از اخراج حتی زبان انتقاد را از ما گرفته. از شما که وزیر دولت تدبیر و امید هستید تدبیری اتخاذ فرمایید تا در دل ما قراردادی ها امیدی شکوفا شود

  • 0 0

    نظرات دوستان رو در مورد آزاد راه تهران شمال دیدم مقایسه های حالبی شده بود بین احداثپل صدر و بزرگراه امام علی و احداثاین آزادراه و همچنین نگرانی مردم بیگناه از تعلل در ساخت این راه ۱ - ساخته شدن آزاد راه تهران شمال برای چه کسانی منافع دارد؟ و این منافع چقدر است؟ ۲ - ساخته شدن آزاد راه چه اثرات زیست محیطی به همراه دارد؟ ۳ - آزاد راه تهران شمال چه هزینه هایی دارد و این هزینه را چه کسی می پردازد؟ آیا کسانی که منفعت می برند هزینه را می دهند؟ یا از پول نفت که متعلق به کل ملت است منافع دلواپسان! تأمین می شود؟ بحثدر این مورد طولانی است اما مطمئنم آقای دکتر آخوندی شبیه به روش دوستان دولت قبل به روشهای پوپولیستی و حرکت های نمایشی دست نمیزنند. ۴ - آقای قالیباف هم به زودی باید در مورد روش تأمین هزینه پروژه ها توضیح دهد که با پول چه کسانی و به نفع چه کسانی پروژه هایی مسأله دار مثل پل صدر و تونل نیایش را اجرا کرده است.

  • شهلا 0 0

    جناب آخوندى جوابیه شما رادیدم بعد از ٣٥سال تازه میگى ساخت آزادراه شمال به نفع کیه؟ چرا زمانى که اختلاس هاى ٣٠٠٠و١٢٠٠٠و٩٠٠٠میلیارد تومانى انجام میشد شما نگران ودلواپس نبودى؟ چرا زمانى که کل درختان جنگلهاى مازندران وگیلان بریده وپول آن اخذ میگردد نگران ودلواپس محیط زیست نبودید؟ حالا که شخصى مانند آقاى قالیباف بدون استفاده ودست درازى به پول نفت وبودجه دولتى که در اختیار شماست با هنر ومدیریت خودش پروژه هایى عظیم مانند امام على ع و پل صدر را طبق وعده اى که به مردم داده بود افتتاح کرد به او انگ میزنید، حالا براى مردم اصلا مهم نیست افراد[…] چى بگویند وفقط شما را به خدا واگذار میکنند تاریخ هم خودش در مورد شما قضاوت میکنه!!!!!!!!!

  • مهین 0 0

    آقاى وزیر راه تازه بعد از ٣٥سال میگى کى اگه آزادراه تهران شمال ساخته بشه از آن استفاده میکنه؟ حتما اسرائیل و آمریکا از آن استفاده میکنند واقعأ خجالت هم خوب چیزیه کاش آقاى روحانى بفهمه چه وزیر راهى داره؟

  • عین الدوله 0 0

    قابل توجه حاج عباس آقا آخوندی پیرو نامه معاون اول محترم دولت مبنی بر شناسایی و برخورد با ویژه خواران لطفا دستور رسیدگی را صادر فرمائید اگر به فلسفه ایجاد پرواز های چارتری اشاره کنیم در می یابیم که این پروازها به دلیل کمبود مسافر و در مواقع کاهش سفر بود که ایجاد شد. اکنون هم در دنیا شرکتها در مواقع کاهش سفر ها از این روش استفاده می کنند. اما در کشور ما مدیران فروش و بازرگانی شرکتهای هواپیمایی و مدیران متخلف چند آژانس خاص از این روش تنها برای سو استفاده مالی بیشتر بهره می برند. جالب است بدانید که متاسفانه شرکتهای هواپیمایی هم عایدی از این سود سر شار ندارند تنها مدیران بازرگانی آنان مرتفع هستند

  • محمد 0 0

    باسلام امروز نه به عنوان یک ایرانی بلکه به عنوان یک انسان از خودم خجالت کشیدم، واقعا انسانیت تا چه اندازه میتواند افول کند، ایشان زندگی و آرامش خود را برای چه کسانی اینگونه فدا کرده. میراثی که از گذشته به ایشان رسید جز ویرانی نبود، برای بازگرداندن هما به دامن دولت ایشان بیش از یک سال است که در حال کار کارشناسی و نامه نگاری هستند، در مورد وضعیت قراردادی های هما ایشان تا امروز چند نامه به جناب آقای دکتر نوبخت نوشته اند، ذکر مسایل دیگر در این مجال نمیگنجد.

  • منوچهر 0 0

    در پاسخ به آقا محمد و قابل توجه جناب وزیر که بر خلاف نظر قبلی بر طبل دولتی بودن شرکتها تاکید دارند من نیز به واسطه وجود افرادی چون شما در کنارم خجلم اما چه می توان کرد جز صبر … راه چاره هما دولتی ماندن نیست راه تغییر ساختار است که جز ء خصوصی شدن چاره دیگری ندارد. مدیران هما اکثرا از همان روزهای آغاز مرحله واگذاری به کارشکنی در برابر آن اقدام کردند البته نه به واسطه عرق همایی و محبت به کارمندان، تنها به خاطر حفظ جایگاه خود آنها به فکر مرحله پسا خصوصی سازی و سرنوشت خود بودند آخه کدام آدم عاقلی بابت کارکرد ناقص این آقایان میلیونها تومان حقوق به اینها می دهد. در کدام شرکت بی در و پیکیری میشود این قدار پوار بیت المال را فدای اندیشه های ناصواب کرد. مدیران هما اگر به فکر کارکنان قراردادی بودند، قراردادهای آنان را به صورت یکجانبه باز نویسی نمی کردند خدا انشا ا… همه ما را به راه راست هدایت فرماید

  • یک منتقد منصف و خسته 0 0

    با سلام و عرض تبریک نوروزی خدمت برادر حاج عباس آخوندی امیدوارم در سال جدید کمی از لاک محافظه کاری بیرون بیائید و آستین ها را کمی بالا بزنید. دو سال فکر کردن و استخاره کردن و رایزنی کافیست تا دور بعدی انتخابات دو سال بیشتر نمانده است اگر اهل کار نیستی دستها را بالا ببر و این پست حساس و مهم را بیشتر از این معطل خود نکن اگر از احوالات ما منتقدان گمنام هم بخواهی باید بگوئیم که بد نیستیم و به دعا گویی جناب عالی مشغولیم و البته خسته خسته از گفتن و شنیده نشدن، از نوشتن و ندیدن و از انبوه مویی که بر زبانمان در آمده. یک منتقد منصف و خسته

  • بامشاد 0 0

    سلام در جایی فرموده اید که ضعف عملکرد در بخش هوایی را تائید نمی کنم. این جمله جز عدم آگاهی شما از این صنعت چیز دیگری را نمی رساند، تا زمانی که از پشت رل پائین نیائید و نگاهی به زیر ماشین نیندازید پی به روغن ریزی شدید آنان نخواهید برد. عدم ارتباط با بدنه کارشناسی و نخبگان واقعی این صنعت شما را نهایتا به بیراهه خواهد برد. حداقل به نظرات … خود که در این صنعت شاغل است توجه کنید

  • انسان هدایت شده 0 0

    وزیر محترم راه و شهر سازی اینجانب در سال گذشته در این صفحه نظری دادم که در آن انتقاداتی را پیرامون مدیریت با سابقه ترین ایرلاین کشور مطرح کردم. آن انتقادات از روی عصبانیت و ناراحتی بود و همه حرف هایی غیر منطقی و نادرست بود. از زمانی که خداوند بنده ی حقیر را هدایت کرده متوجه شدم که مدیر عامل با سابق ترین ایرلاین کشور انسانی خوب پاک و درستکار است. امیدوارم که همه ی بد خواهان این ایرلاین مظلوم(با سابقه ترین ایرلاین کشور) و مدیر عامل محترم آن به راه راست هدایت شوند. بابت آن انتقادات از شما و مدیر عامل محترم آن ایرلاین عذر خواهی می کنم. تین نیوز عزیز نظرات مثبت رو هم همانند انتقادات انعکاس بده. با تشکر

  • 0 0

    با سلام و درود بر ضعیفترین مدیر کابینه دولت تدبیر و امید حدود دو سال از خدمت شما سپری شده مسکن هنوز در رکود است، جاده ها همچنان جان می گیرند و هواپیماها زمینگیرند. کاهش قیمت مسکن و کنترل اجاره را هم که ماحصل سیاست کنترل نقدینگی توسط دولت تدبیر است و انبوه ساخت و سازها ی مسکن مهر مدیران دولت سابق در بسیاری از بخشها همچنان مشغول هستند و فساد که جزء اصلی ترین دغدغه های نظام محسوب میشود با سرعت و شدت در زیر مجموعه شما ادامه دارد. به قول عادل فردوسی پور چه می کنه این حاج عباس آقای آخوندی در این وزارت خانه را خدا عالم است

  • پیشگوی هوایی 0 0

    آقای آخوندی گویا در نظر دارند تا نابودی کامل شرکت هما به نفع شرکت ماهان سکوت کند کارکنان هما و بازنشستگان هما به هوش باشند تا چندی دیگر بیکاری و دنبال حقوق دویدن را تجربه خواهند کرد این را برای درج در تاریخ تین نیوز به خاطر بسپارد

  • ابراهیم خیرالهی 0 0

    جناب اقای اخوندی بالاخره وضعیت ازاد راه تهران شمال در زمان شما به سرانجام خواهد رسید یاخیر ما که منتظر این معجزه نیستیم ولی ۴سال اول چیزی نمانده کاش تا هستید حداقل فاز ۱وتونل البرز سامان بگیرد به بقیه پروژه امیدی نیست مارا همین بس که خواستهایمان امد پس؟

  • شیخ همایی 0 0

    آقای آخوندی کلید دولت با لاخره کی قراره قفل بسته شرکت هما را باز کنه دو سال استخاره بس نیست

  • مهماندار ماهان 0 0

    جناب وزیر خواهشمندیم یک نگاهی هم به وضعیت شرکت هواپیمایی ماهان و وضعیت مهمانداران این شرکت بیندازید، در این دنیا نمی دانیم حرفمان را به چه کسی بزنیم، تمام بار و لود کاری بر دوشمان است و از مشتری مداری گرفته تا مسایل ایمنی پرواز، همه و همه بر عهده مهماندار است، مهمانداری که اگر خونی از بینی مسافری بریزد، آنچنان با او برخورد می کنند که انگار حق هیچ چیز در این دنیا ندارد، مهمانداری که رفته رفته در اذهان عمومی تبدیل به یک فرد سرویس دهنده و نه تنها داشتن جنبه حرفه ای تبدیل شده و شرکت هم همین مهماندار را به خاطر همین سرویس جلوی مسافر خوار و ذلیل می کند، هیچ سهمی از درآمدهای هنگفت شرکت ندارد، درآمدی که از کار و فعالیت مجموعه مهمانداران کسب شده و رضایت مشتری از وجود همین مهمانداران است، متاسفانه در این شرکت هیچ کس پاسخگو نیست، تنها حرفها را می شنوند و کوچکترین کاری در خصوص تامین رفاه مهماندار نمی کنند و تنها به یک حقوق ۲ میلیون تومانی در ماه اورا محدود می کنند. آیا حق مهمانداری که از تعطیلات عید و تابستان و روز تولد و خانواده و غیره و غیره خود می گذرد تا یک مسافر سالم و راضی به مقصد خود برسد این است؟ حتی هیچ کس هم پاسخگوی او نباشد؟

  • اسدبیگی 0 0

    جناب آقای دکتر آخوندی سلام علیکم، از آنجائیکه حمل ونقل بعنوان یک کلیت باید دیده شود و بطور جامع و یکپارچه مد نظر قرار گیرد، بنابراین پیشنهاد می گردد که یک دانشگاه تحت عنوان " دانشگاه جامع حمل ونقل " تحت نظر سازمان اکو در تهران تاسیس و به حمل و نقل بصورت یک موضوع واحد نگاه کند نه بصورت شقوق مختلف(جاده ای – ریلی – هوایی – دریایی – لوله ای) و سهم هریک با توجه شرایط اقلیمی و آمایش سرزمین(جمعیتی – چشمه های بار – مراکز صنعتی – معادن و …) مشخص و عملیاتی گردد. تا سه مقوله(ظرفیت – تعرفه – سهم) بطور یکجا محاسبه و در معادلات و سیاست های خرد وکلان لحاظ گردد.(چه در سطح منطقه و بین الملل و چه در سطح داخل کشور و گستره ۳۱ استان کشور).

  • پ 0 0

    جناب آقای دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی با سلام و عرض ادب و احترام باستحضار میرسانم، متاسفانه در ابتدا شما را وزیری متین و صبور که همه سخنان یک تیم یا فرد را تا جزئیات بدون قطع کردن حرفهای طرف مقابل شنیده سپس جواب گو هستید میشناختم و بشما افتخار می کردم که پس از مدتها وزیری شایسته در این جایگاه منصوب شده ولی در این یکسال گذشته متوجه شدم ظاهرا اشتباه فکر می کردم زیرا شاهد برخورد مستبدانه و یکجانبه شما بودم بطوریکه حتی اجازه ملاقات نیز نمی دهید تا درد دل طرف مقابل را بشنوید چه برسد به اینکه حرفهای طرف رو گوش کنید. لذا مطمئنا شما در نهایت مواجه با مشکلاتی خواهید شد که چه بسا با شنیدن این سخنان شاید از مشکلاتی باخبر میشدید که سپس چاره ای می کردید. علیرغم ارادتی که هنوز به جنابعالی و اخوی تان دارم ولی دیگر از شما نا امید شدم. البته خدائی اخیرا شاهد رونق چند طرح مهم بودم که آنهم بدلیل پیگیری جنابعالی وهمکاری اقای مهندس سعیدی کیا بوده است و به شما تبریک عرض میکنم ولی در کلان باید گفت هنوز جنابعالی نمره خوبی از این وزارت بدست نیاورده اید ولی برای اینکه هدف نهائی همه ما و شما عزیزان رسیدن به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است لذا هموار دعاگویتان خواهم بود تا مشکلات پیش رو را براحتی حل و فصل نمائید. در اخر از جنابعالی می خواهم ۱ - کمی متواضع و با کسانی که خواستار دیدارتانند با متانت و خوش روئی پذیرای انان باشید. ۲ - سعی کنید با بدنه کارشناسی وزارت راه و شهرسازی خصوصا افراد با تجربه که سالها سال عمرشان را در وزارت راه گذرانیده و دارای تخصص و تجربه ارزشمند هستند و بیشتر از سایرینی که تازه به بدنه وزارت امده انداز مشکلات و گلوگاههای این وزارت آگاهند و سابقه مدیریتیشان درخشان است بیشتر بها داده و استفاده نمائید تا از افراد سالخورده و… ۳ - قبل از شنیدن سخنان مدیران یا کارشناسان و قبل از مذاکره حضوری با انان تصمیم در خصوص انتصاب یا … نگیرید ۳ - در واقع رهبری کنید تا ریاست از ما که گذشت. از صمیم قلبم از خداوند متعال آرزوی توفیق و موفقیت برایتان دارم.

  • پ 0 0

    البته چون انسان منصفی هستم و نمی خواهم خدای نکرده حرفی زده باشم ناخوشایند و تند. باید بگویم علیرغم بی مهریتان هنوز دوستتان دارم چون وزیری کلان نگرید و مطمئن هستم در آینده موفق خواهید بود لذا مصمم باشید و جدی ولی خوش قلب و رئوف.