| کد خبر: 57918 |

◄ از گزینه های زیرمیز سازمان هواپیمایی چه خبر؟

تین نیوز | گزینه های روی میز برای جانشینی جهانگیریان در سازمان هواپیمایی کشوری طی روزهای گذشته بعد از اعلام استعفای از سوی برخی کارشناسان هوانوردی مشخص شدند که البته این روند همچنان در حال افزایش است. اگر همین شیوه تداوم یابد و آخوندی، گزینه نهایی اش را رو نکند، چه بسا عدد جانشینان احتمالی از ده نفر به ده ها نفر برسد.

به گزارش تین نیوز، ویژگی های مختلفی از سوی صاحبنظران برای ریاست سازمان هواپیمایی کشوری مشخص شده که در قالب مشخصات عمومی و تخصصی قابل تعریف است. با این حال با توجه به حساسیت های ویژه این پست در صنعت حمل و نقل هوایی برخی افراد غیر از گزینه های روی میز یعنی مدیران و پیشکسوتان صاحب تجربه و تخصص و یا مدیرانی از بدنه سازمان و صنعت نام می برند.

با این توصیف باید گفت علاوه بر گزینه های روی میز، گزینه های زیرمیز برای میز ریاست هواپیمایی وجود دارد که ممکن است لزوما با معیارهای ارایه شده توسط کارشناسان و متخصصان این حوزه سنخیت نداشته باشد.

از جمله این گزینه های زیرمیز می توان به انتخاب افرادی از سه بخش زیر اشاره کرد:
1- بدنه ای که به قول مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه ها می توان آنها را گزینه نظامی و وزارت دفاع دانست که با توجه به حساسیت های کاری سازمان هواپیمایی چندان هم دور از انتظار به نظر نمی رسد.
2- بدنه ای که به قول معاون اسبق هواپیمایی کشوری، می توان آنها را "ساکتین" نامید و چندان در محافل رسانه ای و حتی کارشناسی نامی از آنها بر سر زبان ها نیست و ترجیح می دهند زیرپوستی حرکت کنند و البته حضورشان حداقل تا پایان دولت یازدهم با نوسان مواجه نشود.
3- بدنه ای که حاصل فشارهای سیاسی و افراد تاثیرگذار در وزارت راه و شهرسازی هستند و می توان آنها را بدنه سیاسی نامید.

انتظارات صاحبنظران و متخصصان این حوزه اما توجه به "بدنه صنعت" است؛ بدنه ای که هم تخصص داشته باشد، هم تجربه و هم در برابر فشارهای موجود و موج های ایجادشده قابلیت ایستادگی داشته باشد و در عین حال از توانایی و اختیارات لازم برای اجرای سیاست های صنعت هوایی را برخوردار باشد و البته با توجه به احتمال توافق هسته ای، قدرت تعامل با دنیا و بهره مندی از فرصت دوران پساتحریم را دارا باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • پیشکسوت 0 0

    با سلام من از مدیران ارشد و بازنشسته همین مجموعه هستم و باید نکاتی را در مورد ریاست سازمان هواپیمایی کشوری توضیح دهم ۱ - فارغ از اینکه چه کسی انتخاب شود باید بدانیم این پست دارای جایگاه مهم بین المللی است وصاحب پست نماینده قانونی ایکایو در کشور خواهد بود ۲ - بلا تصدی بودن این پست در مجامع جهانی اصلا به صلاح کشور نیست کما اینکه دفتر منطقه ای ایکایو در صدد نگارش نامه ای در این راستا به وزیر راه می باشد ۳ - اگر خدای ناکرده همین امروز سانحه ای اتفاق بیفتد در مجامع جهانی چه کسی پاسخگو خواهد بود این دوران فترت شایسته نظام ارزشی ایران عزیز نیست ۴ - در انتخاب ها بازنشسته ها را فراموش کنید اما از افراد با تجربه استفاده کنید این صنعت جایگاه آزمون. خطا نیست

  • اسد 0 0

    بنظر بنده دکتر منوچهر منطقی با توجه به مدیریت ایران خودرو و دانش آکادمیکی در زمینه هوا و فضا دارد گزینه مناسبی می تواند باشد.